پست ها

راهنمای خرید شلوار | چه مدل شلواری بخریم

خرید شلوار

بدیهی است که خرید شلوار یک امر ضروری برای هر استایل و هر شخصی می باشد. ممکن فردی برای خرید پیراهن، کفش و یا اکسسوری هایش هزینه و توجه بسیاری به خرج دهد اما اگر شلوار نامناسبی انتخاب کند بدون شک تمام هزینه و توجهش از بین رفته است. تفاوتی ندارد که چه استایلی را برای خود انتخاب می کنید کلاسیک، اسپرت، کژوال(روزمره)، یا حتی استایل مخصوص خودتان. تفاوتی ندارد شما به یک شلوار متناسب به استایل خود نیازمندید.

تصور کنید یک نفر با شلوار جین و کت تاکسیدو در مراسمی حاضر شود. تاکسیدو یک استایل عالی برای مراسم های مختلف می باشد و همینطور شلوار جین یکی از بهترین گزینه ها برای اسپرت پوشان است. اما ترکیب بهترین ها هم اگر با هم متناسب نباشند ممکن است ظاهر افتضاحی از شخص بسازد. در این مقاله می خواهیم نکات مهم انتخاب برای خرید شلوار را بیان کنیم. با جامه سرا همراه باشید.

تاثیر نوع پارچه در خرید شلوار

اگر از آن دسته از افرادی هستید که به ظاهر و چیزی که می پوشید اهمیت زیادی می دهید بهتر است بدانید بسیاری از پارچه ها پس از مدتی طولانی که مورد استفاده قرار می گیرند ظاهر و کیفیت خود را از دست می دهند، لازم به ذکر است که پارچه ی اکثر شلوارهایی که دوخته می شوند از جنس لینن می باشد و استفاده از این پارچه برای روز های گرم تابستان بسیار مناسب است.

خرید شلوار کتان

 

قطعا از این مدل ها خوشت میاد

شلوار کتان مردانه رنگ مشکی کد 2109

980,000 تومان
شلوار کتان مردانه رنگ مشکی کد 2109
طرح بافت جودون برش اسلیم فیت در سایز های 42، 44، 46، 48، 50، 52

شلوار کتان خاکستری کلاسیک کد 2120

980,000 تومان
شلوار کتان خاکستری کلاسیک کد 2120 دارای یک رنگ خنثی می باشد. رنگ خاکستری را می توان هم با استایل های روشن و هم با استایل های تیره استفاده کرد. برش : رگولار فیت رنگ : خاکستری اندازه فاق : بلند پارچه : کتان

شلوار کتان مشکی کلاسیک کد 2119

980,000 تومان
شلوار کتان مشکی کلاسیک کد 2119 در رنگ مشکی تولید شده است که یک رنگ تیره و خنثی می باشد. رنگ های خنثی به راحتی با هر رنگی ست می شوند. برش : رگولار فیت رنگ : مشکی اندازه فاق : بلند پارچه : کتان

شلوار کتان یشمی کلاسیک کد 2118

980,000 تومان
شلوار کتان یشمی کلاسیک کد 2118 دوخته شده به رنگ یشمی می باشد. این رنگ از تناژ رنگی سبز است که جزو رنگ های تیره به حساب می آید. با استفاده از این شلوار می توانید استایل های تیره متنوعی درست کنید. برش : رگولار فیت رنگ : یشمی اندازه فاق : بلند پارچه : کتان

شلوار کتان بژ کلاسیک کد 2117

980,000 تومان
شلوار کتان بژ کلاسیک کد 2117 تولید شده در رنگ بژ می باشد. این رنگ را می توان در گروه رنگ های روشن دسته بندی کرد. ست کردن با این رنگ بسیار کار راحتی می باشد، کافی است یکی از رنگ های تناژ قهوه ای را انتخاب کنید تا با شلوارتان یک ترکیب جذاب درست کنید. برش : رگولار فیت رنگ : بژ اندازه فاق : بلند پارچه : کتان

شلوار کتان مردانه رنگ سرمه ای کد 2113

980,000 تومان
شلوار کتان مردانه رنگ سرمه ای کد 2113
طرح بافت جودون برش اسلیم فیت در سایز های 42، 44، 46، 48، 50، 52

شلوار کتان مردانه رنگ مشکی کد 2112

980,000 تومان
شلوار کتان مردانه رنگ مشکی کد 2112
طرح بافت جودون برش اسلیم فیت در سایز های 42، 44، 46، 48، 50، 52

شلوار کتان مردانه رنگ کرم کد 2111

980,000 تومان
شلوار کتان مردانه رنگ کرم کد 2111
طرح بافت جودون برش اسلیم فیت در سایز های 42، 44، 46، 48، 50، 52

 

ویژگی های پارچه کتان

پارچه شلوار های مردانه ای که از جنس کتان می باشند با توجه به کلاسیک بودن آن ها برای فصل بهار مناسب اند. بد نیست بدانید این پارچه با توجه به وزن سبکی که دارد در دسته محبوب ترین پارچه ها برای ساخت کت و شلوار های تابستانی قرار می گیرد. البته با تمام این چیز هایی که گفتیم علاوه بر در نظر گرفتن راحتی خود می بایست بودجه را نیز در نظر بگیرید.

خرید شلوار پشمی

شلوار های پشمی

بد نیست بدانید که شلوار های پشمی از دیگر شلوارها شیک تر اند و طرفدارهای بیشتری دارند اما با توجه به ظرافت بالایی که در این پارچه وجود دارد به مراقبت بیشتری نیازمند هست و بهتر است آنها در داخل کاورهای مخصوص نگهداری شوند چراکه ممکن است به سادگی چروک شوند.

خرید شلوار لنین

شلوار های لینن

قبل از خرید شلوار پارچه ای مردانه از این جنس، باید بدانید که این شلوار نیز مانند نوع پشمی به مراقبت بالایی نیاز دارد و با یکسری مواد خاص تمیز و نگهداری می شود.

خرید شلوار پلی استر

شلوار های پلی استر

شلوار های پلی استر نوع دیگری از شلوارها هستند که قبل از خرید شلوار، از نوع پلی استر باید با خصوصیات آن آشنا باشید این شلوار را می توان به راحتی به صورت دستی یا به وسیله ماشین لباس شویی تمیز کرد و همچنین این شلوار ها به سختی چروک می شوند و اتو پذیری نسبتا خوبی دارند.

خرید شلوار فلانل

شلوار های فلانل

همانطور که می دانید پیش از اقدام به خرید شلوارهای فلانل باید بدانید که فلانل نیز از خانواده شلوارهای پشمی محسوب می شود با این تفاوت که جنس آن به گونه ای می باشد که برای استفاده در فصل خاصی نیست و شما می توانید از آن در تمامی فصل های سال استفاده کنید.

خرید شلوار جین

شلوار های جین

شلوار های جین از محبوب ترین شلوار ها در بین جوانان می باشد که یکی از بهترین گزینه ها برای استایل های اسپرت است. برای شستشوی این پارچه در رنگ های مختلف تیره و روشن بایستی دقت داشت. برای شستن بهتر شلوار جین می توانید آن را برعکس کنید و درون ماشین لباس شویی قرار دهید. اگر از استایل های اسپرت استفاده می کنید خرید یک شلوار جین آبی را به شما توصیه می کنیم.

بخوانید:  بهترین شلوار کتان مردانه

 

تاثیر نوع دوخت در خرید شلوار

نوع دوخت شلوار یکی از مهم ترین فاکتور ها برای خرید شلوار می باشد. نوع دوخت می تواند مشخص کند که شلوار چگونه روی پا های شما قرار بگیرد. مدل های مختلفی برای دوخت شلوار وجود دارد که می تواند شلوار را فیت، تنگ، گشاد و… نشان دهد. لازم به ذکر است که نوع دوخت برای استایل شما و یا حتی بدن شما می تواند متفاوت باشد.

کمر شلوار

کمر شلوار پارچه ای

منظور ما در این قسمت، بالاترین قسمت شلوار یا به بیان دیگر، بند کمر که محل قرارگیری کمربند است. قسمت کمر شلوار می‌ تواند باریک یا پهن باشد. (بستگی به مدل شلوار دارد.) در هرصورت این پهنا عددی بین 3 تا 5 سانتی متر می باشد که این مورد به نوع کمربند و سلیقه شما بستگی دارد. ناگفته نماند که شلوار‌هایی هستند که چیزی به نام کمر شلوار برای قرارگیری کمربند کلا ندارند این شلوار مخصوص پوشیدن با ساس بند می باشد.

فاق شلوار

فاق شلوار پارچه ای مردانه

فاق شلوار، فاصله بین درز پایینی شلوار با بالاترین لبه شلوار است. و چون هیچ راهی برای کم و زیاد کردن اندازه فاق وجود ندارد، بسیار مهم است که در هنگام خرید شلوار اندازه درست فاق را انتخاب کنید. اندازه فاق به طور متوسط حدود 25 سانتیمتر می باشد. اگر قد شما از 185 سانتیمتر بلند تر است، بهتر است که اندازه فاق شما حدودا 30 سانتیمتر باشد. شلوارهای پارچه ای فاق کوتاه باعث می‌ شوند که نیم تنه بالایی بزرگتر و کشیده‌ تر به نظر برسد. در حالی که پاها را کوتاه تر نشان می دهند در نتیجه اگر از کسانی هستید که پاهای کشیده و بلندی دارید، شلوار با فاق کوتاه می تواند تعادل بهتری را در استایلتان ایجاد کند.

از طرف دیگر شلوار با فاق بلند اندام واقعی و همچنین ارتفاع واقعی کمرتان را نشان می‌دهند که آن را به افرادی با پاهای کوتاه‌ تر توصیه می‌کنیم. بهتر است بدانید که در شلوارهای فاق کوتاه، کمر شلوار بر روی باسن قرار می‌ گیرند و در شلوارهای فاق بلند کمر شلوار تا نزدیکی ناف شکم بالا می‌ آید.

قد شلوار

برای تعیین خط شلوار، بسیاری از افراد دچار یک اشتباه می شوند. معمولا در اتاق پرو ممکن است برای راحتی کفش نپوشید یا از صندل و دمپایی استفاده کنید اما قرار نیست قد شلوار شما متناسب با صندل یا دمپایی تعیین شود. بهتر است برای پرو کردن حین خرید شلوار از یک کفش رسمی یا حتی کفشی که برای آن استایل انتخاب کردید استفاده کنید.

قد شلوار

خط اتو

شلوار های رسمی معمولا دارای خط اتو هستند. اما شلوار می‌ تواند کلا خط اتو نداشته باشد که البته از فرم رسمی خارج خواهد شد. معمولا خط اتو از اولین مواردی است که میزان رسمی بودن یک شلوار پارچه ای را نشان می‌ دهد. جدا از مسئله‌ی رسمی بودن، خط اتو باعث بهتر ماندن شلوار در پا، جلوگیری از سایش ممتد پارچه به پوست و از همه مهم‌ تر پنهان کردن قسمت های مختلف پا مثل زانو خواهد شد. به عبارتی دیگر، خط اتو همواره فرم اصلی شلوار را فارغ از ژست بدنتان، حفظ می‌ کند. اگر شلوار پارچه ای می‌ خریدخط اتو را در اولویت بگذارید.

زانو تا قوزک پا

در قسمت زانو تا قوزک پا، باید نوع بدن خود را تشخیص دهید. اگر نسبتا بدن لاغر یا معمولی دارید، باید شکل شلوار مخروطی مانند باشد یعنی سمت قوزک پا، تنگ تر شود. اگر بدن پهن تر یا چاق تری دارید، بهتر است که اندازه شلوار از بالا تا پایین دارای یک اندازه باشد و در قسمت قوزک پا، شلوار تنگ نشود. این قضیه باعث می شود که نسبت های بدن، در تعادل قرار بگیرد چون اگر شلوار مخروطی شکل انتخاب کنید، قسمت بالایی بدن، سنگین تر به نظر می آید.

دمپا شلوار

دمپا

در قسمت دمپا، بر اساس بلند بودن، می توان شلوار های پارچه ای را به چند دسته تقسیم کرد. نوع اول دمپا بلند (Full Break) است که کاملا روی کفش می افتد. نوع دوم بدون دمپا (No Break) است که اصلا روی کفش نمی افتد. این دو نوع یک طیف می باشند که دمپا می تواند بین این دو نوع کم و یا زیاد شود. اما نوع نسبتا جدیدی در انتخاب شلوار پارچه ای مردانه وارد مد شده که در این نوع شلوار، دمپا تنگ است و در جایی قطع (Break) می شود تا بخشی از قوزک پا مشخص شود.

درمورد تا زدن یا نزدن شلوار هم نکاتی وجود دارد. پیش از هرچیزی از منظر افرادی که در استایل های رسمی قوانین سفت و سختی دارند، باید بدانید که تا زدن پاچه‌ ی شلوار باعث غیر رسمی شدن آن استایل می‌ شود. اگر می‌ خواهید تمام قوانین و قواعد استایل رسمی را رعایت کنید باید بدانید که تنها شلوار های غیر رسمی یا نیمه‌ رسمی می‌ توانند پاچه‌ ی تاخورده داشته باشند. در غیر این صورت برای مثلا استایلی تماما رسمی با یک کت و شلوار، تا زدن پاچه آن ظاهری ناخوشایند به وجود می آورد.

دمپا

یک نکته مهم

گاهی شلوارها زمانی که برای مدت بسیاری فروش نمی‌ روند، دچار رنگ پریدگی می‌ شوند. حتی برخی از انواع شلوار را زمانی که از مد افتاده اند و یا رنگ آن‌ ها در بازار طرفدار ندارد، به همراه شلوار های رنگ رفته، به رنگرزی می‌ فرستند و پارچه را رنگ می‌ کنند. زمانی که یک پارچه دوباره رنگ شود، طبیعتا کیفیت سابق را نخواهد داشت. همچنین پس از مدتی رنگ پس می‌ دهد. این رنگ پس دادن می تواند به‌ حدی باشد که حتی پای شما نیز رنگی خواهد شد.

برای آنکه از این موضوع اجتناب کنید، می‌ توانید یک کاغذ سفید هنگام خرید شلوار همراه خود ببرید و کاغذ را کمی روی پارچه شلوار بکشید. در صورتی که کاغذ رنگی شد، یعنی شلوار رنگ شده است و اصلاً نباید آن را خریداری کنید.

 

جمع بندی

حتماً هنگام خرید شلوار مردانه، استایل خود را در نظر بگیرید. قبل از خرید توجه کنید که قصد ست کردن این شلوار را با چه لباسی دارید. استایل کلاسیک نیازمند شلوار خاص و استایل خیابانی نیز به شلوار مخصوص به خود نیاز دارد.

به اندام خود هنگام خرید شلوار مردانه دقت داشته باشید. شلوار اسلیم فیت با وجود تمام زیبایی خود، برای افرادی که دچار اضافه وزن هستند مناسب نیست.

از اکسسوری های مختلف استفاده کنید. گاهی یک اکسسوری ساده همانند کمربند یا ساسبند می‌ تواند استایل شما را به‌صورت کامل دگرگون کند. با توجه به نوع کمر شلوار می توانید گزینه مناسب را انتخاب کنید.

از امتحان کردن استایل‌های جدید نترسید. شاید پوشیدن شلوار کوتاه مردانه برای برخی افراد کمی عجیب باشد، اما حداقل یک بار آن را امتحان کنید.

برای خرید اینترنتی شلوار مردانه می‌ توانید اندازه دور کمر، قد کل و اندازه روی ران را با شلواری که در حال حاضر می‌ پوشید مقایسه کنید. اگر قصد خرید اینترنتی شلوار پارچه ای مشکی را دارید پیشنهاد می کنم به فروشگاه ما مراجعه کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *