پست ها

راهنمای خرید کت و شلوار دامادی | نکات مهم برای استایل داماد

کت و شلوار دامادی

در مرحله تدارکات مراسم عروسی معمولا همه تلاش ها در مراسم برای این است که عروس به بهترین و زیباترین شکل دیده شود.راهنمای خرید کت و شلوار دامادی و خوشتیپ بودن داماد هم، به اندازه عروس مهم است و باید در خرید کت و شلوار دامادی دقت و سلیقه بسیاری به خرج دهید. داماد برای انتخاب کت و شلوار دامادی باید به نکات ریزی توجه کند که یکی از این نکات این است که کت و شلوار داماد باید با کت و شلوار بقیه آقایان مهمان فرق داشته باشد.

راهنمای خرید کت و شلوار دامادی متناسب با هیکل

اصل اول در انتخاب کت و شلوار این است که متناسب با فرم اندام و هیکل تان انتخاب کنید اینطوری در مراسم عروسی تان خوشتیپ تر خواهید شد، کت و شلوار باید دقیقا قالب بدن تان باشد یعنی نه تنگ و نه گشاد این موضوع باعث می شود آراسته تر به نظر برسید.

 

راهنمای خرید کت و شلوار دامادی

 

داماد با جسه بزرگ و چاق

در راهنمای خرید کت و شلوار دامادی ، ترجیحا رنگ کت و شلوارتان تیره باشد. مشکی، سورمه ای، زغالی و قهوه ای سوخته از بهترین گزینه های پیشنهادی هستند. هرچه رنگ کت و شلوارتان تیره تر باشد شما را باریک تر نشان خواهد داد. کت و شلوار و رنگ های روشن مناسب داماد های سبک وزن هستند. نکته طلایی دیگر که وجود دارد این است که اگر تمام اکسسوری هایتان از پیراهن و کت و شلوار و کراوات و کفش و جوراب همه یک رنگ باشد ( مثلا مشکی) بدن شما را کشیده تر نشان می دهد.

سعی کنید کت انتخابی تان یک دکمه و نهایت دو دکمه داشته باشد. هرچه تعداد دکمه ها در کت کمتر باشد، پیراهن شما را بیشتر نمایان می کند و بالاتنه شما را کشیده تر نشان می دهد. از انتخاب کت های دو سینه خود داری کنید. این کت ها حجم شانه های شما را پهن تر نشان می دهند.

پارچه کت و شلوارتان به هیچ وجه نباید براق باشد. کت و شلوار هایی را انتخاب کنید که پارچه آن ها مات باشند. پارچه های براق بدن را پهن تر نشان می دهند. از انتخاب کت و شلوارها و پیراهن هایی که طرح چهارخانه دارند اجتناب کنید. طرح چهارخانه شما را سنگین وزن تر نشان می دهد. به جای آن به سراغ کت و شلوار و پیراهن هایی با طرح های عمودی بروید که بدن شما را کشیده تر و باریک تر نشان دهند.

درست است که شلوارهای یک پلیسه رسمی تر می باشند، اما شلوار های صاف و بدون پلیسه توی پای شما بهتر می ایستد و پایین تنه شما را کشیده تر نمایان می کند. اگر نیم تنه بالای بدنتان بزرگ تر از نیمه پایین است، رنگ لباس تیره در بالا و شلوار رنگ روشن به شما کمک زیادی در تناسب بدنتان می کند.

پوشیدن جلیقه و تاکسیدو به خوش ترکیب تر شدن عضلات شکم و سینه تان کمک می کند. از پوشیدن پیراهن های تنگ یا گشاد اجتناب کنید. پیراهن تنگ فقط برجستگی های بدن شما را بیشتر نشان می دهد و پیراهن گشاد شما را سنگین وزن تر نشان می دهد. پوشیدن پیراهن های براق و جنس های پفکی که حجیم می ایستند و پف می کنند خودداری کنید.

داماد با قد کوتاه و جسه کوچک

 برای اینکه کمی قد شما بلند تر به نظر بیاید باید کت هایی انتخاب کنید که دو لبه پایینی شان روی هم قرار نمی گیرد اگر می خواهید که کمی درشت هیکل تر به نظر برسید باید یقه کت برگردان باشد. بر خلاف افراد چاق، بسیاری از داماد‌ ها دارای اندازه ریزتر و لاغرتر هستند. به همین دلیل علاقه دارند لباسی را انتخاب کنند که آن‌ ها درشت هیکل‌ تر نشان دهد. برای انتخاب این نوع کت شلوار نکات زیر را رعایت کنید:

  • از کت‌های تک دکمه استفاده نکنید.
  • از جلیقه استفاده کنید.
  • استفاده از شلوار‌های پیلی‌ دار شما را چاق‌ تر نشان می‌ دهد.
  • کراوات می تواند باعث بلند تر نشان دادن قد شما بشود.
  • از رنگ‌ های روشن استفاده کنید.
  • از کت شلوار‌ های اپل‌ دار استفاده کنید.
  • از کت‌ هایی با یقه‌ های تیز تر استفاده کنید.

داماد با قد بلند و هیکل لاغر

اگر قد بلند و لاغر هستید در انتخاب کت و شلوار راحت اید، هر مدل کت و شلواری به شما می آید! ولی باز هم باید دقت کنید که کت و شلوار دقیقا اندازه شما باشد. آقایانی که بسیار لاغر هستند با کت های دولبه و 6 دکمه خوش تیپ تر می شوند، برای اینکه خیلی لاغر تر به نظر نرسید بهتر است از کت هایی استفاده کنید که اپل های بزرگتری دارند این نکته باعث می شود لاغر بودن شما خیلی به چشم نیاید.

 

چه زمانی برای خرید کت و شلوار دامادی مناسب است

 

چه زمانی برای خرید کت و شلوار دامادی مناسب است

برای کت شلوار دامادی بهتر است از مدتی قبل از تاریخ عروسی اقدام نمایید. اگر قصد دارید تا روز عروسی به وزن خاصی رسیده و چاق یا لاغر شوید، بهتر است تا زمان ثابت شدن وزن و اندام خود منتظر بمانید. پس از آن می‌ توانید برای انتخاب و خرید کت شلوار اقدام نمایید. اگر هم اکنون قصد خرید کت و شلوار دامادی را دارید به شما توصیه میکنیم از محصول کت و شلوار دامادی کد 1401 در فروشگاه ما دیدن فرمایید.

بخوانید:  راهنمای انتخاب لباس فرم اداری مردانه

بهتر است خرید کت شلوار را به روز‌های پایانی نزدیک به عروسی موکول نکنید. این کار بهتر است با حوصله انجام شده و مدل‌ ها و رنگ‌ های مختلف کت شلوار را بپوشید تا مناسب‌ ترین گزینه را انتخاب کنید. پس از خرید کت شلوار می‌ توانید برای خرید سایر لوازم همراه مانند کفش، کراوات، کمربند و … اقدام نمایید تا ست مناسب و جذابی برای شب عروسی خود فراهم کنید.

کت و شلوار چه رنگی بپوشیم

رسمی‌ ترین و بهترین رنگ برای خرید کت و شلوار دامادی رنگ مشکی است اما بر خلاف تصور بسیاری از افراد رنگ کت و شلوار دامادی حتما نباید مشکی یا سفید باشد شما می توانید از رنگ های دیگر مانند طیف های مختلف رنگ طوسی، کرم و … استفاده کنید. به صورت کلی اگر مراسم شما در فصل تابستان اجرا می شود شما می‌ توانید از رنگ های روشن مثل طوسی و کرم برای خاص بودن و اگر در فصل زمستان اجرا می شود از رنگ های تیره تر استفاده کنید. در ضمن همانطور که گفته شد، پیشنهاد می‌ شود اگر درشت اندام هستید از رنگ های تیره تر استفاده کنید.

 

پیراهن برای داماد

 

چه پیراهنی انتخاب کنیم

بهترین رنگ پیراهن برای کت و شلوار دامادی، سفید می‌ باشد البته گر در ست های خاصی مدنظر دارید می توانید از رنگ های تیره هم استفاده کنید برای مثال اگر کت و شلوار شما آبی یخی می‌ باشد می توانید از رنگ بلوبلک استفاده کنید اما اگر به صورت کلی کت و شلوار شما تیره است حتما از پیراهن سفید استفاده کنید ولی اگر کت و شلوار شما روشن می‌ باشد از تیره ترین رنگ مکمل کت و شلوار خود استفاده کنید مثلا اگر کت و شلوار دامادی شما کرم می‌ باشد از پیراهن قهوه‌ ایی با کراوات هم رنگ کت و شلوار یعنی کرم استفاده کنید.

 

کراوات برای داماد

 

طرح و رنگ کراوات

انتخاب کراوات یکی از مهم ترین قسمت های خرید کت و شلوار دامادی می‌ باشد. در انتخاب کراوات باید به رنگ کت و شلوار و پیراهن توجه کنید. کراوات دامادی نباید خیلی شلوغ باشد بیشتر سعی کنید کراواتی انتخاب کنید که ساده باشد یا طرح خیلی ریز داشته باشد. دومین نکته که در خرید کت و شلوار باید دقت کنید این است که اگر کت و شلوار تیره انتخاب میکنید سعی کنید کراواتی هم رنگ خود کت شلوار انتخاب کنید برای مثال اگر کت و شلوار شما مشکی است رنگ کراوات شما باید مشکی باشد. می توانید با کت و شلوار مشکی کراوات زرشکی استفاده کنید ولی در صورتی که شما مهمان عروسی باشید نه داماد!

عرض کراوات

معمولا کراوات ها از عرض سه سانتی متر تا عرض هفت سانتی متر می باشند. کراوات هایی که عرض آن ها سه سانتی متر می‌ باشد اصلا مناسب هیچ کت و شلوار دامادی یا رسمی نمی‌ باشند بلکه مناسب کت های اسپرت هستند. اگر اندام شما لاغر تا متوسط می‌ باشد از کراوات های پنج سانتی متری استفاده کنید و اگر درشت اندام هستید از کراوات های هفت سانتی متر استفاده کنید.

برای کت و شلوار دامادی پاپیون بهتر است یا کراوات

معمولا با کت و شلوار های آرشال پاپیون میزنند ولی این به انتخاب شماست که از کراوات انتخاب کنید یا پاپیون. معمولا اکثر افراد کراوات را می پسندند برای مثال در یه مهمانی که پانصد نفر مهمان دارد از پانصد نفر مهمان چهارصد و پنجاه نفر کراوات را می پسندند پیشنهاد ما به شما این است که هم کراوات را خریداری کنید هم پاپیون. در مراسم اصلی از کراوات استفاده کنید و در مواقع عکس برداری و آتلیه جدا از کراوات از پاپیون هم استفاده کنید تا عکس های متنوعی داشته باشید. اگر این مسئله ذهن شما را درگیر کرده است پیشنهاد میکنیم مقاله پاپیون یا کراوات برای داماد رو مطالعه کنید.

 

جمع بندی

یکی از موضوعاتی را که می‌ توان زیر مجموعه خربد لباس‌ های خاص به حساب آورد انتخاب یک دست کت و شلوار دامادی مناسب و زیبا برای داماد است. این موضوع به قدری اهمیت دارد که داماد باید از ماه‌ های قبل و یا هفته‌ ها قبل از برگزاری جشن عروسی و عقد لباس خود را یا توسط خیاطی ماهر طراحی کرده باشد و یا به صورت آماده آن را از فروشگاهی خریداری کرده باشد. شما هم می توانید با  رعایت نکاتی که گفته شد کت و شلوار دامادی خود را به بهترین نحو انتخاب کنید تا در عروسی خود بدرخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *