پست ها

نحوه استفاده از ساس بند | ساس بند چیست

یکی از اصلی ترین و در عین حال مهم ترین بخش تیپ و استایل آقایان اکسسوری آنهاست. استفاده از ساس بند، ساسپندر یا بند شلوار مردانه یکی از خاص ترین و درعین حال با سابقه ترین کار هایی است که در زمینه تزیین استایل با اکسسوری مردانه می توان انجام داد. حتی از نظر برخی، ساس بند ها جذاب ترین اکسسوری هایی هستند که می توانند برای مردان وجود داشته باشند. یک مرد شیک پوش قبل استفاده از یک اکسسوری ابتدا به شناخت کامل از آن، دست پیدا می کند. حال برای شناخت بهتر این اکسسوری پیشنهاد میکنم تا آخر این مقاله همراه جامه سرا باشید.

ساس بند چیست؟

بند شلوار در اصطلاح آمریکایی ساسپندرز (Suspenders)، در اصطلاح انگلیسی بریس (braces) و به آن در فرانسه بند برتل (Bretelle) می گویند. ساسپندر نواری پارچه‌ ای یا چرمی است که برای نگه داشتن شلوار از روی شانه‌ ها استفاده می‌ شود. این نوارها ممکن است یا به طور کامل یا فقط در انتهای اتصال کشیده شوند. ساسپندر ها معمولا با کمک گیره یا دکمه به کمر شلوار متصل می‌ شوند. این اکسسوری در انواع مختلفی وجود دارد. متداول ترین انواع ساس بند دارای 3 یا 4 نقطه اتصال به شلوار هستند. بر خلاف کمربند که به دور کمر محکم می شود، ساس بند روی شانه ها قرار می گیرد.

شلوار هایی که دارای فاق بلند هستند بهترین گزینه برای استفاده از ساس بند به شمار می روند. ساسپندر برای شلوارهای پارچه ای بسیار مناسب تر از انواع دیگر شلوار است.

در گذشته ساس بند می بایست زیر کت و یا جلیقه مخفی می ماند. اما در حال حاضر نمایان بودن آن در ست بدون کت و جلیقه از جذابیت های صنعت مد مردانه است. برخی از ساسپندر ها جادکمه دارند و به دکمه های روی کرسله کمر شلوار بسته می شوند. اما سایر س اسبند ها گیره ای هستند و بالای نوار کرسله کمر شلوار بسته می شوند. در موقعیتهای رسمی ساس بندهای دکمه ای مرسوم تر و شیک تر هستند. برای بستن چنین ساس بندی می بایست روی کرسله کمر شلوار دکمه باشد. به همین علت اغلب آقایان ترجیح می دهند ساس بند گیره دار ببندند. چرا که آنها را می توان روی هر شلواری بست. همچنین باز و بسته کردن ساس بندهای گیره ای خیلی راحتتر است.

انواع ساس بند

 

شاید از ساسبند های جامه سرا خوشت بیاد

ساس بند مشکی کد 7314

560,000 تومان
ساس بند مشکی کد 7314، دارای کش های تقویت شده و قابل تنظیم سایز می باشد که با چهار قفل گیره ای به شلوار متصل می شود که این قفل ها محصول کشور کره می باشند.
  • دارای کش تقویت شده
  • چهار قفل گیره ای تولید کشور کره
  • داشتن قابلیت تنظیم سایز
  • رنگ مشکی

ساس بند سرمه ای کد 7315

560,000 تومان
ساس بند سرمه ای کد 7315 تولید شده در رنگ سرمه ای است. این رنگ به دلیل تیره بودن زیاد بسیار به رنگ مشکی نزدیک است. به همین دلیل قابلیت ست شدن با انواع استایل را دارد. دارای کش تقویت شده چهار قفل گیره ای تولید کشور کره داشتن قابلیت تنظیم سایز رنگ سرمه ای

ساس بند طرح گل سرخ کد 7320

560,000 تومان
ساسبند کد 7320 تولید شده در رنگ مشکی است. این محصول با پس زمینه مشکی و طرح گل سرخ تولید شده است و یک انتخاب جذاب برای موقعیت های غیررسمی و نیمه رسمی است. دارای کش تقویت شده چهار قفل گیره ای تولید کشور کره داشتن قابلیت تنظیم سایز رنگ مشکی و قرمز

انواع ساس بند

آقایان با اندام تنومند معمولا باید از ساسپندر پهن و آقایان با جثه کوچکتر ساسپندر باریک ببندند. به خاطر داشته باشید ساسپندر های باریک اگرچه با برخی شلوار ها زیبا به نظر می رسند، اما شلوار را خیلی خوب نگه نمی دارند. در عوض ساس بندهای پهن علاوه بر محکم نگه داشتن شلوار، ظاهری شکیل تر دارند.

بنابراین بهتر است حد وسط را گرفته و پهنای ساس بند متوسط باشد. معمولا ساس بند ها تمام‌کشی هستند، البته انواع چرمی آن‌ها نیز وجود دارد که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و چندان مد روز نیستند. ارتفاع ساس بند کشی راحت تر از ساس بند چرمی فیکس می شود. رنگ ساس بند چرمی را با رنگ کفش خود و رنگ ساسپندر کشی را با سایر البسه ست کنید.

بخوانید:  آموزش ست کردن کراوات و پاپیون با پیراهن مردانه

همانطور که گفته شد، از نظر نوع ساختار نوار های کشی پشت، ساس ‌بندها در دو نوع X و Y هستند که توسط یک و یا دو گیره به پشت شلوار متصل می‌ شوند. نکته جالب در مورد ساسپندر این است که از آن می‌ توان هم در تیپ‌ های رسمی و هم تیپ‌ های اسپرت استفاده کرد. ساسپندر های Y شکل مناسب موقعیت های رسمی و نیمه رسمی هستند. ساسپندر های X شکل گزینه مناسبی جهت موقعیت های غیر رسمی و انجام کار و فعالیت روزانه می باشد.

  • ساس بند های دکمه ای یا گیره ای: همانطور که در بالا نیز گفتیم، دو نوع ساسبند در بازار موجود می باشد اما بهترین ساس بند، ساس بند های دکمه ای می باشد که باید در اولویت خرید شما قرار بگیرند. ساس بند های گیره ای به مرور زمان کمی شل شده و قسمت کمری شلوار شما را دچار پارگی و یا آسیب می کنند.
  • عرض مناسب ساس بند: اکثر ساسبند های موجود در بازار بین 3 تا 4 سانتی متر هستند. اما شما باید ساس بندی را انتخاب کنید که دقیقا مناسب با عرض شانه های شما باشد. یعنی اینکه اگر شانه های پهنی دارید می توانید از ساسپندر های پهن استفاده کنید اما اگر شانه های جمع تری دارید بهتر است از ساس بند هایی با عرض کمتر استفاده کنید تا با این تکنیک شانه هایتان پهن تر  به نظر برسد.
  • استفاده از ساس بند در استایل های اسپرت: استایل های اسپرت معمولا برای استفاده از ساس بند، مناسب نیستند، به هر حال استفاده از ساسپندر در استابل های اسپرت انتخابی جسورانه به حساب می آید. اما برای زیباتر به نظر رسیدن، می توانید از ساسبند های طرح دار و اسپرت استفاده کنید.

تاریخچه ساس بند

تاریخچه ساس بند

در سال ۱۸۲۰، طراحی بریتانیایی به نام آلفرد تورستون برای اولین بار شروع به ساخت و فروش ساس بند هایی در مرکز فعالیت خود در لندن کرد. در آن زمان، از ساسپندر به عنوان زیرپوش و روی لباس زیر استفاده می‌ شد چون قرار نبود هرگز چشم مردم به آن بیافتد. دلیل اصلی استفاده از این اکسسوری در آن زمان به گشاد بودن شلوار های آن زمان یعنی اواسط قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم برمی‌ گردد.

به این ترتیب به زودی بند های تورستون به سرعت به عنوان بخشی از اکسسوری ضروری برای مردان شد و از آن زمان به بعد هر مردی که از افتادن شلوار به زیر کمرش خسته شده بود به استفاده از ساسپندر رو آورد.

تا این که سال ۱۸۷۱ رسید و اولین ثبت اختراع برای ساسپندر به نام یک کارآفرین جوان آمریکایی به نام ساموئل کلمنس (که بعدها به مارک تواین معروف شد) صادر شد. در این زمان هنوز هم از ساسبند ها به عنوان زیرپوش استفاده می‌ شد بنابراین وقتی کلمنس قصد داشت در مورد نام محصول خود، از شعار «تسمه‌های قابل تنظیم روی لباس و جداشونده از لباس» استفاده کند، هدف او این بود که محصولی را به بازار عرضه کند که برای اتصال هر چیزی حتی زیر شلوار مردانه مورد استفاده قرار گیرد.

در واقع ساسپندر در آن زمان یک وسیله سودمند و ضروری برای هر استایلی بود.

حدود دهه ۱۹۳۰، استفاده از این اکسسوری به صورتی که اکنون روی لباس پوشیده می‌ شود رایج شد و در طول قرن بیستم، به عنوان یکی از اکسسوری‌ های دنیای مد استفاده از آن مدام بالا و پایین شد.

همفری بوگارت از آن دسته افراد معروفی بود که در دهه ۴۰ ساسبند می‌پوشید بعدها مایکل داگلاس استفاده از ساسبند را دوباره در وال استریت رواج داد. در دهه ۸۰ هم این وسیله به عنوان یک اکسسوری جانبی به عنوان بخش ضروری از تیپ و استایل افراد شد که هم روی لباس و هم زیر لباس بسته می‌شد.

جمع بندی

جمع بندی

ساس‌بند معمولا توسط افرادی که دارای جایگاه اجتماعی متوسط رو به بالا هستند هنوز در غرب مورد استفاده قرار می‌گیرد. از محبوب‌ ترین چهره‌ های سینمایی که از ساس‌بند استفاده می‌ کنند می‌ توان به دنیل کریگ در فیلم‌های جیمز باند و لئوناردو دی‌ کاپریو در فیلم گتسبی بزرگ اشاره کرد. بنابراین استفاده از ساسبند نه تنها مد روز است بلکه باعث ارتقاء تیپ و ظاهر ما می‌ شود. فقط نکته مهمی که نباید فراموش کنید این است که نباید همزمان از ساس بند و کمربند استفاده کنید.

اگر شما هم هنوز از ساسبند در تیپ خود استفاده نکرده‌ اید، توصیه می‌ کنیم حتما یک‌ بار از این اکسسوری متفاوت برای ایجاد استایلی خاص استفاده کنید. همچنین شما می توانید برای خرید ساس بند به صفحه ساس بند کد 7301 در فروشگاه ما مراجعه کنید. اما قبل از آن حتما بخاطر داشته باشید که ساسبند چیست و باید چگونه استفاده شود.

1 دیدگاه در “نحوه استفاده از ساس بند | ساس بند چیست

  1. رضا حاذق پور گفت:

    عالی عالی
    چقدر خوب در مورد این دوبنده ها نوشتید با اینکه اتفاقی این صفحه را خواندم واقعا علاقمند شدم که استفاده کنم…👏👏👏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *