پست ها

راهنمای انتخاب کراوات | 0 تا 100 خرید کراوات

انتخاب کراوات

هیچ‌ چیز مانند انتخاب کراوات مناسب نمی‌ تواند ظاهر یک مرد را حرفه ای تر کند و او را به جنتلمنی جذاب تبدیل کند. اما هر کراواتی برای هر لباسی مناسب نیست. یعنی با انتخاب یک کراوات و استفاده از آن در استایل مورد نظرتان لزوما به یک جنتلمن شیک‌ پوش بدل نمی‌ شوید. انتخاب انواع کراوات برای خود اصول و قوانینی دارد که باید حتما آنها را یاد بگیرید. در نظر گرفتن جنس، طرح، طول و گزینه‌ های متعدد دیگر باعث می‌شود که به انتخابی مناسب در پوشیدن انواع کراوات دست پیدا کنید. با جامه سرا همراه شوید تا این موارد را با هم بررسی کنیم.

در ابتدا باید با شکل بدن و صورت خود، کاملا آشنا باشید تا انتخاب کراوات مورد نظرتان به درستی انجام شود و در نهایت با تناسب صحیح روی سینه‌ تان بنشیند. با ما همراه باشید تا از انتخاب کراوات برایتان بگوییم. این بار که به مهمانی یا مراسمی رسمی می‌روید، کراوات شیک و متناسبی استفاده کنید که جلوه و زیبایی استایلتان را چندین برابر می‌ کند. کراوات‌ ها در دنیای مد و پوشاک بسیار حائز اهمیت هستند.

دو نکته را همیشه موقع انتخاب کراوات در ذهن خود داشته باشید:‌ نخست اینکه کراوات بخش کوچکی از لباس است اما اثرگذاری آن در تیپ و استایل خیلی بیشتر از آن است که فکر می‌ کنید. در درجه دوم هم یادتان باشد که هر چقدر اطلاعات‌ تان درباره جزئیات و کلیات یک موضوع بیشتر باشد در هنگام انتخاب کراوات راحت‌ تر خواهید بود، با دیدی باز خرید خواهید کرد و انتخاب مناسب‌ تر و بهتری خواهید داشت.

 

اندازه طول و پهنای کراوات

 

اندازه طول و پهنای کراوات

اگر اندازه کراوات را به درستی انتخاب نکنید، فاجعه‌ ای بزرگ در تیپ و استایلتان به وقوع خواهد پیوست. فرض کنید که کراوات‌ تان بسیار کوتاه است و بالای نافتان قرار می‌ گیرد یا آن‌ قدر طول بلندی دارد که تا بعد از کمربند هم ادامه پیدا می‌ کند. چنین بی‌ دقتی‌ هایی در طراحی تیپ و استایل و انتخاب کراوات باعث می‌ شود تا از گروه خوش‌ پوش‌ ها و خوش استایل ها خارج شوید.

به طور کلی، قد یا اندازه طولی کراوات باید طوری باشد که بالای سگگ کمربندتان قرار بگیرد. پهنای آن هم باید چیزی در حدود ۵.۵ تا ۱۰ سانتی‌متر باشد:

  • اگر دوست دارید، استایلی رسمی و کلاسیک داشته باشید موقع انتخاب کراوات دقت کنید که باید پهنای کراوات‌ تان به اندازه پهنای یقه کت‌ تان باشد.
  • از گره‌ های خیلی شل و گشاد یا خیلی سفت و تنگ که حس ناراحت کننده ای دارند، برای دور گردن بپرهیزید. زیرا هیچ‌ یک ظاهر خوبی نخواهند داشت.

 

به بخیه پشت کراوات دقت کنید

 

بخیه یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌ های یک کراوات است که پیش از انتخاب کراوات باید به آن دقت کنید. پشت کراوات انتخابی‌ تان را نگاه کنید. در دو طرف بالا و پایین کراوات، دو بخیه ضخیم به صورت افقی مشاهده می‌ کنید. وجود این بخیه‌ ها به دو دلیل اصلی، مهم هستند:

  • اول اینکه، این بخیه‌ ها دو طرف کراوات را محکم سر جای خود نگه‌ می‌ دارند.
  • دوم‌ اینکه، آنها باعث می‌ شوند کراوات شکل خود را به‌ خوبی حفظ کند و مثلا، طوری پف نکند که انگار درون آن هوا جمع شده است.
بخوانید:  تاثیر رنگ و پارچه در استایل کت و شلوار مردانه

بنابراین هنگام خرید کراوات، به این قسمت توجه کنید.

 

بافت و جنس انواع کراوات

 

بافت و جنس انواع کراوات

بافت و جنس کراوات‌ ها هم بسیار مهم است و در هنگام انتخاب کراوات باید به آن توجه شود. مثلا زمانی که قرار است یک کت زمستانی به تن کنید یا لباستان پارچه‌ ای ضخیم و زمستانی دارد باید به سراغ کراوات‌ های پشمی بروید. درحالی‌ که، کت و شلوار های نازک‌ تر، کراوات‌ های ابریشمی یا نازک می‌ طلبند. به طور کلی، باید به هماهنگی جنس کراوات با لباس‌ های دیگر خود توجه داشته باشید. اگر جنس انواع کراوات با بخش‌ های دیگر لباس در هماهنگی قرار نگیرد به وصله ناجوری بدل خواهد شد که تیپ و استایلتان را نابود می‌کند.

 

توجه به رنگ‌ هنگام انتخاب کراوات

 

توجه به رنگ‌ هنگام انتخاب کراوات

وقتی صحبت از رنگ به میان می‌ آید با دریای بیکرانی از انتخاب‌ های متنوع رو به رو خواهید بود. کراوات‌ های طرح‌ دار، راه‌ راه، خال‌ خالی، ساده و…، دست‌ تان را در انتخاب کراوات دلخواهتان کاملا باز می‌ گذارند. برای اینکه از میان انواع کراوات، به گزینه بهتری دست پیدا کنید باید نکاتی را در نظر داشته باشید.

در مرحله نخست به این توجه کنید که کت و شلوارتان چه رنگی است. به رنگ پیراهنتان هم دقت داشته باشید. سپس رنگی را برای کراوات در نظر بگیرید که رگه‌ هایی از آن در کت و شلوار یا پیراهنتان وجود دارد. اگر کراوات‌ تان ساده نیست باید سراغ گزینه‌ ای بروید که در آن علاوه بر رگه‌ های رنگی سایر بخش‌ های لباس، رنگی دیگر هم در خود داشته باشد. وجود رنگی متفاوت باعث جلوه بیشتر کراوات می‌ شود.

برای موقعیت‌ ها و مراسم های رسمی هم باید کراواتی ساده انتخاب کنید که رنگ آن از رنگ پیراهنتان تیره‌ تر است. نکات زیر را هم در انتخاب رنگ انواع کراوات در نظر داشته باشید:

  • کراوات‌ های ساده و رنگی را می‌توان با انواع لباس‌ها پوشید؛
  • کراوات‌ های تیره برای موقعیت‌های رسمی و کاری مناسب هستند؛
  • کراوات‌ های مشکی برای انواع سبک‌ های پوشش و موقعیت‌ های رسمی و غیررسمی مناسب هستند ضمن اینکه لک و کثیفی را زیاد نشان نمی‌دهند؛

 

طرح کراوات چه مدلی باشد

 

کراوات‌ ها با طرح‌ های مختلفی، از طرح‌ های خال‌ خالی گرفته تا چهارخانه و راه‌ راه، در بازار وجود دارد. کراوات‌ های خال‌ خالی ریز برای موقعیت‌ های رسمی مناسب است و بسیار زیبا به نظر می‌ آیند. اما اگر خال‌ خال‌های آن درشت باشد، دیگر زیبایی ندارد و بهتر است از این نوع طرح‌ ها در موقعیت های رسمی استفاده نکنید. البته که همه‌ چیز در نهایت به سلیقه خودتان بستگی دارد. کراوات‌ های راه‌ راه یا چهارخانه هم مناسب پیراهن‌ های ساده و موقعیت‌ های غیررسمی هستند.

در ضمن هنگام انتخاب کراوات مراقب استفاده از کراوات‌ هایی هم باشید که طرح‌ های شلوغ دارند. این نوع کراوات‌ ها هم مناسب موقعیت‌ های غیررسمی و مهمانی‌ های دوستانه است.

 

در نهایت کراوات را باید یک اکسسوری زیبا و همه کاره دانست که ظاهر متفاوت و خاصی به شما می بخشد. البته محدودیتی برای پوشیدن آن در فصل های مختلف وجود ندارد. جدای از پاییز و زمستان می توان در اوقاتی از بهار و تابستان نیز که هوا خوب است آنها را پوشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *