پست ها

بستن گیره کراوات چقدر مهم است | گیره کراوات چیست

بستن گیره کراوات چقدر اهمیت دارد؟ تفاوت انواع گیره کراوات در چیست؟ آیا محل بستن گیره کراوات مهم دارد؟ گیره کراوات نیز یکی دیگر از اکسسوری های کلاسیک مردانه می باشد که معمولا توجی زیادی به آن نمی شود. کاربرد اصلی گیره کراوات این است که کراوات شما به پیراهنتان وصل شود به طوری که آزادانه در حال جنب و جوش نباشد. اما با توجه به پیشرفت صنعت مد و پوشاک، این اکسسوری هم دستخوش تغییرات زیادی شده است. امروزه در بازار پوشاک و مد انواع مختلفی از گیره کراوات وجود دارد. اگر شما هم می خواهید در مورد بستن گیره کراوات و تفاوت انواع آن بدانید، با جامه سرا همراه باشید.

گیره کراوات چیست ؟

در مورد گیره کراوات می‌ توان گفت که یک قطعه‌ ی فلزی است که معمولا حالت کلیپسی دارد. همانطور که گفته شد هدف اصلی از بستن گیره کراوات متصل کردن آن با پیراهن می باشد یا به طور کلی برای مرتب نگه‌ داشتن کراوات استفاده می‌ شود. هرچند که امروزه با توجه به محبوبیت بالایی که این اکسسوری بین آقایان پیدا کرده از حالت کاربردی خود، فاصله گرفته و بیشتر جنبه‌ ی زیبایی و تزیینی به خود گرفته و برخلاف گذشته که ما این اکسسوری را فقط در استایل‌های کلاسیک و رسمی مشاهده می‌کردیم،‌ با طرح‌ ها و مدل‌ های فانتزی و جدید، وارد دنیای استایل روزانه و اسپرت هم شده است.

انواع گیره کراوات

 

این ست ها به کارت میاد

ست دکمه سردست قرمز و گیره کراوات کد 7439

780,000 تومان
ست دکمه سردست قرمز و گیره کراوات کد 7439 با استفاده از رنگ بدنه نقره ای و سنگ قرمز تولید شد است. اگر از کراوات قرمز استفاده می کنید، این محصول یک انتخاب مناسب می باشد.
  • رنگ: قرمز
  • جنس بدنه: Stainless steel (استیل ضد زنگ)
  • جنس سنگ: اتم
  • روش تولید: دست ساز

ست دکمه سردست گرد و گیره کراوات رنگ آبی کد 7453

780,000 تومان
ست دکمه سردست گرد و گیره کراوات رنگ آبی کد 7453 را با انواع پیراهن مردانه آبی می توان ست کرد تا ظاهری جذاب به استایل شما ببخشد.
  • رنگ: آبی
  • جنس بدنه: Stainless steel (استیل ضد زنگ)
  • جنس سنگ: اتم
  • روش تولید: دست ساز

ست دکمه سردست مربعی و گیره کراوات رنگ مشکی کد 7451

780,000 تومان
ست دکمه سردست مربعی و گیره کراوات رنگ مشکی کد 7451 با استفاده از رنگ مشکی که یک رنگ خنثی است تولید شده است؛ و به این معنی است که برای ست کردن آن با انواع استایل، مشکلی وجود ندارد.
  • رنگ: مشکی
  • جنس بدنه: Stainless steel (استیل ضد زنگ)
  • جنس سنگ: اتم
  • روش تولید: دست ساز

ست دکمه سردست و گیره کراوات مدل سیاه چاله کد 7450

780,000 تومان
ست دکمه سردست و گیره کراوات مدل سیاه چاله کد 7450 با استفاده از قالب گرد و طرح سیاه چاله تولید شده است.
  • رنگ: مشکی
  • جنس بدنه: Stainless steel (استیل ضد زنگ)
  • جنس سنگ: اتم
  • روش تولید: دست ساز

ست دکمه سردست و گیره کراوات رنگ زرشکی کد 7449

780,000 تومان
ست دکمه سردست و گیره کراوات رنگ زرشکی کد 7449 با استفاده از قالب گرد و طرح خط دار با رنگ زرشکی تولید شده است.
  • رنگ: زرشکی
  • جنس بدنه: Stainless steel (استیل ضد زنگ)
  • جنس سنگ: اتم
  • روش تولید: دست ساز

ست دکمه سردست و گیره کراوات رنگ قرمز کد 7448

780,000 تومان
ست دکمه سردست و گیره کراوات رنگ قرمز کد 7448 با استفاده از قالب گرد تولید شده است. این محصول یک گزینه عالی برای ست کردن با کراوات قرمز می باشد.
  • رنگ: قرمز
  • جنس بدنه: Stainless steel (استیل ضد زنگ)
  • جنس سنگ: اتم
  • روش تولید: دست ساز

ست دکمه سردست و گیره کراوات گرد کد 7447

780,000 تومان
ست دکمه سردست و گیره کراوات گرد کد 7447 با قالب گرد و طرح نقطه دار تولید شده است. رنگ این محصول نقره ای می باشد و با تمام استایل ها ست می شود.
  • رنگ: نقره ای
  • جنس بدنه: Stainless steel (استیل ضد زنگ)
  • جنس سنگ: -
  • روش تولید: دست ساز

ست دکمه سردست و گیره کراوات رنگ کروم کد 7446

780,000 تومان
ست دکمه سردست و گیره کراوات رنگ کروم کد 7446 با استفاده از یک طرح کلاسیک و سنتی تولید شده است. این محصول برای استایل های کلاسیک، یک انتخاب عالی است.
  • رنگ: کروم
  • جنس بدنه: Stainless steel (استیل ضد زنگ)
  • جنس سنگ: -
  • روش تولید: دست ساز

انواع گیره کراوات

این اکسسوری هم مثل خیلی از اکسسوری های دیگر، دارای انواع مختلف و به طبع، با کارایی های مختلف عرضه می شود. در انتخاب و بستن گیره کراوات بهتر است رنگ و مدل گیره خود را با بقیه اکسسوری های استفاده شده در استایلتان هماهنگ و ست کنید. حالا شما به عنوان یک مرد شیک پوش، وظیفه دارید تا این تفاوت ها را بشناسید تا بتوانید بهترین گزینه را برای استایل خودتان انتخاب کنید.

گیره کراوات U شکل

گیره کراوات U شکل

بستن گیره کراوات U شکل، برای کراوات‌ های ظریف و لوکس شما مناسب است زیرا نوک تیز و سفتی ندارند و خیالتان راحت است که به کراواتتان صدمه‌ ای نمی‌ رسد. این نوع از گیره‌ ها فلزی هستند و همانطور که از نامشان پیداست، حالت U شکلی دارند. این گیره‌‌ ها، فاقد هرگونه لولا یا فنر می باشند و به همین دلیل به راحتی قابل استفاده هستند. قسمت پشتی آن‌ ها دارای دندانه ‌است تا بتواند کراوات را در جای خود نگه‌ دارد. برای استفاده از این گیره ها باید پیراهن و کراوات را در میان گیره قرار داده و به یک دیگر فشار دهید.

بخوانید:  استایل مناسب برای فضای باز | در طبیعت چه بپوشیم

گیره کراوات کلیپسی یا دنده دار

گیره کراوات کلیپسی یا دنده دار

این گیره‌ ها از دو قسمت جداگانه، متصل شده به هم توسط فنر تشکیل شده است. کافی است که کراوات و پیراهن خودتان را تنظیم کنید و گیره را در محل مورد نظر روی آن دو قرار دهید. بستن گیره کراوات دنده دار مناسب شماست، اگر قرار است که در میهمانی فعالیت زیادی داشته باشید. در این صورت بهتر است از این گیره به جای گیره‌ های U شکل استفاده کنید چرا که فشار دندانه‌ ها، مقاومت بیشتری برای حفظ موقعیت کراوات وارد می کنند.

گیره کراوات سنجاق دار

گیره کراوات سنجاق دار

بستن گیره کراوات سنجاق دار، مخصوص کت و شلوارهای بدون جلیقه و رسمی تر می باشد. این گیره‌ ها دارای شکل ظاهری مفاوت‌ تری از سایر گیره‌ ها هستند. گیره کراوات سنجاقی یا پین، از یک سوزن برای فرورفتن در کراوات، یک پشتی برای بستن سر تیز سوزن و یک زنجیر که در انتهای آن یک میله به شکل T است، تشکیل شده است. این میله T شکل را باید از جا دکمه‌ ی سوم یا چهارم پیراهن یا نزدیک ترین جا دکمه‌ ای به گیره کراوات سنجاقی، رد کنید تا کراوات صاف و مرتب به نظر برسد.

از این مدل گیره بیشتر روی کراوات‌ هایی استفاده می‌ شود که جنس ضخیم تری دارند زیرا سوزن این گیره‌ ها برای کراوات‌ های ساتن یا ابریشم که جنس لطیفی دارند مناسب نیست و ممکن است روی آن‌ ها سوراخ‌ های بزرگی ایجاد کند.

گیره کراوات نازک

گیره کراوات نازک

گیره کراوات نازک برای مردان مدرن ساخته شده، زیرا آقایانی که می‌ خواهند استایل مدرن داشته باشند از کراوات‌ های نازک و جدید استفاده می‌ کنند. در واقع، برای نگه‌داشتن این مدل از کراوات‌ ها باید از گیره کراوات نازک استفاده کرد تا ظاهر زیباتر و شیک‌ تری رقم بخورد. اگر گیره کراواتمان با ظاهر کراوات جور نباشد اثر منفی در تیپ و استایل ما خواهد گذاشت. با استفاده از این گیره‌ها دیگر نگران اندازه گیره کراوات و تطابق آن با کراوات خود نداشته باشید. برای ایجاد تنوع می‌توانید چند نوع مختلف با طرح‌های گوناگون خریداری و داشته باشید.

گیره کراوات پهن

گیره کراوات پهن

اگر شما به کراوات‌ های کلاسیک و پهن علاقه دارید، به گیره کراواتی که ست خوبی برای کراواتتان باشد نیاز خواهید داشت؛ بنابراین بستن گیره کراوات پهن را انتخاب کنید که باعث ایجاد تعادل شود. این نکته نه تنها شما را در زیبایی استایلتان کمک می‌‌کند بلکه از لحاظ کاربردی نیز به شما این اطمینان را می دهد که کراواتتان از جایش تکان نمی‌ خورد!

این گیره‌ها علاوه بر اینکه تعادل روی لباس، کراوات و گیره را ایجاد می‌ کنند می‌توانند به راحتی کراوات‌های سنگین‌ تر را جای خود نگه دارند.معمولا کراوات‌ ها از الیاف سبک تهیه می‌ شوند ولی اگر کراوات شما، پشمی می باشد یا با استفاده از الیاف سنگین تر تولید شده است، این گزینه بهترین انتخاب در کنار استفاده از گیره سوزنی است.

چطور گیره کراوات را ببندیم

نحوه بستن گیره کراوات

بستن گیره کراوات باید از راست به چپ باشد. برای این کار، گیره کراوات خود را باز کنید، هر دو قسمت بالا و پایین کراوات و سجاف پیراهن (لبه دولای پیراهن) را وارد سنجاق کنید. یعنی هر سه تکه را با هم یک جا وارد گیره کنید. هدف از بستن از گیره کراوات سفت شدن کراوات به پیراهن است. پس چک کنید تا گیره شل نباشد. گیره کراوات را بین دکمه سوم و چهارم پیراهن ببندید. دقت کنید که اگر گیره خیلی پایین باشد زیر کت دیده نمی‌ شود و ممکن هم است بد بایستد. از طرفی اگر گیره کراوات زیادی بالا باشد هم، کراوات شما دائم تاب می‌خورد و ممکن است دست و پا گیر شود.

وقتی در حال مرتب کردن گیره هستید، گیره را سفت نکنید تا پیراهن یا کراواتتان نخ کش و چروک نشود. در بستن گیره کراوات دقت کنید که گیره باید عمود بر کراوات قرار گیرد و نباید کج باشد. در آخر کمی نیمه بالایی کراوات را بالا بکشید تا خیلی محکم به سینه شما نچسبد. این کار کراوات را طبیعی تر جلوه می‌دهد و تیپ شما را عالی می‌ کند.

نحوه بستن گیره کراوات

گیره کراواتی انتخاب کنید که اندازه آن بین 1/2 تا 3/4 عرض کراوات شما باشد :

  • عرض کراوات‌ های کلاسیک در پهن ترین قسمت حدودا بین 7 تا 9 سانتی متر است. برای این کراوات دنبال بستن گیره کراوات حدودا 4.5 سانتی متری باشید.
  • عرض کراوات های باریک در پهن ترین قسمت حدودا بین 5 تا 6.5 سانتی متر است. برای کراوات باریک، گیره کراواتی با طول 3.75 تا 4.5 سانتی متر تهیه کنید.
  • عرض کراوات خیلی باریک در پهن ترین قسمت حدودا بین 3.75 تا 4.5 سانتی متر است و گیره مناسب آن نباید بلندتر از 3 سانتی متر باشد.
  • از بستن گیره کراواتی که بلندتر از عرض کراوات شما است خودداری کنید. این یک سوتی استایلی بزرگ تلقی می‌ شود.

ست کردن گیره کراوات

گیره کراوات را با سایر قسمت‌ های لباستان ست کنید. اگر می خواهید گیره کراوات خود را با کراواتتان ست کتید پیشنهاد می کنم از مدل های کراوات در فروشگاه ما دیدن فرمایید. برای بستن گیره کراوات بهتر است آن با سگک کمربند، ساعت، دکمه‌های کت و دکمه سر آستین ست کنید. اگر هیچ قطعه فلزی در ست لباس شما نیست، بستن گیره کراوات نقره‌ ای را امتحان کنید. گیره کراوات نقره با اکثر لباس‌ها ست می‌ شود.

دقت کنید که به چه مراسمی می‌ روید. قطعاً بستن گیره کراوات کارشده یا رنگی برای مراسم ختم جالب نیست! حواستان باشد با جلیقه یا ژاکت دکمه دار از گیره کراوات استفاده نکنید. چون این دو آیتم به تنهایی کراوات را محکم نگه می‌ دارند و دیگر نیازی به استفاده همزمان هردو ندارید.

 

جمع بندی

همانطور که گفته شد خیلی از آقایان به بستن گیره کراوات اهمیت خاصی نمیدهند. شاید این به خاطر کوچک بودن این قطعه باشد، اما دیدیم که برای استفاده از همین قطعه کوچک چه نکات زیادی وجود دارد. شما با استفاده از همین قطعه کوچک می توانید ظرافت و شیک پوشی بسیار زیادی را در استایل خود به وجود بیاورید. امیدوارم این مطلب مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *