پست ها

کدام دکمه کت را ببندیم | نحوه بستن دکمه کت

بستن دکمه کت

شاید برای شما هم در مورد بستن دکمه کت سوال پیش آمده باشد. کدام دکمه کت را باید ببنیدید تا بهتر دیده شوید یا به طور کلی اصول صحیح بستن دکمه کت کدام است. در این پست به بررسی بستن دکمه کت می پردازیم. این خیلی مهم است که مانند حرفه ای ها رفتار کنید زیرا نحوه پوشش شما نمایانگر شخصیت شماست. در کت و شلوار های دو دکمه یا تک دکمه معمولا دکمه بالا را می بندند و در کت و شلوار های 3 دکمه بستگی به شرایط شما دارد. در کت و شلوارهایی که در چپ و راست آن ها یعنی هر دو طرف دکمه وجود دارد معمولا همه دکمه ها بسته می شوند.

 

اصول صحیح بستن دکمه کت :

 

بستن دکمه تک دکمه و دو دکمه

 

نحوه بستن دکمه در کت و شلوار های تک دکمه یا دو دکمه :

در زمان ایستادن یک دکمه را ببندید

نکته مهم در بستن دکمه کت این است که  زمانی که می ایستید یک دکمه را ببندید زیرا بستن همه دکمه ها باعث چروک شدن کت و شلوارتان می شود. بهتر است که اگر کت و شلوار شما یک یا دو دکمه دارد همه را بسته نگه دارید. این نکته بسیار مهم است که شما به هیچ وجه هنگام ایستادن نباید دکمه هایتان باز باشد.

 

چه زمان دکمه بالایی را ببندیم

در کت و شلوار های تک دکمه ترجیحا آن تک دکمه را ببندید.در کت و شلوار های دو دکمه ،دکمه بالا را ببندید ،همانطور که گفته شد این باعث می شود کت و شلوارتان چروک نشود همچنین اندامتان بهتر نمایان می شود.

 

چه زمان دکمه پایینی را ببندیم

دکمه پایین را در شرایط خاص ببندید.در شرایط زیر بستن دکمه پایین توصیه می شود:

  • اگر از یقه بلند استفاده می کنید
  • اگر کت شما بلند است
  • اگر خیلی قد بلند هستید

چه زمانی دکمه ها را باز کنیم

هنگام نشستن دکمه ها را باز کنید. بهتر است  وقتی که نشسته اید دکمه های کت و شلوار شما باز باشد. این کار به جلوگیری از چین و چروک کمک می کند اما یادتان نرود که حتما موقع ایستادن دکمه های کت و شلوار خود را ببندید.

بستن دکمه کت سه دکمه

نحوه بستن دکمه در کت و شلوار های سه دکمه :

مهم ترین دکمه هنگام ایستادن

هنگام ایستادن بهتر است دکمه وسط را ببندید. هنگام ایستادن مرسوم است که این دکمه همیشه بسته بماند مخصوصا وقتی که رول یقه شما از دکمه اول امتداد دارد.

 

چه موقع دکمه بالایی را ببندیم

در برخی شرایط نیز میتوان دکمه بالایی را بست. زمانی که یک کت با یقه صاف دارید بهتر است دکمه بالایی بسته باشد. همانطور که گفته شد به هنگام ایستادن دکمه میانی باید همیشه بسته بماند.

 

چه زمانی دکمه ها را باز کنیم

وقتی نشسته اید همه دکمه هارا باز کنید. همانطور که گفته شد این کار برای جلوگیری از افتادن چین و چروک روی کت الزامی است.

بخوانید:  تفاوت کت و شلوار 100 دلاری و 1000 دلاری | ارزش خرید کدام بیشتر است؟

 

دکمه پایین را هرگز نبندید

مسئله ای که در بستن دکمه کت سه دکمه حائز اهمیت است این است که دکمه پایین بهتر است هرگز بسته نشود.

بستن دکمه پایین علاوه بر اینکه حرکت را محدود می کند و یک مزاحم تلقی می شود اصلا مرسوم نیست و ظاهر خوبی ندارد. به بعضی از کت و شلوار های سه دکمه ای کت و شلوار 2 1/2 می گویند. که در این نوع از کت و شلوار ها بستن دکمه پایین بسیار اذیت کننده خواهد بود.

بستن دکمه کت در دوسینه

نحوه بستن دکمه در کت و شلوار های دو سینه :

کدام دکمه ها را باید ببندیم

در مورد بستن دکمه کت در کت و شلوار های دو سینه بهتر است تمام دکمه های ممکن بسته شود. در این نوع کت و شلوار، دکمه های بیشتری نسبت به سوراخ دکمه وجود دارد. مثلا، یک کت و شلوار دو سینه ممکن است شش دکمه و فقط چهار سوراخ دکمه داشته باشد. هر دکمه ای که سوراخ مخصوص خود را دارد ببندید.

 

یک دکمه را رها کنید

دکمه پایین بهتر است باز گذاشته شود. اینکار علاوه بر اینکه حرکت شما را راحت تر می کند باعث می شود که نحوه بستن کت شما مرسوم تر به نظر برسد. البته با این حال بعضی افراد هم این دکمه را باز نمی گذارند. مثلا شاهزارده چارلز به بستن دکمه پایین کت و شلوار دو سینه معروف است.

البته در هرصورت اگر سبک خود را ترجیح می دهید می توانید آن را امتحان کنید فقط به یاد داشته باشید که برخی افراد ممکن است این کار را غیر متعارف بدانند.

 

چه زمانی دکمه های کت دو سینه را باز کنیم

دکمه های کت و شلوار دو سینه را نباید باز کرد. برخلاف سایر کت و شلوارها که پیش تر گفته شد، کت و شلوار دو سینه نباید باز بشود. چه نشسته و چه ایستاده، همه دکمه ها را بهتر است بسته نگه دارید.

 

جمع بندی

بستن دکمه کت امری مهم در ظاهر و شخصیت شما در حضورتان در مجالس و جلسات مهم است. در این پست سعی کردیم که بستن دکمه کت را در انواع کت و شلوار های تک دکمه، دو دکمه، سه دکمه و دو سینه برایتان توضیح دهیم.

ما در جامه سرا انواع کت و شلوار های تک دکمه و دو دکمه را برای همه سلایق ارائه نمودیم از جذاب ترین مدل های تک دکمه ،کت و شلوار طوسی تیره و از مدل های دو دکمه ،کت و شلوار مردانه طوسی است.

بستن دکمه کت

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *