پست ها

انتخاب لباس اداری چه اهمیتی دارد | راهنمای جامع انتخاب لباس اداری

انتخاب لباس اداری

انتخاب لباس اداری چقدر مهم است

امروزه انتخاب لباس اداریبا  توجه به استایل و پوشش یکی از دغدغه های مهم افراد شده است به طوری که هر روزه سرمایه گذاری های بسیار زیادی در زمینه مد و پوشاک انجام می شود. همانطور که افراد به پوشش خود در میان دوستان و آشنایان خود توجه زیادی می کنند انتخاب لباس اداری نیز مستلزم این توجه است. یکی از مکان هایی که افراد وقت زیادی را در آن می گذارند(گاها 8 ساعت) محل کار آن ها است. لباس ها و استایل شما بیانگر هویت شما هستند و با توجه به این قضیه انتخاب لباس اداری مناسب می تواند در محل کار، به شما شخصیتی حرفه ای ببخشد.

 

نوع لباس اداری

 

با توجه به محیط کاری خود لباس هایتان را انتخاب کنید

به طور کلی 3 نوع پوشش کاری وجود دارد. پوشش رسمی، نیمه رسمی و غیر رسمی(یا روزانه). در محل های کاری رسمی که معمولا شامل ادارات و ارگان های دولتی می شود کت و شلوار سازمانی بهترین گزینه می باشد. اگر محیط کاری شما نیمه رسمی می باشد پیشنهاد ما به شما یک پیراهن ساده همراه با شلوار پارچه ای می باشد. اگر در محل کار خود قانونی برای پوشیدن نوع کت و شلوار وجود ندارد یک کت تک می تواند ظاهر خوبی برایتان داشته باشد. در محیط های کاری غیر رسمی می توانید به صورت روزانه یا اصطلاحا کژوال لباس بپوشید.

مثلا در این استایل پیراهن یا بلوز یا حتی گاها یک پولوشرت به همراه شلوار جین یا کتان در فرم معمولی می تواند عالی باشد. البته فراموش نکنید مرز باریکی بین شکستن قواعد و روزمره پوشیدن وجود دارد. برای مثال پوشیدن شلوار جین مدل پاره یا زاپ دار در محل کار یک فاجعه است.

 

انتخاب پیراهن در فرم لباس اداری

ممکن است در بعضی ادارات، کارمندان ملزم به پوشیدن نوعی رنگ خاص از پیراهن باشند در این صورت باید به قوانین احترام گذاشت اما اگر برای شما الزامی برای انتخاب رنگ پیراهن وجود ندارد می توانید از رنگ های روشن و خنثی استفاده کنید. رنگ هایی مثل سفید، خاکستری و یا آبی روشن رنگ های مناسبی برای اداره ها و محیط های رسمی هستند. توجه کنید که پیراهن شما نباید بیش از اندازه روشن یا براق باشد. به طور کلی سعی کنید رنگ پیراهن خود را با محیط هماهنگ کنید تا این هماهنگی، ظاهری زیبا هم به محیط و هم به شما ببخشد.

فراموش نکنید که انتخاب طرح پیراهن همانگونه که روی ظاهر شما اثر می گذارد می تواند بیانگر شخصیت شما نیز باشد پس بهتر است به سراغ طرح هایی بروید که ظاهری مناسب با شخصیت شما دارند. در محیط های اداری و رسمی تا کردن آستین پیراهن اصلا مناسب نیست چرا که این کار ظاهری رسمی ندارد و بیشتر در جمع های دوستانه و صمیمی استفاده می شود.

 

در ست لباس اداری چه شلواری بپوشیم

در محیط های رسمی و اداری پوشیدن شلوار کت همراه با پیراهن می تواند یک گزینه مناسب باشد. شما می توانید از شلوار های پارچه ای یا کتان هم استفاده کنید و در مورد انتخاب رنگ در فرم لباسی اداری، هماهنگی رنگ شلوارتان با پیراهن و یا محیط می تواند ظاهری چشم نواز به شما بدهد اما توجه کنید که معمولا رنگ های تیره رسمی تر و نماد جدیت می باشند پس یکی دیگر از ملاک های انتخاب رنگ می تواند میزان رسمی بودن محیط کاری شما باشد.

توجه کنید که شلوار شما در محل مچ نباید کوتاه باشد به طوری که مچ پایتان معلوم شود یا حتی نباید آن قدر بلند باشد که روی کفشتان چین بخورد همچنین از رنگی استفاده کنید که با رنگ جورابتان هماهنگ باشد. برای انتخاب جوراب علاوه بر هماهنگی رنگ با شلوار، اندازه نیز مهم است. جوراب شما باید به قدری بلند باشد که اگر موقع نشستن مچ شلوارتان بالا رفت، پا هایتان معلوم نشود.

 

در لباس اداری چه کفشی انتخاب کنیم

مدل کفش شما در استایل اداری حتما باید رسمی باشد ترجیحا ساده یا بدون وجود طرح خاصی. توجه داشته باشید که پوشیدن کفش کتانی یا پیاده روی می تواند ضربه ای جدی به ظاهر رسمی شما بزند. همانطور که گفته شد رنگ های تیره نماد جدیت و رسمی بودن است. شما می تواند از رنگ های تیره در کفش خود استفاده کنید. مثلا دو رنگ قهوه ای و مشکی نوعی رنگ خنثی محسوب می شوند و ست کردنشان کار راحت تری می باشد. شما می توانید رنگ کفش خود را با کمربندتان نیز ست کنید چرا که نشان از طرافت شما است.

بخوانید:  بهترین شلوار کتان مردانه

توجه داشته باشد پوشیدن کفش های دارای پاشنه های سفت می تواند همکارانتان را اذیت کند چون هنکام راه رفتن ممکن است صدای مناسبی تولید نکند.

 

در انتخاب لباس اداری از چه اکسسوری هایی استفاده کنیم

در استایل های رسمی و اداری استفاده از اکسسوری های زیاد توصیه نمی شود به طوری که حداکثر یک ساعت مچی و یک حلقه یا انگشتر کافی است. اگر می خواهید از کیف دستی برای جا یه جا کردن وسایلتان استفاده کنید باید از یک مدل رسمی و مناسب استفاده کنید. در مورد رنگ می توانید آن را با کفش و کمربند ست کنید که بسیار جذاب است. برای کیف دو مدل کلاسوری یا چرمی می تواند گزینه های مناسبی برای شما باشد.

استفاده از عطر می تواند رد خوبی از شما به جا بگذارد به نوعی که اثر بخشی زیادی برای محیط دارد. توجه داشته باشید که در فصول گرم از عطر های خنک و در فصل های سرد از عطر گرم استفاده کنید. این نکته قابل ذکر است که از اسپری های خوشبو کننده به هیچ عنوان استفاده نکنید چرا که اغلب بوی تندی دارند و بعد از مدتی بویشان ناخوشایند می شود.

مانتوی اداری

خانم ها در انتخاب لباس اداری به این نکات توجه کنند

به وزن لباس دقت کنید

از آنجایی که فرم لباس بانوان در محیط های رسمی معمولا مانتو های بلند می باشد، ممکن است کمی وزن لباستان بالا برود. اگر مدت زمان زیادی لباس اداری به تن دارید بهتر از لباسی با وزن کم تر استفاده کنید.

نیازی به هزینه زیاد نیست

نیازی نیست که فرم لباستان خیلی مجلسی باشد چرا که اگر زیبا ترین لباس را در مکان نا مناسب بپوشد، جلوه خوبی ندارد پس برای انتخاب لباس اداری زیبایی و گران بودن ملاک نیست. بهتر است راحتی را جایگزین آن کنید.

چه مدل مانتویی در انتخاب لباس اداری مناسب است

شما می توانید تکه های بزرگ و اصلی کمدتان را با رنگ های زمینه ای و خنثی پر کنید. برای مثال رنگ هایی مثل کرمی و مشکی برای ست کردن راحت تر هستند. قد مانتوی شما در فرم اداری، طبق فرم جهانی باید تا دو بند انگشت بالای زانو باشد.

در انتخاب جنس مانتو به این دقت داشته باشید که جنس را طوری انتخاب کنید که نیاز زیادی به اتو زدن نداشته باشد. از آنجایی که مانتو میزان زیادی از بدن شما را می پوشاند بهتر است در انتخاب جنس مانتو به این دقت کنید که هوا در آن جریان پیدا کند.

برای انتخاب شلوار می توانید متناسب با قد و نوع اندامتان آن را انتخاب کنید. مثلا شلوار های دمپا کوتاه یا خیلی راسته در صورتی که قد بلندی ندارید پیشنهاد نمی شود.

سخن پایانی

در انتخاب لباس اداری باید یکی از اولویت های اصلیتان راحتی باشد. توجه کنید که هر چقدر لباستان شیک باشد اگر در آن را راحت نباشید می تواند کار را برایتان سخت تر کند. ظاهر لباس نباید بدن نما یا زیادی در چشم باشد. یک استایل ساده در انتخاب لباس اداری می تواند رسمیت محیط را حفظ کند. همانطور که دیدید شما می توانید با رعایت یکسری نکات کوچک یک استایل رسمی و اداری جذاب برای خود تهیه کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *