پست ها

راهنمای ست کردن کلاه | استفاده از یک اکسسوری خاص

ست کردن کلاه یکی از روش های بسیار مهم در بین بقیه اکسسوری ها برای درست کردن یک استایل خاص می باشد. در دنیای امروز استایل های بسیار زیادی وجود دارند که می توانید از بین آن ها یکی را انتخاب کنید؛ اما این انتخاب اصلا ساده نیست؛ زیرا داشتن یک استایل مناسب به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. پیدا کردن یک کلاه متناسب با استایل شما که هم ظاهر خوبی داشته باشد و هم با لباس های شما هماهنگ باشد کار نستبا سختی است. اما نگران نباشید! جامه سرا در این مقاله، مثل همیشه قصد دارد انتخاب را برای شما آسان تر کند. با ما همراه باشید.

انتخاب کلاه مناسب

کلاه اکسسوری‌ ای است که در هر فصلی قابل استفاده است و قابلیت‌ها و کاربردهای خاصی دارد. کلاه‌ها می‌توانند در فصل تابستان از آفتاب سوختگی صورت شما جلوگیری کنند. یکی از جذابیت های مهم کلاه استفاده در فصول سرد است. در زمستان به وسیله کلاه سرتان را گرم نگه داشته و از سرما محافظت کنید.

 

انتخاب کلاه مناسب

 

اما چرا معمولا از کلاه استفاده نمی‌کنیم؟ دلیل اصلی می‌تواند این باشد که فکر می‌کنیم استفاده از کلاه باعث شلوغ شدن ظاهرمان می‌ شود، یا ممکن است نتوانیم آن را با سایر لباس‌هایمان ست کنیم. اما برای هماهنگی کلاه با سایر لباس‌ها، اولین قدم آن است که بدانیم چه نوع کلاهی می‌خواهیم. ما می‌توانیم به شما در انتخاب کلاه مناسب برای سبک‌های زنانه و مردانه جهت ست‌های مختلف کمک کنیم.

شناسایی رنگ های مکمل در ست کردن کلاه

در ست کردن لباس‌ها، می‌توانید از اصول هماهنگی رنگ استفاده کنید تا ظاهری متناسب و جالب ایجاد کنید. یکی از روش‌های این هماهنگی، استفاده از رنگ‌های مکمل است. چهار رنگ اصلی وجود دارد که به وجود آمدن رنگ‌های ثانویه کمک می‌کنند: قرمز، آبی، زرد و سبز. با استفاده از تضاد این چهار رنگ، می‌توانید ظاهری جالب و متفاوت ایجاد کنید.

 

Version 1.0.0

 

برای استفاده هنرمندانه از این اصول، کافی است رنگ‌هایی که با یکدیگر مکمل و دارای کنتراست مناسبی هستند را شناسایی کنید. با به کار بردن این رنگ‌ها در ست لباس، می‌توانید نتیجه‌ای هنرمندانه و جذاب به دست آورید.

انتخاب رنگ زمینه ای به عنوان رنگ اصلی

در انتخاب رنگ زمینه به عنوان رنگ اصلی لباس، می‌توانید بهترین رنگ را با توجه به درصد استفاده از آن انتخاب کنید. در صورتی که لباس شما چندین رنگ در زمینه خود دارد، معمولاً یکی از رنگ‌ها بیشترین درصد را به خود اختصاص داد‌ه است. بهتر است رنگی که بیشترین درصد را در زمینه لباس دارد را به عنوان رنگ اصلی برای ست کردن کلاه انتخاب کنید.

بخوانید:  همه چیز درباره دستمال جیب | تاریخچه پوشت

 

انتخاب رنگ زمینه ای به عنوان رنگ اصلی

 

این رنگ می‌تواند پایه و اصلی‌ترین رنگ در ظاهر لباس شما باشد و بر اساس آن می‌توانید سایر اکسسوری‌ها و لوازم را به طور هماهنگ با آن انتخاب کنید. با انتخاب رنگ زمینه اصلی، می‌توانید یک ست کامل و هماهنگ بین رنگ‌های مختلف لباس خود داشته باشید و ظاهری زیبا و هماهنگ ایجاد کنید. ست کردن کلاه یک انتخاب عالی برای استایل های اسپرت است. با ست کردن کلاه با شلوار جین، کفش‌های برزنتی و تی‌شرت، می‌توانید یک استایل جذاب و متناسب با مد داشته باشید.

انواع مدل های کلاه مردانه

کلاه شاپو

با وجود اینکه کلاه شاپو اغلب با کلاه نمدی اشتباه گرفته می شود، اما باید گفت که این کلاه با دیگر موارد متفاوت است. کلاه شاپو از پشم و نخ راه راه یا حصیر ساخته شده است و دارای لبه کوچکتر و تاج بلندر از کلاه نمدی است.

 

کلاه شاپو

 

کلاه حصیری یا کلاه پانامایی

اين کلاه پانامایی با پس زمینه ساحلی و یک پیراهن کتان سفید عالی می شود. البته این کلاه حصیری لبه دار از اکوادور آمده است و باعث می شود شما مانند تابستان میامی گرم به نظر برسید.

 

کلاه حصیری یا کلاه پانامایی

 

بولر یا کلاه لبه دار

ست کردن کلاه لبه دار یا بولر یکی از شاخص ترین سبک های بریتانیایی است که توسط بازیگران برجسته ای مانند چارلی چاپلین، کرلی هوارد و جان کلیز به شهرت رسیده است. بولر، یک کلاه سفت و نمدی با لبه باریک است.

 

بولر یا کلاه لبه دار

 

کلاه چرمی

بايد بدانيد ست کردن کلاه چرمی در دهه 90 که بعد از اینکه بیسبال نیویورک بواسطه طرفداران یانکی خود شهرت زیادی پیدا کرد، مد شد و امروزه افراد زیادی از آن استفاده می کنند.

 

کلاه چرمی

 

کلاه عرقچین

این مدل ست کردن کلاه برای فصل سرما و زمستان، یک ضرورت است. این کلاه ها مدل های زیادی دارند و با هر لباسی ست می شوند.

 

کلاه عرقچین

 

کلاه باکت

کلاه های بوکت از دهه 90 به بازار آمده اند و هنوز متوقف نشده اند. این مدل ست کردن کلاه در میان موزیسین ها و اسکیت بازها تا ماهیگیران محبوبیت دارد.

 

کلاه باکت

 

کلاه فلت

خیلی از آقایان می‌ترسند این کلاه را بر سر بگذارند. ولی این ترس بی اساس است. یک مدل کلاه کپ جنس کشمیری و از برند خوب را خریداری کنید، سپس پیراهن بافت و شلوار جین مورد علاقه خود را نیز بپوشید، مطمئن باشید استایل شیک و متفاوتی خواهید داشت. دیوید بکهام هم معمولا این کلاه را استفاده می‌کند و اکثر افرادی که گلف بازی می‌کنند هم این کلاه مورد علاقه آن‌ها است.

 

کلاه فلت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *