پست ها

یقه فراک یا بالدار چیست و چه موقع باید پوشید

یقه فراک

یقه فراک یا یقه بالدار (Winged Collar) این مدل یقه با نام یقه بالدار در جهان شناخته می شود اما در ایران به یقه فراک معروف است. طراحی یقه فراک از روی طراحی یقه گلادستون الهام گرفته شده است. در اوایل قرن نوزدهم یقه گلادستون جای خود را در تاریخ باز کرد. علت اسم گذاری یقه گلادستون این است که ویلیام ادوارد گلادستون که در آن زمان نخست وزیر بریتانیا بود اولین بار از این مدل یقه استفاده کرد. این یقه به گونه ای فشرده می شد که در قسمت جلویی گردن بیرون می آمد. در نظر گرفته می شود که الهام بخش یقه بالدار یا یقه فراک است که امروزه پوشیده می شود.

چه زمانی پیراهن یقه فراک بپوشیم؟ برای هر چیزی زمان و مکان وجود دارد و این قطعاً در مورد پوشیدن پیراهن یقه فراک نیز صدق می کند. اگر به درستی پوشیده شود، می تواند به بهبود چشمگیر لباس شما کمک کند. با این حال، اگر آن را با ترکیب اشتباه بپوشید در نهایت به جای دریافت تعریف و تمجید، ابروها را بالا می برید. این راهنما باید توسط هر جنتلمن شیک پوشی مطالعه شود، تا بر روی زمان پوشیدن پیراهن یقه بال و آنچه باید همراه آن بپوشد تمرکز کند.

 

یقه_فراک_گالری_1

 

 

شاید از این پیراهن ها خوشت اومد

پیراهن اسپورت گلدوزی رنگ مشکی کد 5231

880,000 تومان
پیراهن اسپورت گلدوزی رنگ مشکی کد 5231 : رنگ مشکی یک رنگ غالب و یک رنگ خنثی می باشد به همین دلیل برای ست کردن آن با رنگ های دیگر نگرانی نخواهید داشت.
  • برش اسلیم فیت
  • پارچه پوپلین کش
  • سایزبندی از S تا XXL

پیراهن اسپورت گلدوزی رنگ سرمه ای کد 5232

880,000 تومان
پیراهن اسپورت گلدوزی رنگ سرمه ای کد 5232: رنگ سرمه ای یک رنگ غالب و یک رنگ خنثی می باشد به همین دلیل برای ست کردن آن با رنگ های دیگر نگرانی نخواهید داشت. برای حرفه ای تر نشان دادن خود، این رنگ یک انتخاب عالی است.
  • برش اسلیم فیت
  • پارچه پوپلین کش
  • سایزبندی از S تا XXL

پیراهن اسپورت گلدوزی رنگ مشکی کد 5233

880,000 تومان
پیراهن اسپورت گلدوزی رنگ مشکی کد 5233: رنگ مشکی یک رنگ غالب و یک رنگ خنثی می باشد به همین دلیل برای ست کردن آن با رنگ های دیگر نگرانی نخواهید داشت.
  • برش اسلیم فیت
  • پارچه پوپلین کش
  • سایزبندی از S تا XXL

پیراهن اسپورت گلدوزی رنگ قهوه ای کد 5234

880,000 تومان
پیراهن اسپورت گلدوزی رنگ قهوه ای کد 5234: رنگ قهوه ای از دسته رنگ های گرم می باشد که می توان آن را در گروه رنگ های پرطرفدار و خنثی دانست. این پیراهن را می توانید با ست اکسسوری های چرم عسلی ست کنید.
  • برش اسلیم فیت
  • پارچه پوپلین کش
  • سایزبندی از S تا XXL

پیراهن اسپورت گلدوزی رنگ سرمه ای تیره کد 5235

880,000 تومان
پیراهن اسپورت گلدوزی رنگ سرمه ای تیره کد 5235: رنگ سرمه ای نمادی از حرفه ای بودن و جدی بودن می باشد. ست رنگ سرمه ای با رنگ سفید می تواند یک گزینه جذاب برای استایل شما باشد.
  • برش اسلیم فیت
  • پارچه پوپلین کش
  • سایزبندی از S تا XXL

پیراهن اسپورت گلدوزی رنگ مشکی کد 5236

880,000 تومان
پیراهن اسپورت گلدوزی رنگ مشکی کد 5236: برای ست کردن رنگی با رنگ مشکی نگرانی نخواهید داشت؛ چراکه رنگ مشکی از دسته رنگ های خنثی می باشد. با استفاده از رنگ های تیره می توانید خود را لاغر تر نشان دهید!
  • برش اسلیم فیت
  • پارچه پوپلین کش
  • سایزبندی از S تا XXL

پیراهن اسپورت گلدوزی رنگ سرمه ای کد 5237

880,000 تومان
پیراهن اسپورت گلدوزی رنگ سرمه ای کد 5237: ست رنگ سرمه ای با رنگ سفید می تواند یک گزینه جذاب برای استایل شما باشد. رنگ سرمه ای نمادی از حرفه ای بودن و جدی بودن می باشد.
  • برش اسلیم فیت
  • پارچه پوپلین کش
  • سایزبندی از S تا XXL

پیراهن اسپورت گلدوزی رنگ سفید کد 5238

880,000 تومان
پیراهن اسپورت گلدوزی رنگ سفید کد 5238: ترکیب رنگ های سفید و مشکی هیچوقت از دنیای مد جا نمی ماند. شما می توانید این محصول را با هر رنگی ست کنید اما پیشنهاد جامه سرا قطعا یک رنگ تیره می باشد.
  • برش اسلیم فیت
  • پارچه پوپلین کش
  • سایزبندی از S تا XXL

پیراهن یقه فراک چیست ؟

در اوایل قرن بیستم میلادی پیراهن یقه فراک یکی از پیچیده ترین و چشمگیر ترین پیراهن های مردانه بود. شیک و چشم نواز، دارای یک یقه سفت و کوتاه با نوک های “بالدار” است که به صورت افقی می ایستند. به همین دلیل است که گاهی اوقات از آن به عنوان پیراهن نوک بال یا بالدار یاد می شود. اگرچه ممکن است به اندازه گذشته مورد استفاده قرار نگیرد، اما همچنان یک انتخاب کلاسیک و لوکس است که به لباس‌ های سفارشی کمک می‌کند در کنار دیگران برتری داشته باشند. پیراهن یقه بالدار یک گزینه بسیار شیک برای هر مناسبت رسمی است که می توانید به عنوان یک فرد شیک پوش از آن بهره ببرید.

بخوانید:  شیک ترین مردان تاریخ | آنچه می توانیم از آنها بیاموزیم

 

چه زمانی پیراهن یقه فراک بپوشیم ؟

این پیراهن فقط برای رسمی‌ترین موقعیت‌ها مناسب است –مخصوصاً وقتی کت و شلوار شام می‌ پوشید– انتخاب مناسبی برای یک پاپیون مشکی است. سایر سبک های یقه مطمئناً مناسب تلقی می شوند، با این حال یقه بال ها نوعی فردیت را ارائه می دهد و نشان می دهد که شما مردی با اعتماد به نفس بالا هستید که از دنبال کردن جمعیت خود داری می کند. در حالی که این مدل پیراهن، می تواند برای یک مهمانی کاری شیک یا گردهمایی شب سال نو (بسته به سطح رسمی) جذاب باشد، هرگز نباید در دفتر و قطعاً در یک جلسه کاری پوشیده شود.

همانطور که گفته شد این مدل پیراهن را می توانید در رسمی ترین موقعیت های ممکن بپوشید و خیالتان از بابت نظرات جمع راحت باشد چراکه فقط یک مرد با اعتماد به نفس و شیک پوش به سراغ چنین پیراهنی میرود (البته این به این معنا نیست که هرکس این مدل پیراهن را نپوشد شیک پوش نیست). با توجه به زمان اوج این مدل پیراهن می توان این نوع را یک مدل پیراهن کلاسیک نامید که می تواند برای بسیاری از سلیقه ها جذاب باشد.

پیراهن یقه فراک را با چه لباس هایی ست کنیم ؟

یقه فراک معمولا روی پیزاهن هایی با رنگ سفید طراحی و تولید می شوند، یقه‌ بالدار برای پوشیدن با پاپیون طراحی شده‌ است به طوری که دکمه‌ های آن کامل بسته شده و نوک‌ های بال به‌طور مرتب در پشت پاپیون قرار گرفته‌ اند. در مورد بقیه لباس‌ ها، کت و شلوار معمولی کلاسیک مشکی یا کت فراک، دستمال جیب سفید و کفش‌های دربی چرم مورد نیاز است. این مدل پیراهن را معمولا با کت تاکسیدو نیز ست میکنند (که به کت صبحگاهی نیز معروف است).

یک پاپیون مشکی می تواند یک ترکیب عالی برای پیراهن یقه فراک باشد و البته باید دقت کنید زمانی که پاپیون خود را بستید باید دو بال یقه پشت پاپیون قرار بگیرد. اگر که این مدل پیراهن را با یک کت معمولی کوتاه پوشیدید می توانید از کراوات هم استفاده کنید اما معمولا پیراهن یقه فراک با پاپیون استفاده می شود. لازم به ذکر است با توجه به اینکه این مدل پیراهن از دسته رسمی ترین نوع پوشش است، هرگز نباید با آن از کراوات های رنگی یا مدل دار استفاده کرد. و البته چون پاپیون استفاده رسمی تری نسبت به کراوات دارد، از آن در این نوع پوشش استفاده می شود.

اگر قصد خرید پاپیون برای پیراهن یقه فراک خود دارید می توانید از اینجا اقدام کنید.

کت فراک چیست ؟

بد نیست بدانید که کت فراک در اواخر قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم استفاده داشته است. در آن زمان اولین و مهم‌ترین لباسی که یک مرد می‌ پوشید، کت فراک بود. این کت در در قسمت کمر باریک بود و به زانو می‌ رسید و بیشتر شبیه اورکت های امروزی بود تا کت. معمولا در پشت فراک یک چاک با دو دکمه طراحی می‌کردند، چرا که نشستن روی اسب راحت‌ تر باشد.

این کت در دو مدل دو دکمه یا چهار دکمه وجود داشت و بیشتر از پارچه‌ هایی با رنگ‌های تیره‌ تر مانند مشکی، آبی، سبز، شرابی و… تهیه می‌شد. به‌ طور کلی فراک دو دکمه رایج‌تر بود؛ اما فراک چهار دکمه که شاهزاده آلبرت آن را مد کرد رسمی‌ تر بود. مردان برای تکمیل ظاهرشان با فراک از عصا و کلاه استفاده می‌ کردند.

شاید معروفیت یقه بالدار با عنوان یقه فراک این باشد که در دوران آخر کت فراک این دو باهم ترکیب خوبی را بر ارمغان می آوردند.

 

در این مقاله سعی شد تا یقه فراک را به بهترین نحو به شما معرفی کنیم و برای ست کردن آن راهنمایی های لازم را ارائه کنیم. امیدواریم که این مطالب برای شما مفید بوده باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *