پست ها

آیا پوشیدن جلیقه لازم است | هر آنچه لازم است درباره جلیقه بدانید

پوشیدن جلیقه

پوشیدن جلیقه رسمیت بیشتری به ظاهر شما می دهد، شما را مرتب تر و باوقار تر نشان داده و در روزهای سرد سال شما را گرم نگه می دارد. قد جلیقه باید به شکلی باشد که روی کمربند را بپوشاند.

همچنین به هنگام پوشیدن جلیقه نیز مانند کت، پایین ترین دکمه را باز بگذارید. اما سوالی که وجود دارد این است "چه زمانی جلیقه بپوشیم". اگر شما هم می خواهید بدانید که پوشیدن جلیقه چه وقتی لازم است و چه وقتی نیست، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

کت و شلوار همراه با جلیقه

حتما برای شما هم پیش آمده که موقع خرید کت و شلوار با عبارت "کت و شلوار سه تکه" رو به رو شده باشید این عبارت به معنی این است که محصول خریداری شده شما، شامل کت، شلوار و جلیقه می باشد.

پس اگر قصد پوشیدن جلیقه همراه کت و شلوار را دارید حتما به این نکته دقت کنید که کت و شلوار شما سه تکه باشد تا جلیقه شما با کتتان ست باشد یا اگر هم سه تکه نبود یا نمی خواستید با جلیقه تان ست باشد، مشکلی نیست شما می توانید جلیقه را به صورت جداگانه و با طرح دلخواه خریداری کنید.

در اصل و به صورت سنتی، پوشیدن جلیقه برای موقعیت های رسمی بوده است اما امروزه صنعت مد جلوتر از سنت ها رفته است. شما می توانید به نوان یک مرد شیک پوش سنت ها را شکسته و در موقعیت های مختلف از جلیقه استفاده کنید. یا حتی با توجه به نوع مراسم می توانید جلیقه را جدا از کت بپوشید.

شما باید با توجه به موقعیت مراسمی که به آن دعوت شده اید تصمیم بگیرید پس پیشنهاد می شود که درباره مراسم از میزبان خود سوال کنید.

کت و شلوار همراه با جلیقه

کت و شلوار های جامه سرا رو هم یه نگاه بنداز!

کت و شلوار رنگ ذغالی کد 1431

2,880,000 تومان
کت و شلوار رنگ ذغالی کد 1431: اگر به دنبال یک رنگ لوکس، باوقار، قدرتمند، پر رمز و راز و در عین حال ساده هستید، رنگ مشکی بهترین و جذاب‌ترین گزینه است. رنگ مشکی می‌تواند به افراد و محیط خانه و کار، هوای اقتدار، هوش و پرستیژ بدهد. با استفاده از این رنگ نگران ست رنگی نخواهید بود.
  • پارچه سوپر کش
  • برش اسلیم فیت
  • دو دکمه
  • سایز 48 تا 58

کت و شلوار رنگ طوسی کد 1430

2,880,000 تومان
کت و شلوار رنگ طوسی کد 1430: طوسی یک رنگ خنثی به حساب می‌آید که امروزه در صنعت مد بسیار پرطرفدار است. رنگ طوسی نمادی از عقل، سازش، بلوغ و مسئولیت است که آن را رنگ محافظه‌کارانه، زیبا و جذاب نیز می‌دانند. اگر قصد دارید از رنگ طوسی در لباس‌های خود استفاده کنید جالب است بدانید که به‌طورکلی لباس‌های رنگ طوسی آرامش و خونسردی به همراه می‌آورند.
  • پارچه سوپر کش
  • برش اسلیم فیت
  • دو دکمه
  • سایز 48 تا 58

کت و شلوار رنگ طوسی آبی کد 1429

2,880,000 تومان
کت و شلوار رنگ طوسی آبی کد 1429: طوسی آبی از گروه رنگ خاکستری، رنگی است که ترکیبی از رنگ آبی را در خود دارد و به این علت در گروه رنگ های سرد قرار می‌گیرد. پس رنگ طوسی آبی ترکیبی از رنگ‌های مشکی، سفید و کمی آبی است. مثلاً ترکیب رنگ سرمه‌ای با سفید به تولید رنگ طوسی آبی منجر می‌شود.
  • پارچه سوپر کش
  • برش اسلیم فیت
  • دو دکمه
  • سایز 48 تا 58

کت و شلوار رنگ ذغالی کد 1428

2,880,000 تومان
کت و شلوار رنگ ذغالی کد 1428: کت و شلوار ذغالی با رنگی که شبیه به ذغال زده شده است، شکل و شمایلی جالب و متفاوت را به لباس می‌بخشد. این محصول با رنگ غالب خاکستری تیره تولید می‌شود و معمولاً با ترکیب رنگ‌های دیگر مثل سفید، نقره‌ای و طلایی جذاب می شود.
  • پارچه سوپر کش
  • برش اسلیم فیت
  • دو دکمه
  • سایز 48 تا 58

کت و شلوار رنگ خاکستری کد 1427

2,880,000 تومان
کت و شلوار رنگ خاکستری کد 1427: خاکستری به دلیل خنثی بودن یک رنگ استاندارد در جامعه مدرن است و آن را به رنگی بسیار متنوع تبدیل می کند. اگرچه در سراسر جهان چیزهای خاکستری بی شماری وجود دارد، اما به عنوان یکی از کم علاقه ترین رنگ ها در تحقیقات جهانی به نظر می رسد.
  • پارچه سوپر کش
  • برش اسلیم فیت
  • دو دکمه
  • سایز 48 تا 58

کت و شلوار رنگ مشکی کد 1426

2,880,000 تومان
کت و شلوار رنگ مشکی کد 1426: این محصول با استفاده از رنگ مشکی که یک رنگ خنثی و تیره می باشد، تولید شده است. رنگ مشکی را می توان یک رنگ بدون محدودیت دانست؛ چه از لحاظ ست کردن با لباس های دیگر و چه از لحاظ موقعیتی.
  • پارچه سوپر کش
  • برش اسلیم فیت
  • دو دکمه
  • سایز 48 تا 58

کت و شلوار رنگ سرمه ای کد 1425

2,880,000 تومان
کت و شلوار رنگ سرمه ای کد 1425: با استفاده از پارچه رنگ سرمه ای تولید شده است؛ این رنگ از تناژ تیره رنگ آبی می باشد که از لحاظ روانشناسی، نماد آرامش است. تیره بودن این رنگ باعث شده تا سرمه ای به یک رنگ خنثی تبدیل شود تا برای استفاده در محیط های مختلف محدودیتی نداشته باشد.
  • پارچه سوپر کش
  • برش اسلیم فیت
  • دو دکمه
  • سایز 48 تا 58

کت و شلوار لوپیناس رنگ دودی کد 1405

قیمت اصلی 5,200,000 تومان بود.قیمت فعلی 4,200,000 تومان است.

 

تاریخچه ای مختصر از پوشیدن جلیقه

هر آن چیزی که در دنیا به کار می رود، دارای تاریخچه ای است. پوشیدن جلیقه نیز دارای یک پیشینه بسیار دور است که در سال های بسیار دور این نوع کت شلوار مورد استفاده قرار می گرفت. در ابتدای ورود جلیقه به کت و شلوار، این جلیقه ها بسیار بلند بودند؛ اما کم کم جلیقه های بلند جای خود را به جلیقه های کوتاه تر داده اند.

اولین جلیقه ای که وارد دنیای مد شد، جلیقه ای از فرانسه بود. پس از ورود این جلیقه، کم کم طرح های مختلفی به جلیقه ها اضافه شد، به طوری که در حال حاضر مدل های مختلفی برای جلیقه های مردانه وجود دارند.

تاثیر رنگ در پوشیدن جلیقه

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که فردی را دیده باشید که جلیقه متضاد با رنگ کت شلوار خود پوشیده است. این موضوع هیچ منعی ندارد؛ اما نباید در این کار زیاده روی کنید. کنتراست ایجاد شده در کت شلوارهایی با رنگ جلیقه متضاد زیبایی خاصی خودش را دارد و البته این نوع کت شلوار جلیقه اصلا مناسب مراسم های رسمی و یا محیط های کار نیست.

در صورتی که قصد دارید با پوشیدن جلیقه در مراسم نامزدی و یا عقد خود زیبا و شیک به نظر برسید و همچنین، علاقه مند به استفاده از کت شلوار با جلیقه اسپرت هستید، می توانید به راحتی یک جلیقه متضاد را انتخاب کنید. به طور مثال جلیقه طوسی رنگ در کنار یک کت شلوار سرمه ای، زیبایی خاص خودش را دارد.

همانطور که از ظاهر خیره کننده و اصیل استایل کت و شلوار با جلیقه مشخص است این ست برای داشتن یک استایل رسمی کاملا مناسب است. هنگامی که می خواهید کت و شلوار با جلیقه را برای موقعیت های رسمی مانند مراسم عروسی بپوشید، باید دقت کنید که سایز کت و شلوار، حتما مناسب شما باشد و از رنگ های کلاسیک و خنثی استفاده کنید.

ست های مشکی برای جشن ها و مراسمی که در شب برگذار می شوند مناسب اند در حالی که طوسی و سرمه ایی برای شرکت در مراسمی که در روز انجام می شوند فوق العاده اند. برای تکمیل این استایل رسمی می توانید از یک کروات یا پاپیون و یک پیراهن مردانه استفاده کنید.

پوشیدن جلیقه در موقعیت های کاری

پوشیدن جلیقه در موقعیت های کاری

آیا شما هم می خواهید لباس های محل کارتان را شیک تر کنید؟ می توانید با پوشیدن کت و شلوار با جلیقه این امکان را فراهم کنید. این استایل خاص و جذاب را می توانید برای جلسات مهم کاری و گردهمایی هایی که در شرکت انجام می دهید، بپوشید. تنها کافی است تا ترفند های لازم را به کار ببرید و مناسب محل کار لباس بپوشید مثلا از رنگ های جیغ و روشن و یا زیاد از اکسسوری استفاده نکنید. در عوض یک دست کت و شلوار با جلیقه در رنگ های طوسی یا سرمه ایی به همراه یک پیراهن مردانه سفید یا آبی روشن بپوشید، و با یک جفت کفش مردانه چرمی آکسفورد و یک کروات طرح دار استایلتان را تکمیل کنید.

انتخاب کت و جلیقه مردانه مناسب با آن

اگر جزو مردانی هستید که می‌ دانند چگونه یک کت تک را با جلیقه مردانه ست کنند حتما باید بدانید که این کار با هر کت و جلیقه ای ممکن است. انتخاب‌ های شما زیاد است ولی برخی انتخاب‌ها نسبت به بقیه بهتر هستند. مثلا پوشیدن جلیقه راه راه با کت عالی است، زیرا خطوط عمودی روی جلیقه و کت همدیگر را خنثی می‌کنند و بدن شما در دید دیگران دو تکه دیده می شود.

اگر حالا با خود فکر میکنید که “دیگر یاد گرفته‌ ایم چگونه کت و جلیقه مردانه را با یک دیگر ترکیب کنیم. فقط لازم است به دنبال جلیقه و کت های تک رنگ بود” ولی این همه ماجرا نبوده و نیست. اگر به دیگر آیتم های دیگری که در استایل شما قرار می گیرند رنگ جلیقه و کت را به درستی انتخاب نکنید، ممکن است استایلتان ظاهر جالبی نگیرد.

اگر می پرسید که مدل های راه راه و مدل های ساده انتخاب مناسبی نیستند چه انتخاب بعدی برای ما می ماند؟ جلیقه ای با مدل های ساده با طرح های ریز و کوچک، مثل مدل های راه راه اریب و کت مشکی با یقه انگلیسی. طرح روی کت و جلیقه باعث می شود که ترکیب بسیار جذاب و چشم نوازی میان این دو ایجاد شود. ولی حواستان را جمع کنید که کت و جلیقه طرح دار برایمحیط های رسمی یا کاری مناسب نیست.

یک جلیقه مردانه مناسب چطور باید روی تن بنشیند؟

یک جلیقه مردانه مناسب چطور باید روی تن بنشیند؟

به این نکته دقت کنید که هنگام پوشیدن جلیقه بالاتنه کاملا پوشانده شده باشد. از لحاظ انتخاب سایز، جلیقه هرگز نباید به بدن شما فشار بیاورد و دکمه‌هایش به راحتی بسته شوند. پیراهن زیر جلیقه باید صاف بماند، پیراهن باید به خوبی روی تن نشسته و چروک نشود یا تا نخورد. این یک روش مناسب برای تشخیص تنگ بودن جلیقه است.

همچنین بالای جلیقه باید دور گردن شما صاف روی شانه‌ها نشسته و نباید حرکتی داشته باشد. اگر فضای خالی مشخصی در جلیقه وجود داشت، از پوشیدن آن جلیقه اجتناب کنید چراکه برای شما بزرگ است.

 

جمع بندی

حالا با اطمینان می توان گفت با پوشیدن جلیقه تیپ و استایل بی نقص شما تکمیل شده است. اما قدم آخر، قدمی است که متاسفانه خیلی از آقایان آن را درست انجام نمی دهند و به سادگی یک آب خوردن تیپ و استایلشان را خراب می‌کنند. سعی کنید که بهترین مدل کفش مناسب با کت و شلوار خود را انتخاب کنید تا اینگونه به هارمونی استایل خود بیفزایید.

ترجیحا رنگ هایی را انتخاب کنید که با یک دیگر سازگاری داشته باشند. در انتخاب اکسسوری هایی مانند کراوات بسیاری دقت کنید به عنوان مثال وقتی کراواتی با رنگ آبی و رگه های قهوه ای و کمی سفید در آن انتخاب شود، در ترکیب با کت وجلیقه ای کرم رنگ باعث می‌ شود همه اجزای استایل شما بهم بخورد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *