پست ها

انواع پیراهن مردانه | کدام مدل بهتر است

انواع پیراهن

اگر شما هم موقع خرید انواع پیراهن مردانه به مدل های زیادی برخوردید و تفاوتشان را نمی دانید، این مقاله برای شما است. برخی افراد برای خرید پیراهن وارد اولین مغازه می شوند و خیلی سریع خریدشان را تمام می کنند اما یک جنتلمن واقعی به تفاوت های میان انواع پیراهن، اهمیت میدهد چرا که اینطوری به استایل خودش اهمیت داده است.

 

انواع پیراهن مردانه

به طور کلی انواع پیراهن مردانه به دو دسته رسمی و نیمه رسمی طبقه بندی می شوند. پیراهن های ساده بدون طرح و بدون جیب مدل کاملا رسمی است. در تولید پارچه پیراهن های رسمی معمولا از پنبه و برخی مواد دیگر استفاده می شود که این مواد باعث راحتی در اتوپذیری است اما برخی افراد به اشتباه فقط به اینکه درصد پنبه بالا باشد توجه می کنند. اگر درصد الیاف مصنوعی مورد استفاده در پیراهن شما کم باشد باعث چروک شدن پیراهن شما می شود که این موضوع برای انواع پیراهن مردانه اصلا مناسب نیست. برای استفاده از پیراهن های کلاسیک، استفاده از شلوار راسته پیشنهاد می شود.

انواع پیراهن مردانه که دارای جیب روی سینه هستند را می توان جزو پیراهن های نیمه رسمی دانست. استفاده از پیراهن های نیمه رسمی برای استفاده روزانه مناسب است و به همین علت باید در این مدل پیراهن ها، از جنس پنبه بیش تر استفاده می شود چرا که پارچه سبکی است و امکان جریان داشتن هوا را دارد. پیراهن های نیمه رسمی که در قسمت پایینی برش هلالی شکل دارد را می توان از روی شلوار استفاده کرد تا ظاهری اسپرت تر داشته باشد. ترکیب پیراهن های نیمه رسمی و اسپرت دکمه باز، با تی شرت های رنگی، ترکیب جذاب و مناسبی است به شرطی که هماهنگی رنگ در آن وجود داشته باشد.

 

نکاتی برای انتخاب نوع دلخواه در انواع پیراهن مردانه

نکات مهمی برای خرید انواع پیراهن مردانه وجود دارد که اگر این نکات رعایت نشود می تواند باعث خرید اشتباه یا خرید یک جنس نا مرغوب شود.

  • یکی از مهم ترین فاکتور هایی که باید در نظر داشته باشید اندازه پیراهن مردانه است. اندازه پیراهن باید به نوعی باشد که برای شما نه گشاد و تنگ باشد یا به اصطلاح فیت تن شما باشد.
  • یکی دیگر از بخش های پیراهن که در نگاه اول به چشم می آید مدل یقه است. باتوجه به این که مدل های بسیار زیادی برای یقه وجود دارد، خوب است با توجه به سلیقه خود بهترین مدل را انتخاب کنید.
  • فاکتور دیگری برای اینکه پیراهن روی بدن شما درست بشیند، برش خوب سرشانه است که باعث می شود پیراهن از ناحیه شانه افتاده نباشد.
  • افتادگی در زیر آرنج نباشد تا باعث بد نشان دادن دست های شما نشود.
  • اندازه کمر باید مناسب بدن شما باشد تا در ناحیه کمر پیراهن تنگ یا گشاد نباشد.
  • دقت کنید که بلندی قد پیراهن باید به گونه ای باشد که از پشت جیب های شلوار شما را بپوشاند.

مدل پارچه در انواع پیراهن مردانه

  • نخ پنبه : در پیراهن های نخ پنبه مقدار درصد الیاف مشخص شده است این یه یک شاخص مهم برای خرید انواع پیراهن مردانه نخی تبدیل شده است. همانطور که گفته شد اگر در پارچه درصد نخ استفاده شده زیاد باشد می تواند به سادگی چروک شود.
  • جین : این مدل پارچه برای پیراهن های مردانه بسیار محبوبیت دارد چون به راحتی با هر استایلی می توان آن را ست کرد.
  • کشمیر : این پارچه یک مدل محبوب در صنعت پوشاک است و علت این محبوبیت آن، سبک بودن و لطافت بالای این پارچه است. جنس این پارچه با پوست سازگاری دارد و باعث حساسیت نمی شود. پارچه کشمیر بیش تر برای لباس های چهارخانه گرم مورد استفاده قرار می گیرد و همین علت باعث می شود برای زمستان مناسب باشد.
بخوانید:  تاریخچه پیدایش کت و شلوار

 

انواع پیراهن مردانه

 

برخی مدل های مورد استفاده در انواع پیراهن مردانه

آستین کوتاه

این مدل پیراهن در دسته نیمه رسمی قرار می گیرد. پیراهن مردانه آستین کوتاه را می توان در فصول گرم استفاده کرد. پیراهن آستین کوتاه بر خلاف دیگر پیراهن ها همراه با کت، کراوات، پاپیون ویا جلیقه اصلا مناسب نیست. شما می توانید این مدل را با نوعی شلوار کتان یا جین ست کنید و ظاهر تابستانه فوق العاده برای خود بسازید.

پیراهن طرح راه راه

این مدل پیراهن مردانه یعنی پیراهن راه راه بین آقایان از محبوبیت بالایی برخوردارند. علاوه بر بحث سلیقه ای شما می توانید از این مدل پیراهن برای بهتر نشان دادن خود استفاده کنید. به طوری که اگر استخوان بندی درشتی دارید یا قد بلندی ندارید این پیراهن می تواند با خطای دیدی که ایجاد می کند قد شما را کشیده تر نشان دهد. یا برعکس اگر قد بلندی دارید و یا استخوان بندیتان درشت نیست می توانید از پیراهن با راه راه های افقی استفده کنید.

پیراهن جین

پیراهن جین

یکی از انواع پیراهن مردانه، پیراهن جین است. همانطور که گفته شد پیراهن مردانه جین بسیار محبوب است چرا که طاهری مدرن تر دارد و ست کردن آن با انواع شلوار جین یا کتان کار راحتی است اما به یاد داشته باشید که همراه با پیراهن جین خود از شلوار جین با رنگی متفاوت تر استفاده کنید.

پیراهن چمبری

پیراهن چمبری

این پارچه شبیه به پارچه‌ی جین است ولی با این تفاوت که نرم‌تر و سبک‌تر است. این پارچه معمولا با تعداد نخ بیشتری تشکیل می شود و بافت ریزتری دارد بنابراین تنفس بیشتری هم دارد و باعث جریان هوا در این پیراهن مردانه می شود. این مدل هم مثل پارچه جین است که ست کردن آن با هر مدل شلواری کار راحتی است.

پیراهن آکسفورد

پیراهن آکسفورد

یکی از انواع پیراهن مردانه، پیراهن آکسفورد است . در این پیراهن از پارچه آکسفورد استفاده شده و اسم این مدل از اسم پارچه آن گرفته شده است. پیراهن آکسفورد به نوعی از کلاسیک ترین مدل های پیراهن است به طوری که پایه پیراهن های کلاسیک شناخته می شود که حدودا 120 سال قدمت دارد.

پیراهن یقه کوبایی

پیراهن یقه کوبایی

پیراهن یقه کوبایی ابتدا در کوبا و سپس در مکزیک محبوب شد. این مدل بهترین گزینه برای سفر به مناطق گرم است و کاملا مناسب یک روز به دور از هیاهو می باشد. علت نامگذاری این پیراهن این است که شباهت بسیار زیادی به پیراهن های کوبایی دارد. پیراهن های کوبایی گشاد، یقه باز و دکمه دار هستند.

پیراهن پشمی یا فلانل

پیراهن پشمی یا فلانل

پیراهن فلانل معمولا با چوب بر ها شناخته می شود چون که این مدل پارچه از مقاومت بالایی برخوردار است و همینطور در مقابل سرما مقاومت خوبی دارد. شما می توانید این مدل پیراهن را در زمستان استفاده کنید. ترکیب پیراهن فلانل با یک شلوار جین رنگ تیره و یک بوت چرمی می تواند یک استایل جذاب و جدید برای شما بسازد.

اوورشرت

پیراهن اوورشرت

پیراهن مردانه مدل اوورشرت معمولا در فصل های خنثی مثل بهار یا پاییز استفاده می شود. وقتی که هوا برای تی شرت سرد، و برای کت گرم است، می توانید از اوورشرت استفاده کنید.

 

و در آخر

یک جنتلمن واقعی به جزییات پوشش خودش اهمیت می دهد. در این مقاله سعی کردیم یک راهنمای کامل برای انتخاب پیراهن مردانه را برای شما فراهم کنیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *