پست ها

معرفی انواع شلوار | شلوار های ترند را بشناسید

انواع شلوار

شاید فکر کنید برای داشتن استایلی جذاب حتما باید کت‌ های بلند یا کفش‌های کتانی زیبا و بوت‌ های جدید استفاده کنید، اما انتخاب مناسب‌ انواع شلوار مردانه می‌تواند تغییر محسوسی در استایلتان ایجاد کند. ممکن است شما آنقدر که در انتخاب لباس‌ های بالاتنه خود وقت صرف می‌ کنید، در انتخاب شلوار هایتان زمان نگذارید. باید به این نکته توجه کنید که شلوار نامناسب درخشش لباس‌ های بالاتنه‌ ای که مدت‌ ها برای انتخاب آن‌ ها وقت صرف کرده‌ اید را از بین خواهد برد.

 انواع شلوار پارچه ای

شلوار های پارچه ای مردانه، از انواع شلوار های کلاسیک هستند که بیشترین استفاده آن ها در ست کردن کت و شلوار و موقعیت های رسمی است. تنوع رنگ در این مدل شلوار بسیار زیاد است اما طیف رنگ های تیره مثل مشکی، سرمه ای، زغال سنگی و… در بین افراد محبوبیت ویژه ای دارند.

در گذشته شلوار های پارچه ای مردانه تنها به صورت راسته و با فاق بلند دوخته می شدند؛ اما در در ترند های اخیر مد و فشن، شلوار های پارچه ای با دمپا های جذب و فاق های کوتاه تر خود را در کمد آقایان جوان باز کرده اند به طوری که در مدل های کت و شلوار جدید نیز از این مدل شلوارها استفاده می شود. به این مدل شلوارها شلوار پارچه ای اسپرت مردانه نیز گفته می شود.

 

شلوار پارچه ای

 

شلوار های اسپرت پارچه ای نسبت به مدل های کلاسیک در تمام قسمت ها جذب تر هستند و در قسمت دمپا نیز می توانند به صورت پاکتی طراحی شوند. همچنین در مدل های اسپرت استفاده از رنگ های روشن شلوار مردانه مثل کرمی، بسیار متدوال است. شلوار های کلاسیک پارچه ای را با کفش های مجلسی چرم و ورنی و شلوار اسپرت پارچه ای را با کفش کالج مردانه بپوشید.

انواع شلوار جین یا شلوار لی مردانه

در لیست بهترین انواع شلوار مردانه، به قطع نام شلوار جین مردانه خواهد آمد. این مدل یکی از پرکاربردترین ها، در انواع شلوار های محبوب کمد لباس آقایان است و به راحتی می توان انواع استایل های روزمره و کژوال را برای محیط های کاری، قرار ملاقات های عصرگاهی، خرید و… با این آیتم ست کرد.

 

شلوار جین

 

شلوار لی یا جین از جمله با دوام ترین مدل های شلوار مردانه است به شرط آن که نحوه خرید و نگهداری از آن را به خوبی بلد باشید. برای خرید شلوار جین سعی کنید به سراغ پارچه های بدون کشسانی بروید؛ مدل های کشسان ممکن است راحتی بیشتری برایتان فراهم کنند اما در کوتاه مدت شکل و رنگ خود را از دست خواهند داد و باید تحمل پذیرفتن جای زانوهایتان روی شلوار را داشته باشید!

شلوار جین مردانه را می توانید به راحتی با انواع کفش ونس، کفش اسپرت مردانه و کتانی ست کنید.

انواع شلوار کتان راسته

اگر طرفدار استایل های نیمه رسمی هستید و در عین حال تنوع رنگی نیز برایتان اهمیت دارد، شلوارهای کتان راسته از بهترین انواع شلوار مردانه هستند که می توانید در کمد لباس هایتان داشته باشید.

نگرانی که اکثر خریداران در مورد شلوارهای کتان دارند، این است که رنگ شلوار در اثر شستشو کمرنگ شود؛ در این مورد لازم است بدانید پارچه کتان از ترکیب پنبه و پلی استر به دست می آید؛ به این شکل که هر قدر درصد پلی استر این پارچه بیشتر باشد شلوار شما در برابر چروک یا بی رنگ و رو شدن مقاوم تر خواهد بود.

 

شلوار کتان راسته

 

پارچه های کتانی که درصد پلی استر در آن ها بیشتر است، ظاهر براق تری نسبت به پارچه های کتان پنبه ای دارند و با خرید این مدل شلوار مردانه کتان، می توانید تا حدی از بی رنگ و رو شدن شلوارهایتان تا مدت زمان معقولی در امان باشید. ترکیب شلوار کتان مردانه با کفش های روزمره چرمی، می تواند استایل معقولی و مناسبی از شما به نمایش بگذارد.

بخوانید:  تاریخچه پیدایش کت و شلوار

انواع شلوار اسلش یا جاگر

شلوار اسلش یا شلوار جاگر در ابتدا به عنوان انواع شلوار برای ورزشکاران و دوندگان استفاده می شد، اما به مرور زیبایی و راحتی این مدل شلوار باعث شد تنوع بیشتری از آن وارد بازار پوشاک شده و در کمد لباس های روزمره آقایان قرار بگیرد. بارزترین تفاوت شلوار اسلش با سایر مدل های شلوار مردانه در دمپا و نحوه بسته شدن آن است. شلوار های اسلش در قسمت کمر معمولا با بند و کش بسته می شوند و هم چنین دمپای شلوار نیز با کش یا کش بافت جمع می شود.

 

شلوار اسلش

 

شلوارهای اسلش با پارچه های دورس پنبه، نخ پنبه، گلکسی پنبه و ملانژ را می توانید به عنوان شلوار راحتی خانگی استفاده کنید و مدل هایی که با پارچه های بنگال، نیل پنبه، کتان یا حتی لی دوخته می شوند مناسب استفاده در بیرون از منزل هستند.

اگر طرفدار سبک های ورزشی در استایل روزمرتان هستید، توصیه می کنم هنگام خرید شلوار مردانه به هیچ عنوان شلوار جاگر را از دست ندهید.

شلوار جاگر و اسلش مردانه را سعی کنید با کفش ورزشی و اسپرت مردانه ست کنید تا هارمونی استایل شما چند برابر شود.

انواع شلوار دمپا پاکتی مردانه

شلوارهای پاکتی مردانه مدل هایی هستند که در قسمت دمپا به صورت مستطیلی تا می خورند و حالتی شبیه به پاکت را ایجاد می کنند. اکثر شلوارهای مردانه با دمپای راسته را می توان به شکل دمپا پاکتی در آورد اما در مدل های دمپا جذب یا دمپا باز نمی توانید این کار را انجام دهید.

 

شلوار دمپا پاکتی

 

هر قدر جنس پارچه شلوار نازک تر باشد، دمپای این مدل شلوار حالت بهتری به خود می گیرد به همین علت شلوار های پاکتی را بیشتر با پارچه های لینن یا کتان های نازک و کاغذی می دوزند. اگر طرفدار سبک های هنری و سنتی در استایل مردانه هستید می توانید این مدل شلوار را با پیراهن های یقه دیپلمات رنگ روشن یا دکمه گره ای ست کنید.

انواع شلوار چینو

زمانی که صحبت از شلوار چینو به میان می‌ آید، باید از مد همیشگی صحبت کنیم. شلوار چینو در حقیقت نوعی از شلوار کتان است. جالب است بدانید، برای اولین بار در طول تاریخ، استیو مک کویین این شلوار را به دنیای مد ارائه کرد. شلوار چینو باید ۱۰۰% از جنس کتان یا همان پنبه باشد. معمولاً شلوار چینو به رنگ خاکی به بازار عرضه می‌شود. البته چینو رنگ‌ های مختلفی دارد.

 

شلوار چینو

 

این شلوار ظاهری غیررسمی دارد. البته می‌ توانید با کمی خلاقیت در انتخاب پیراهن و کفش، شلوار چینو را همراه با ست‌ های نیمه رسمی و رسمی نیز امتحان کنید. شلوار چینو بسیار سبک است و در روزهای گرم تابستان انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. توجه داشته باشید با وجود آنکه شلوار چینو می‌ تواند اسلیم فیت باشد؛ اما بهتر است شلوارهای چینو را کمی آزاد انتخاب کنید. این نوع از شلوار مردانه باید کمی آزاد باشد.

اگر نگران ست کردن لباس‌ های خود با شلوار چینو هستید، باید بدانید اصلاً جای نگرانی نیست. شلوار چینو چه با تیشرت راحتی و چه با پیراهن آکسفورد کلاسیک مردانه ست می‌شود. از نظر کفش هم می‌توانید یک جفت کفش ورزشی ساده یا کفش دربی و آکسفورد را برای ست کردن انتخاب نمایید. در حقیقت چینو همیشه از بهترین انواع شلوار مردانه است که هر مردی باید در کمد لباس خود یکی داشته باشد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *