پست ها

باید ها و نباید ها در پوشیدن کت و شلوار

پوشیدن کت و شلوار

پوشیدن کت و شلوار یک بیانیه مد بی انتها است که از کلاس، پیچیدگی و حرفه ای بودن خودنمایی می کند. فرقی نمی‌کند در یک عروسی، یک جلسه کاری یا هر رویداد رسمی شرکت کنید، یک کت و شلوار خوش‌پوش می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی بگذارد. با این حال، دانستن نحوه صحیح پوشیدن کت و شلوار برای جلوگیری از اشتباهات رایج مد که می تواند ظاهر شما را خراب کند، ضروری است. در این مقاله، بایدها و نبایدهای پوشیدن کت و شلوار را بررسی می کنیم تا مطمئن شویم که در هر محیط رسمی بهترین ظاهر خود را دارید.

کار هایی که باید در پوشیدن کت و شلوار انجام بدهیم:

انجام دادن برخی کار ها موقع پوشیدن کت و شلوار باعث می شود تا علاوه بر حس بهتر، جذاب بودن بیشتری را نیز تجربه کنید. بهتر است این عادات را هنگام پوشیدن کت و شلوار رعایت کنیم:

 

 

1. تناسب مناسب را انتخاب کنید:

مهمترین جنبه پوشیدن کت و شلوار، تناسب اندام مناسب است. کت و شلوار شما باید متناسب با فرم بدن شما باشد و مطمئن شوید که خیلی تنگ یا خیلی گشاد نیست. هنگام پوشیدن کت و شلوار، به درزهای شانه، طول کت و تناسب شلوار توجه کنید. یک کت و شلوار خوش پوش ظاهری تمیز و تیز به شما می بخشد که تاثیر ماندگاری خواهد داشت.

2. استفاده از اکسسوری مناسب:

هنگام پوشیدن کت و شلوار، لوازم جانبی مناسب می تواند تفاوت را ایجاد کند. کراوات، مربع جیبی، دکمه سرآستین و ساعت مچی می تواند ظرافت و زیبایی را به لباس شما اضافه کند. با این حال، مهم است که با لوازم جانبی زیاد زیاده روی نکنید. لوازم جانبی را انتخاب کنید که مکمل کت و شلوار شما باشد و از هر چیزی که زرق و برق دار یا نامناسب به نظر می رسد اجتناب کنید.

3-کفش و کمربند خود را ست کنید:

رنگ کفش و کمربند شما باید هنگام پوشیدن کت و شلوار هماهنگ باشد. کفش‌های مشکی و کمربند مشکی مطمئن‌ترین گزینه‌ها هستند، اما می‌توانید کفش‌های قهوه‌ای و کمربند قهوه‌ای را نیز برای ظاهر غیررسمی‌تر انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که شیطان در جزئیات است و یک کفش و کمربند نامتناسب می تواند یک لباس بی عیب و نقص را خراب کند.

4. کت و شلوار رنگ مناسب بپوشید:

وقتی صحبت از رنگ می شود، چند قانون وجود دارد که باید رعایت کنید. کت و شلوار سرمه ای یک گزینه کلاسیک و جاودانه است که تقریبا برای هر موقعیتی مناسب است. کت و شلوارهای خاکستری و مشکی نیز گزینه های همه کاره ای هستند که می توانند برای رویدادهای رسمی و نیمه رسمی مناسب باشند. برای موارد غیررسمی تر، می توانید کت و شلوارهایی با رنگ روشن تر مانند بژ یا خاکی انتخاب کنید.

5. پیراهن خود را درون شلوار بزنید:

هنگام پوشیدن کت و شلوار، همیشه پیراهن خود را درون شلوار بزنید. یک پیراهن بیرون از شلوار می تواند شما را نامرتب نشان دهد و ظاهر کلی شما را خراب کند. علاوه بر این، مطمئن شوید که پیراهن خود اتو شده و بدون چروک است.

بخوانید:  راهنمای خرید کت و شلوار زنانه | همه چیز درمورد استایل رسمی بانوان

سایزبندی کت و شلوار

کار هایی که نباید در پوشیدن کت و شلوار انجام بدهیم:

همانطور که کمی بالاتر گفته شد برخی عادات برای پوشیدن کت و شلوار عالی هستند و باعث بهتر شدن استایل شما می شوند. اما در مقابل برخی عادت های اشتباه وجود دارند که می توانند به شدت استایل شما را خراب کنند حتی اگر بهترین و گران ترین کت و شلوار بازار را داشته باشید.

1. کت و شلوار چروک بپوشید:

یک کت و شلوار چروک می تواند یک لباس شیک را خراب کند. همیشه قبل از پوشیدن کت و شلوارتان مطمئن شوید که به درستی اتو شده و بدون چروک است. این نه تنها ظاهر شما را بهبود می بخشد، بلکه نشان می دهد که برای رویداد یا مناسبتی که در آن شرکت می کنید ارزش قائل هستید.

2. یک کراوات بلند بپوشید:

یک کراوات درخشان و پر زرق و برق می تواند توجه را از کت و شلوار شما دور کند و شما را غیرحرفه ای نشان دهد. هنگام انتخاب کراوات، رنگ ها و الگوهای ظریفی را انتخاب کنید که مکمل کت و شلوار شما باشد. علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که کراوات شما به درستی گره خورده است و در طول مناسب می افتد.

3. جوراب های ورزشی بپوشید:

جوراب های ورزشی هنگام پوشیدن کت و شلوار، یک نه بزرگ هستند. در عوض، جوراب‌هایی را انتخاب کنید که با رنگ شلوار شما همخوانی داشته باشد. از جوراب‌هایی با رنگ‌ها یا طرح‌های تند خودداری کنید، زیرا می‌توانند حواس‌تان را پرت کنند.

4. دکمه های کت خود را باز بگذارید:

کت کت و شلوار همیشه باید هنگام ایستادن دکمه ها را بسته و هنگام نشستن دکمه های آن را باز کنید. باز گذاشتن دکمه های کت می تواند شما را شلخته و غیرحرفه ای نشان دهد. اطمینان حاصل کنید که کت شما به خوبی تناسب دارد و دکمه های مناسبی برای حفظ ظاهری تیز و صیقلی دارد.

5. پیراهن آستین کوتاه بپوشید:

پیراهن آستین کوتاه را هرگز نباید با کت و شلوار پوشید. این می تواند شما را غیرحرفه ای و شلخته جلوه دهد. همیشه یک پیراهن آستین بلند بپوشید که به درستی داخل بدنه و اتو کشیده شده باشد.

 

آستین مناسب کت و شلوار

 

جمع بندی

در پایان، پوشیدن کت و شلوار بیانیه ای از سبک، ظرافت و حرفه ای بودن است. ما با رعایت کردن و یا ترک کردن برخی عادات، می توانیم استایل خودمان را به بهتر از آن چه که هست تبدیل کنیم. امیدوارم این مقاله برای شما مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *