پست ها

پارچه شلوار کتان یا پارچه ای | در اداره کدام را بپوشیم

پارچه شلوار

اگر شما جز آن دسته افرادي هستيد که به تيپ و ظاهر خود اهميت زيادي مي دهند در ابتدا بايستي به نوع و جنس پارچه شلوار دقت کنيد و همینطور کيفيت آن پارچه. زيرا هر پارچه شلواری دوام خود را برای همیشه ندارد و پس از يک مدت ظاهر اوليه خود را از دست مي دهد و از ريخت مي افتد.

انواع پارچه هاي مختلف تهيه شده براي شلوار مي توان به پارچه شلوار هاي لينن، کتان، جين، فلانل و پشم نام برد. براي روز هاي گرم تابستان مي توانيد از شلوار با دوخت لينن استفاده کنيد. براي بهار و تابستان نيز شلوار هاي کتان نيز مناسب مي باشد. در این مقاله قصد داریم درباره شلوار کتان و پارچه ای صحبت کنیم.

تفاوت پارچه شلوار کتان و شلوار پارچه ای

پارچه شلوار مهم ترین بخش برای یک شلوار است که می تواند تعیین کننده دوام و ظاهر شلوار باشد. البته شلوار پارچه ای یک تعریف کلی است چرا که کتان هم نوعی پارچه شلوار است. منظور از شلوار پارچه ای به طور عامیانه شلوار های از جنس نخی و یا پشمی است که معمولا با ظاهری کلاسیک تر عرضه می شود.

 

از این شلوار ها حتما خوشت میاد

شلوار کتان مردانه رنگ مشکی کد 2109

980,000 تومان
شلوار کتان مردانه رنگ مشکی کد 2109
طرح بافت جودون برش اسلیم فیت در سایز های 42، 44، 46، 48، 50، 52

شلوار کتان خاکستری کلاسیک کد 2120

980,000 تومان
شلوار کتان خاکستری کلاسیک کد 2120 دارای یک رنگ خنثی می باشد. رنگ خاکستری را می توان هم با استایل های روشن و هم با استایل های تیره استفاده کرد. برش : رگولار فیت رنگ : خاکستری اندازه فاق : بلند پارچه : کتان

شلوار کتان مشکی کلاسیک کد 2119

980,000 تومان
شلوار کتان مشکی کلاسیک کد 2119 در رنگ مشکی تولید شده است که یک رنگ تیره و خنثی می باشد. رنگ های خنثی به راحتی با هر رنگی ست می شوند. برش : رگولار فیت رنگ : مشکی اندازه فاق : بلند پارچه : کتان

شلوار کتان یشمی کلاسیک کد 2118

980,000 تومان
شلوار کتان یشمی کلاسیک کد 2118 دوخته شده به رنگ یشمی می باشد. این رنگ از تناژ رنگی سبز است که جزو رنگ های تیره به حساب می آید. با استفاده از این شلوار می توانید استایل های تیره متنوعی درست کنید. برش : رگولار فیت رنگ : یشمی اندازه فاق : بلند پارچه : کتان

شلوار کتان بژ کلاسیک کد 2117

980,000 تومان
شلوار کتان بژ کلاسیک کد 2117 تولید شده در رنگ بژ می باشد. این رنگ را می توان در گروه رنگ های روشن دسته بندی کرد. ست کردن با این رنگ بسیار کار راحتی می باشد، کافی است یکی از رنگ های تناژ قهوه ای را انتخاب کنید تا با شلوارتان یک ترکیب جذاب درست کنید. برش : رگولار فیت رنگ : بژ اندازه فاق : بلند پارچه : کتان

شلوار کتان مردانه رنگ سرمه ای کد 2113

980,000 تومان
شلوار کتان مردانه رنگ سرمه ای کد 2113
طرح بافت جودون برش اسلیم فیت در سایز های 42، 44، 46، 48، 50، 52

شلوار کتان مردانه رنگ مشکی کد 2112

980,000 تومان
شلوار کتان مردانه رنگ مشکی کد 2112
طرح بافت جودون برش اسلیم فیت در سایز های 42، 44، 46، 48، 50، 52

شلوار کتان مردانه رنگ کرم کد 2111

980,000 تومان
شلوار کتان مردانه رنگ کرم کد 2111
طرح بافت جودون برش اسلیم فیت در سایز های 42، 44، 46، 48، 50، 52

 

شلوار پارچه ای

شلوار پارچه ای

این نوع شلوار اغلب مکمل کت است که در استایل کت و شلوار بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد و معمولاً دارای فاق بلند هست و در ناحیه ران و پایین باسن معمولاً گشاد تر از دیگر شلوارها است و راحتی بسیار دارد. این نوع شلوار پارچه‌ای، معمولی‌ترین نوع شلوار پارچه ای است. احتمالاً پس از به میان آمدن اسم شلوار پارچه‌ای، این نوع شلوار در اذهان تصور می‌شود. پاچه‌ این نوع شلوار معمولاً راسته است. مقاومت پارچه این شلوار شاید نسبت به شلوار کتان کمتر باشد.

بخوانید:  کدام دکمه کت را ببندیم | نحوه بستن دکمه کت

یکی از نکاتی ک در خرید شلوار پارچه ای باید توجه کرد کم‌تر بودن مقاومت است. این یکی از دلایلی است که شلوار پارچه ای زودتر پاره شود و حساس‌تر باشد. به دلیل ظرافت این شلوار دوخت و درزهای آن نیز نسبت به دیگر شلوارها از مقاومت کمتری برخوردار است.

به طور کلی عمر شلوار پارچه ای نسبت به پارچه شلواری کتان کمتر است و شاید همین مسئله باعث می‌ شود که جوانان کمتر به سراغ این شلوار بروند. ضخامت شلوار پارچه‌ ای موضوعی است که در روز های سرد بسیار مشکل‌ آفرین می شود و ممکن است سرما و رطوبت به‌ راحتی از آن عبور کنند. در واقع آنچه در بالا گفته شد دلیلی بر عدم استفاده از شلوار پارچه‌ ای نیست. استایل‌ هایی که با استفاده از این شلوار ساخته می‌ شوند بسیار خاص و زیبا هستند و می‌ توانند هرکسی را برای استفاده از شلوار پارچه ای ترغیب کنند. مخصوصا افرادی که طرفدار استایل های کلاسیک و یا رسمی هستند.

همانطور که گفته شد پارچه شلوار این مدل معمولا پشمی یا نخی می باشد که در اغلب اوقات قسمتی از کت و شلوار است. این مدل شلوار ممکن است در مدل های مختلف و با استفاده های مختلف عرضه شود. شلوار پارچه ای ظاهری به مراتب رسمی تر و کلاسیک تری دارد و با ظرافت بالایی تولید می شود. که این ظرافت ممکن است مراقبت از آن را کمی دشوار تر کند.

شلوار کتان

شلوار کتان

پارچه‌ شلوار کتان از فیبر و الیاف ساقه‌ ی گیاه کتان که گیاهی گل‌ دار است تهیه می‌ شود و به خاطر ویژگی‌ های خاصی که دارد، بسیار مورد توجه قرار می‌ گیرد. این پارچه به خاطر مواد طبیعی تشکیل‌ دهنده‌ اش بسیار نفوذ پذیر، انعطاف‌ پذیر و خنک است و به همین دلیل برای استفاده در فصل تابستان، به‌شدت پیشنهاد می‌ شود. امروزه انواع پوشاک کتان در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف تولید می‌شوند و تنوع بسیاری دارند و افراد به‌ راحتی می‌ توانند، لباس های کتان مورد نظر خود را باقیمت‌ های مناسب خریداری نمایند.

پارچه‌ شلوار های کتان تمام ویژگی‌ های پارچه‌ های پنبه‌ ای را دارند، اما با این تفاوت که زودتر خشک می‌ شوند و تمیز کردن آن‌ ها راحت‌ تر است. این نوع پارچه‌ ها بسیار خنک و انعطاف‌ پذیر هستند و ضخامت آن‌ ها می تواند متغیر باشد. این پارچه‌ ها با توجه به لباس و یا قطعه‌ ی موردنظر می‌ توانند نازک و یا ضخیم باشند و متناسب با فصل موردنظر تولید گردند. سطح پارچه‌ شلوار های کتان بسیار درخشان و یکدست می باشد و همین مسئله باعث شده که پوشاک کتان از ظرافت و زیبایی خاصی بهره‌ مند شوند.

پارچه‌ های کتانی به خاطر بافت گیاهی که دارند بسیار آسان و راحت تمیز می‌ شوند و لکه‌ های ایجاد شده بر روی آن ها خیلی راحت از بین می‌ روند.

پارچه کتان شلواری با تنوع رنگی بالا تولید می‌ شود. این تنوع رنگی بالا، این امکان را به تولید کننده می دهد که لباس ها را با رنگ های متنوع تولید کند. یکی از مزیت‌ های این پارچه شلوار، رنگ‌ بندی انتخابی آن است. هیچ اجباری در انتخاب رنگ پارچه وجود ندارد و تولید کننده می‌ تواند هر رنگی را برحسب نیاز مصرف کننده تولید کند. کاربرد اصلی این پارچه در تولید شلوار کتان کلاسیک مردانه و بچگانه است. جهت تولید لباس کار و شلوار زنانه نیز کاربرد دارد.

 

جمع بندی

برای مقایسه این دو نوع پارچه شلوار نیاز است که شما به نوع استفاده خود دقت کنید. اگر از استایل های کلاسیک و یا رسمی استفاده می کنید. شلوار پارچه ای می تواند انتخابی عالی برای شما باشد ولی اگر می خواهید از استایل اسپرت یا نیمه رسمی استفاده کنید پارچه شلوار کتان می تواند کمک بزرگی به شما بکند. اما اگر می خواهید بر

ای اداره یا یک نهاد دولتی که فضای رسمی دارد شلوار انتخاب کنید بهترین گزینه شلوار پارچه ای است. اما اگر اداره شما محیطی غیر رسمی یا نیمه رسمی دارد استفاده از شلوار کتان مناسب است. اگر به خرید شلوار علاقه مند شدید پیشنهاد می کنم به فروشگاه شلوار جامه سرا مراجعه بفرمایید.

در این مقاله تلاش بر این شد که تفاوت شلوار های پارچه ای و کتان را برای شما نشان دهیم. امیدواریم این پست برای شما مفید واقع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *