پست ها

با تاکسیدو از چه اکسسوری استفاده کنیم

تاکسیدو

تاکسیدو یک لباس کلاسیک و شیک است که معمولاً برای رویداد های رسمی مانند عروسی، جشن و سایر امور کراوات مشکی پوشیده می شود. در حالی که این لباس به خودی خود یک انتخاب شیک و پیچیده است، استفاده صحیح از آن می تواند ظاهر شما را به سطح بالاتری برساند. در این مقاله، راه‌های مختلف برای تزیین این پوشش برای ایجاد ظاهری ظریف و جلا را بررسی می‌کنیم. ابتدا بهتر است با تفاوت های کلی کت و شلوار و تاکسیدو آشنا بشوید:

تفاوت کت و شلوار و تاکسیدو

  • تاکسیدو با پاپیون و کت و شلوار همراه با کراوات و یا بدون آن پوشیده می شود.
  • تاکسیدوها یقه‌ های ساتن دارند که حتی می‌ توانند سایه متفاوتی داشته باشند، در حالی که یقه‌ کت و شلوار از همان پارچه کت و شلوار ساخته می‌ شود.
  • تاکسیدو دارای دکمه هایی با پوشش ساتن می باشد. در حالی که کت و شلوارها دارای دکمه های معمولی با روکش غیر ساتن هستند.
  • شلوارهای تاکسیدو دارای ارسی ساتن هستند، در حالی که شلوار کت و شلوار چنین نیست.
  • کت و شلوار را می توان برای یک جلسه کاری، عروسی، مراسم تشییع جنازه و غیره پوشید. در مقایسه تاکسیدو فقط در مجالس رسمی یا مهمانیها استفاده می شود.
  • یک کت و شلوار با هر نوع کفش رسمی قابل پوشیدن است. اما یک تاکسیدو معمولاً با یک کفش چرمی براق پوشیده می شود. در مورد انواع مدل کفش مردانه بیشتر بدانید.
  • در مورد اکسسوری ها، تاکسیدو را باید با یک دستمال جیبی مربعی سفید بپوشید. در مقابل، کت و شلوار را می‌توان با یک دستمال جیبی مربعی که از هر پارچه دیگری ساخته شده پوشید.
  • تاکسیدو گران‌تر از کت و شلوار میباشد. این موضوع چه در حالت اجاره و خرید، هر دو صدق میکند. بنابراین این را در تصمیم خود برای پوشیدن لباس رسمی در نظر بگیرید.

 

تفاوت تاکسیدو و کت و شلوار

 

از چه اکسسوری هایی برای تاکسیدو استفاده کنیم

1. پیراهن: اولین اکسسوری که باید در پوشیدن این لباس به آن توجه کرد، پیراهن است. پیراهن سنتی تاکسیدو سفید است و باید یقه نوک بال داشته باشد. یقه نوک بال یک یقه نوک تیز است که به سمت بالا کشیده می شود و دو “بال” را ایجاد می کند که به سمت شانه ها می رود. قسمت جلویی پیراهن باید از همان جنس بقیه پیراهن باشد.

بخوانید:  تفاوت کت و شلوار اداری و مجلسی

2. پاپیون: اکسسوری بعدی که باید به آن توجه کنید، پاپیون است. پاپیون جزء ضروری این مدل لباس است و باید مشکی باشد. پاپیون باید از جنس ابریشم یا ساتن باشد تا ظاهری مجلل و شیک به آن ببخشد. مهم است که خودتان پاپیون ببندید، زیرا یک پاپیون از قبل بسته شده می تواند مصنوعی و بی ارزش به نظر برسد.

3. دکمه سرآستین: دکمه سر دست یکی دیگر از لوازم های ضروری برای این پوشش است. دکمه سرآستین بست های تزئینی هستند که برای محکم کردن سرآستین پیراهن لباس استفاده می شود. آنها می توانند ظرافتی جذاب به لباس شما اضافه کنند و در سبک ها و متریال های مختلفی عرضه می شوند. برای یک تاکسیدو، بهتر است از مواد کلاسیک مانند نقره یا طلا استفاده کنید و طرحی ساده را انتخاب کنید که مکمل بقیه لباس شما باشد.

4. دستمال جیب یا پوشت: دستمال جیب یا پوشت یک تکه پارچه کوچک است که در جیب سینه قرار می گیرد. این یک جزئیات کوچک است که می تواند تفاوت بزرگی در ظاهر کلی شما ایجاد کند. برای تاکسیدو، بهتر است یک دستمال جیب را انتخاب کنید که از ابریشم یا ساتن ساخته شده باشد و رنگ پاپیون شما را تکمیل کند. یک دستمال جیب سفید همیشه یک انتخاب کلاسیک است، اما می‌ توانید یک دستمال جیب رنگی یا طرح‌ دار نیز انتخاب کنید تا ظاهری از شخصیت به لباس خود بیافزایید.

5. کفش: آخرین اکسسوری که باید در نظر بگیرید کفش است. برای این ست لباس، بهتر است از کفش‌ های چرمی مشکی استفاد کنید. چرم لاکی ماده ای براق و بازتابنده است که برای مجالس رسمی مناسب است. مهم است که مطمئن شوید کفش‌ هایتان صیقلی و در شرایط خوبی هستند، زیرا کفش‌ های چروکیده یا کثیف می‌ توانند ظاهر کلی لباس شما را کاهش دهند.

اکسسوری های تاکسیدو

 

جمع بندی

انتخاب اکسسوری مناسب برای هر نوع لباسی جزو ضرورت های یک مرد شیک پوش می باشد. در نتیجه، لوازم جانبی این ست، بخش مهمی از ایجاد ظاهری صیقلی و ظریف است. با انتخاب پیراهن، پاپیون، دکمه سرآستین، مربع جیبی و کفش مناسب، می توانید لباسی شیک و شیک بسازید. فرقی نمی‌کند در مراسم عروسی، جشن جشن یا هر مراسم کراوات مشکی دیگری شرکت می‌کنید، مطمئناً یک تاکسیدو با اکسسوری خوب تأثیری ماندگار خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *