پست ها

نحوه پوشیدن دکمه سرآستین

دکمه سرآستین

نمی توان منکر فاکتور جالب دکمه سرآستین شد. آنها هر کت و شلوار یا پیراهنی را فوراً شیک می کنند. و اگر فکر می کنید که فقط یک دسته مشخص از مردان می توانند دکمه سر دست بپوشند، دوباره فکر کنید.

اما شاید شما دکمه سرآستین نمی پوشید چون به سادگی توسط آن ها مرعوب شده اید؟ نگران نباشید؛ هر کسی می تواند و باید در مواقع لزوم دکمه سر دست بزند.

دکمه سر دست چیست؟

دکمه سر دست یک اکسسوری کت و شلوار که به عنوان یک دکمه زیبا و درخشان عمل می کند. آنها یک جواهر و یک ابزار هستند، هم تزئینی و هم کاربردی.

دکمه سردست چیست

دکمه سر دست در لباس رسمی سنتی است. معمولاً آنها را همراه با کت و شلوارهای رسمی و نیمه رسمی پیدا خواهید کرد ، اگرچه آنها فقط به این موارد محدود نمی شوند.

برخی از مردان شیک پوش آنها را در لباس های تجاری و حتی برخی از لباس های غیررسمی استفاده می کنند. دلیل آن این است که دکمه سر دست لباس شما را منحصر به فردتر از اکثر کت و شلوارهای استاندارد می کند.

دکمه سرآستین های فروشگاه مارو دیدی؟

ست دکمه سردست و گیره کراوات مدل کریستالی کد 7454

780,000 تومان
ست دکمه سردست و گیره کراوات مدل کریستالی کد 7454 یک طرح بی رنگ از این اکسسوری می باشد که می توان آن را با تمام استایل ها، ست کرد.
  • رنگ: بی رنگ
  • جنس بدنه: Stainless steel (استیل ضد زنگ)
  • جنس سنگ: اتم
  • روش تولید: دست ساز

ست دکمه سردست گرد و گیره کراوات رنگ آبی کد 7453

780,000 تومان
ست دکمه سردست گرد و گیره کراوات رنگ آبی کد 7453 را با انواع پیراهن مردانه آبی می توان ست کرد تا ظاهری جذاب به استایل شما ببخشد.
  • رنگ: آبی
  • جنس بدنه: Stainless steel (استیل ضد زنگ)
  • جنس سنگ: اتم
  • روش تولید: دست ساز

ست دکمه سردست مربعی و گیره کراوات رنگ قرمز کد 7452

780,000 تومان
ست دکمه سردست مربعی و گیره کراوات رنگ قرمز کد 7452 را می توانید با یک کراوات رنگ قرمز ست کنید.
  • رنگ: قرمز
  • جنس بدنه: Stainless steel (استیل ضد زنگ)
  • جنس سنگ: اتم
  • روش تولید: دست ساز

ست دکمه سردست مربعی و گیره کراوات رنگ مشکی کد 7451

780,000 تومان
ست دکمه سردست مربعی و گیره کراوات رنگ مشکی کد 7451 با استفاده از رنگ مشکی که یک رنگ خنثی است تولید شده است؛ و به این معنی است که برای ست کردن آن با انواع استایل، مشکلی وجود ندارد.
  • رنگ: مشکی
  • جنس بدنه: Stainless steel (استیل ضد زنگ)
  • جنس سنگ: اتم
  • روش تولید: دست ساز

ست دکمه سردست و گیره کراوات مدل سیاه چاله کد 7450

780,000 تومان
ست دکمه سردست و گیره کراوات مدل سیاه چاله کد 7450 با استفاده از قالب گرد و طرح سیاه چاله تولید شده است.
  • رنگ: مشکی
  • جنس بدنه: Stainless steel (استیل ضد زنگ)
  • جنس سنگ: اتم
  • روش تولید: دست ساز

ست دکمه سردست و گیره کراوات رنگ زرشکی کد 7449

780,000 تومان
ست دکمه سردست و گیره کراوات رنگ زرشکی کد 7449 با استفاده از قالب گرد و طرح خط دار با رنگ زرشکی تولید شده است.
  • رنگ: زرشکی
  • جنس بدنه: Stainless steel (استیل ضد زنگ)
  • جنس سنگ: اتم
  • روش تولید: دست ساز

ست دکمه سردست و گیره کراوات رنگ قرمز کد 7448

780,000 تومان
ست دکمه سردست و گیره کراوات رنگ قرمز کد 7448 با استفاده از قالب گرد تولید شده است. این محصول یک گزینه عالی برای ست کردن با کراوات قرمز می باشد.
  • رنگ: قرمز
  • جنس بدنه: Stainless steel (استیل ضد زنگ)
  • جنس سنگ: اتم
  • روش تولید: دست ساز

ست دکمه سردست و گیره کراوات گرد کد 7447

780,000 تومان
ست دکمه سردست و گیره کراوات گرد کد 7447 با قالب گرد و طرح نقطه دار تولید شده است. رنگ این محصول نقره ای می باشد و با تمام استایل ها ست می شود.
  • رنگ: نقره ای
  • جنس بدنه: Stainless steel (استیل ضد زنگ)
  • جنس سنگ: -
  • روش تولید: دست ساز

قطعات مختلف دکمه سر دست

در هنگام خرید دکمه سر آستین توجه داشته باشید که سه بخش اصلی برای دکمه سرآستین وجود دارد: سر، پایه و ضامن.

اجزا دکمه سردست

سر یا صورت جلو، قسمت تزئینی است که رو به بیرون است. این قسمتی است که همه روی مچ دست شما خواهند دید. می توان آن را از هر تعداد مواد، از فلز گرفته تا سنگ قیمتی و شیشه ساخت. سر تعیین می کند که دکمه سرآستین شما چقدر فانتزی است.

پایه قسمتی است که از طریق سوراخ دکمه در آستین می لغزد. دو طرف پارچه را به هم متصل می کند و آن ها را در کنار هم نگه می دارد. همچنین قطعه ای است که سر و ضامن را به هم متصل می کند.

ضامن قطعه پایینی دکمه سرآستین است. این مکانیسم قفل است که دکمه سرآستین را در جای خود می بندد، بنابراین نمی افتد.

چه زمانی باید دکمه سر دست بپوشید

دکمه سرآستین یک زینت درجه یک در مجالس رسمی است. آنها تقریباً همیشه با لباس‌های مجلل و رسمی مرتبط هستند، اما نیازی به توقف ندارند.

دکمه سرآستین استایل شما را بالا می برد و آن لمس اضافی است که نشان می دهد به جزئیات توجه می کنید. بنابراین، می توانید آنها را با پیراهن یا پیراهن تاکسیدو و همچنین با لباس های تجاری بپوشید. برخی از مردان نیز آنها را به پیراهن های معمولی تر اضافه می کنند.

چه زمانی دکمه سردست بپوشیم

اگر پیراهن شما دارای آستین فرانسوی است، باید دکمه سرآستین اضافه کنید. آنها باید از تکان خوردن سرآستین در اطراف مچ شما جلوگیری کنند.

دکمه سرآستین برای آستین های بشکه ای لازم نیست زیرا این نوع پیراهن از قبل دارای دکمه هایی در مچ دست است.

نحوه استفاده از دکمه سر دست

آستین های فرانسوی از این جهت که طول آن‌ها دو برابر آستین های استاندارد است، با آستین های استاندارد متفاوت است. آنها روی خود تا می شوند تا دو لایه ایجاد کنند. بدون دکمه سرآستین، پارچه فقط باز می ماند زیرا دکمه ای ندارند.

نحوه استفاده از دکمه سر دست

اگر مایل به استفاده از دکمه سرآستین هستید، لازم نیست فقط پیراهن سرآستین فرانسوی بخرید.

 

برخی از پیراهن‌ها دارای سرآستین‌های قابل تبدیل هستند که هر دو مدل را امکان‌پذیر می‌کند. آنها دارای سرآستین های بشکه ای ساده با دکمه هستند، اما دارای سوراخ های دکمه ای هستند که امکان اتصال سرآستین را فراهم می کند.

دکمه سردست عادی

آیا پیراهن‌هایی دارید که نه آستین فرانسوی دارند و نه آستین های قابل تبدیل؟ سپس، می توانید آنها را نزد یک خیاط ببرید تا آنها را تبدیل کنند تا آنها نیز بتوانند دکمه سرآستین را در خود جای دهند!

خیاط یک سوراخ دکمه در دو طرف سرآستین اضافه می کند که می توان دکمه سرآستین را در آن قرار داد. البته هنگام قرار دادن دکمه سرآستین از دکمه ها استفاده نکنید.

نحوه پوشیدن دکمه سرآستین با پیراهن

نحوه قرار دادن و پوشیدن صحیح دکمه سرآستین بیشتر به نوع سرآستین پیراهن بستگی دارد.

بنابراین باز هم، سرآستین جزء ضروری پیراهن شماست. و از آنجایی که دکمه سرآستین در آنجا قرار دارد، اطمینان حاصل کنید که درک کلی از سرآستین های مختلف پیراهن دارید.

پوشیدن دکمه سرآستین با پیراهن فرانسوی

اگر پیراهن شما دارای آستین فرانسوی است، برای جلوگیری از تکان خوردن آستین به دکمه سرآستین نیاز دارید. استفاده از دکمه سرآستین پس از دستیابی به آنها ساده است، که ممکن است در ابتدا مشکل باشد زیرا از یک دست استفاده می کنید.

  1. آستین را روی خود به عقب تا کنید.
  2. اطمینان حاصل کنید که سوراخ های دکمه در یک راستا قرار دارند. اکنون باید دو سوراخ دکمه در هر دو طرف پارچه داشته باشید و چهار سوراخ روی هم ایجاد کنید.
  3. پایه دکمه سرآستین را از چهار لایه پارچه وارد کنید. سر تزئینی باید در پایین مچ دست شما باشد.
  4. اگر از نوع گیره دکمه سرآستین استفاده می کنید، ضامن را ببندید تا دکمه سرآستین در جای خود قفل شود.

دکمه سردست با پیراهن فرانسوی

پوشیدن دکمه سرآستین با پیراهن دارای آستین قابل تبدیل

روند پیراهن‌هایی با سرآستین‌های بشکه‌ای قابل تبدیل بسیار مشابه است، اگرچه کمی متفاوت است.

  1. دکمه های آستین پیراهنتان را باز بگذارید.
  2. لبه های آستین خود را به هم بکشید و صاف کنید تا سوراخ ها در یک راستا قرار گیرند. قسمت های داخلی آستین به هم فشرده می شود.
  3. پایه دکمه سرآستین خود را از سوراخ ها وارد کنید.
  4. با بستن بند، دکمه سرآستین را در جای خود محکم کنید.

بستن دکمه سردست

هنگام پوشیدن پیراهن تاکسیدو، باید به خاطر داشته باشید که پیراهن دکمه های معمولی ندارد. در عوض، یک پیراهن تاکسیدو دارای میخ های پیراهن در جلوی خود است تا پیراهن را بسته نگه دارد.

دکمه سرآستین اغلب از فلزهای گرانبها ساخته می شوند و گاهی اوقات دارای منبت تزئینی هستند. دکمه سرآستین شما باید با آن میخ ها مطابقت داشته باشد!

نحوه پوشیدن دکمه سرآستین با کت و شلوار

اگر نگران این هستید که دکمه سرآستین ممکن است بیهوده باشد زیرا کت کت و شلوار شما آنها را پنهان می کند، نگران نباشید. آستین پیراهن شما باید همیشه از کت شما بیرون بیاید ، به این معنی که اگر قد کت درست باشد، دکمه سرآستین شما دیده می شود.

یک کت خوش دوخت کمی از آستین پیراهن شما کوتاه تر است. تمام طول آستین شما نباید از کت شما آویزان شود. در عوض، باید فقط حدود ½ اینچ قابل مشاهده باشد.

ممکن است این احساس به نظر نرسد که فضای زیادی برای دیده شدن دکمه سرآستین های شیک شما باقی نمی گذارد، اما فقط صبر کنید.

وقتی می‌نشینید و دست‌هایتان را خم می‌کنید، آستین‌های کت‌تان کمی بیشتر از بازویتان بالا می‌آیند. این زمانی است که دکمه سرآستین شما بیشتر دیده می شود و به دیگران اجازه می دهد استایل بی عیب و نقص شما را ببینند.

انواع مختلف دکمه سرآستین

دکمه سر دست همه دقیقاً یکسان کار نمی کنند. راه های مختلفی برای نگه داشتن سرآستین شما طراحی شده است. برخی دارای درب هایی هستند که در جای خود قفل می شوند و برخی دیگر ندارند.

بسته شدن ضامن به قسمت پایین دکمه سرآستین اشاره دارد. گاهی اوقات به آن بسته شدن پشت گلوله نیز می گویند. به صورت عمودی شروع می شود و زمانی که آن را از سوراخ دکمه وارد می کنید به عنوان یک پست عمل می کند. پس از وارد شدن، روی یک لولا می چرخد و به صورت افقی روی پارچه قرار می گیرد تا دکمه سرآستین را در جای خود ثابت کند.

بسته شدن امدگی رایج ترین نوع سرآستین است. این شامل یک سر صاف و یک پایه است که برای نگه داشتن دکمه سرآستین در جای خود می چرخد. این بسته شدن پشت نهنگ نامگذاری شده است زیرا زمانی که پست برای بسته شدن آن بسته می شود شبیه یک دم نهنگ است. استفاده از این سبک ساده است.

بسته های گل میخ فاقد لولا هستند. در عوض، آنها از یک سر، یک ستون و یک پشتی کوچک تشکیل شده اند. شما فقط پشتی کوچک را در جای خود از طریق سوراخ دکمه ها با زاویه قرار دهید.

سرآستین های گره ابریشمی دارای دو توپ گره دار هستند که با طناب ابریشمی به هم متصل شده اند. این سبک دکمه سرآستین نسبت به سبک های دیگر شل تر است.

دکمه سرآستین های قفل دار یک سبک مدرن شبیه به ساعت بسته شونده هستند زیرا بیشتر شبیه یک گیره هستند. اگرچه این نسخه بسیار متفاوت از نسخه های دیگر است، اما استفاده از آن بسیار آسان است.

مواد مختلف دکمه سر دست

همانطور که دکمه سرآستین راه های مختلفی برای محکم کردن آنها دارد، از مواد بسیار متنوعی نیز ساخته شده است. نوع متریالی که انتخاب می کنید تعیین می کند که دکمه سرآستین شما تا چه حد فانتزی و مجلل است.

جنس دکمه سردست

یک دکمه سرآستین فلزی ساده می تواند در موادی مانند طلا، پلاتین، تیتانیوم یا نقره باشد. فلز گزینه ای براق و بادوام است که می تواند به دلخواه شما ساده یا آراسته باشد.

برای یک دکمه سرآستین نیمه رسمی، مروارید انتخابی زیبا و ملایم برای دکمه سرآستین شماست. این ماده از لایه داخلی رنگین کمانی پوسته ساخته شده است. دکمه‌های سرآستین مروارید اغلب شبیه دکمه‌ها هستند، زیرا دکمه‌های پوشیدنی نیمه‌رسمی از آن ساخته می‌شوند.

فیبر کربن یک ماده بسیار قوی برای دکمه سر دست است. این قطعات اغلب بسیار براق هستند و دارای طرح های مدرن هستند. اینها معمولا تیره و متالیک هستند که گاهی اوقات به آنها رنگ گان متال نیز گفته می شود.

گزینه های دیگر عبارتند از اونیکس، ابریشم، و شیشه. همه آنها در بسیاری از گزینه های رنگی هستند. مشکی رسمی ترین گزینه در هر یک از این مواد است. اونیکس رسمی ترین آنهاست که ابریشم را دنبال می کند. شیشه رسمیت کم تری دارد، معمولا برای دکمه سرآستین های معمولی استفاده می شود.

خلاصه ای از نحوه پوشیدن دکمه سر دست

اکنون که اصول پوشیدن دکمه سرآستین را می دانید، در اینجا یک دور سوال با سرعت رعد و برق وجود دارد. برای بازخوانی سریع یا برای هر سؤال مهمی که ممکن است از دست داده باشیم، به این پرسشنامه ها مراجعه کنید.

چگونه آستین را با دکمه سرآستین به درستی ببندیم؟

شما می خواهید مطمئن شوید که دکمه سرآستین شما به درستی در هر سوراخ دکمه قرار داده شده است. سر دکمه سرآستین، که صورت طراحی است، باید در قسمت داخلی مچ دست شما قرار گیرد تا هنگام حرکت قابل مشاهده باشد. بعد، گیره یا ضامن را بچرخانید تا دکمه سرآستین در جای خود قفل شود.

آیا باید دکمه‌های سرآستین و میخ دکمه‌ها را روی پیراهن تاکسیدو هماهنگ کنم؟

کاملا. این یک فرصت عالی برای جمع کردن کل استایل خود است. توجهی که به این جزئیات کوچک در لباس رسمی خود می کنید ظاهری باکلاس را به همراه خواهد داشت. اگر گل میخ و دکمه سرآستین شما با هم مطابقت ندارند، با یک لباس پیچیده تطابق آشکاری دارند.

کدام نوع و جنس دکمه سرآستین را برای رویدادهای رسمی انتخاب کنم؟

همانطور که مشکی همیشه رسمی ترین رنگ در کت و شلوار است، مشکی نیز برای دکمه سر دست شما رسمی ترین گزینه شما خواهد بود. ظاهر براق اونیکس با طراحی ساده بی نظیر به نظر می رسد. همچنین می توانید برای دکمه سر دست خود یک سبک متالیک انتخاب کنید. این گزینه براق تر است، و با فرهنگ نیز به نظر می رسد.

اگر پیراهنم سوراخ سرآستین نداشته باشد می توانم دکمه سرآستین بپوشم؟

بله، اگر پیراهن شما برای دکمه سرآستین آماده نیست، هنوز هم می توانید دکمه سرآستین بپوشید! می‌توانید پیراهن‌تان را نزد یک خیاط ببرید تا بتواند آن‌ها را به آستین‌هایی تبدیل کند که به راحتی دکمه سرآستین را بپذیرند.

 آنها سوراخ های دکمه ای را روی سرآستین شما اضافه می کنند، جایی که می توانید پست های قطعه خود را وارد کنید. اگر این کار را انجام دهید، از دکمه هایی که از قبل در آنجا هستند استفاده نخواهید کرد.

آیا باید دکمه سرآستین را با کت و شلوار هماهنگ کنم؟

لزوماً نیازی نیست که دکمه سرآستین شما با کت و شلوار شما همخوانی داشته باشد. شما می توانید طرح ها و رنگ هایی را انتخاب کنید که مکمل رنگ های کت و شلوار شما باشد. با این حال، اگر می خواهید ظاهری تک رنگ ایجاد کنید، مطمئن شوید که دکمه سرآستین شما همرنگ کت و شلوار شما باشد. این یک راه عالی برای جمع کردن استایلتان در سبک شخصی خواهد بود.

سوالات متداول

FAQ

برای پوشیدن دکمه سرآستین، با تا زدن سرآستین پیراهن لباس خود شروع کنید. سپس، سوراخ های دو طرف آستین را تراز کنید. دکمه سرآستین را از سوراخ ها وارد کنید، مطمئن شوید که قسمت تزئینی به سمت بیرون باشد. دکمه سرآستین را با چرخاندن مکانیزم بسته شدن، اعم از ضامن، پشت گلوله یا حلقه زنجیر، محکم کنید.

دکمه سرآستین معمولاً با پیراهن های فرانسوی یا دو سرآستین پوشیده می شود. آنها برای مناسبت های رسمی یا شیک مانند عروسی و یا مکان های رسمی تجاری مناسب هستند. دکمه سرآستین می تواند ظرافت و زیبایی را به لباس شما اضافه کند.

دکمه سرآستین به طور خاص برای پیراهن هایی با سرآستین فرانسوی طراحی شده است که سرآستین های بلندتری هستند که دکمه ندارند. دکمه سرآستین برای پیراهن هایی با دکمه سرآستین استاندارد مناسب نیست.

بله، انواع مختلفی از دکمه سرآستین موجود است. برخی از انواع متداول عبارتند از دکمه سر دست، دکمه سر دستی گلوله ای، دکمه سر دست نهنگ، دکمه سرآستین با حلقه زنجیر و… که هر نوع دارای مکانیزم بسته شدن و طراحی متفاوتی است که امکان ترجیحات و سبک شخصی را فراهم می کند.

هنگام انتخاب دکمه سرآستین، سبک و رنگ کلی لباس خود را در نظر بگیرید. دکمه سرآستین هایی را انتخاب کنید که مکمل پیراهن و کراوات شما باشد، چه با فلزات و چه رنگ های هماهنگ. گزینه‌های کلاسیک شامل دکمه‌های سرآستین با رنگ نقره‌ای یا طلایی است، در حالی که انتخاب‌های ماجراجویانه‌تر می‌تواند شامل مینای رنگی یا طرح‌های طرح‌دار باشد. در نهایت، دکمه‌های سرآستین‌هایی را انتخاب کنید که استایل شخصی شما را نشان می‌دهند و لباس شما را بهبود می‌بخشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *