پست ها

کت و شلوار ساقدوش داماد چگونه باید باشد

ساقدوش داماد

شاید برای شما هم این سؤال پیش آمده باشد که ساقدوش داماد باید چه نوع لباسی به تن کند؟ آیا باید از سبک خاصی پیروی کنند؟ ساقدوش های داماد معمولا پسرهای مجردی هستند که در مراسم عروسی همراه داماد و دوش به دوش او راه میروند، لباس ساقدوش های داماد کت و شلوار های رسمی و شیکی هستند که بهتر است هم طرح و همرنگ باشند. بهترین رنگ ها برای کت و شلوار ساقدوش های داماد طوسی و سرمه ای هستند که استایل جذابی به آن ها می بخشند.

اگر شما جزء افرادی هستید که به عنوان ساقدوش انتخاب شده‌اید یا خودتان داماد هستید و می خواهید تصمیم بگیرید که ساقدوشان ود چطور لباس بپوشند، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ساقدوش داماد چه کت و شلواری بپوشد؟

به لحاظ کلی بهتر است لباس ساقدوشان با داماد هماهنگ و با یکدیگر تقریبا یکی باشد. هماهنگی آن با داماد باید طوری باشد که بتوان داماد را مشخص کرد. همچنین باید خودشان هم به عنوان ساقدوش قابل تشخیص باشند.

 

رنگ کت و شلوار ساقدوش

 

رنگ کت و شلوار

همانطور که گفته شد لباس ساقدوشان داماد و داماد باید با هم هماهنگ باشد اما نه طوری که داماد قابل تشخیص نباشد. باید تفاوتی وجود داشته باشد که مشخص کند داماد کیست. مثلا این تفاوت می تواند در رنگ کت و شلوار باشد. برای انتخاب رنگ، بهترین رنگ ها سرمه ای و طوسی می باشند. اگر کت و شلوار داماد سرمه ای است، کت و شلوار ساقدوش داماد نیز سرمه ای باشد. اما بهتر است کمی در تناژ رنگی سرمه ای تفاوت داشته باشند تا همانگونه که گفته شد، بتوان داماد را تشخیص داد.

اگر کت و شلوار داماد مشکی است، ساقدوشان داماد می توانند از رنگ طوسی استفاده کنند یا البته می توان از رنگ مشکی استفاده کرد اما آن تفاوت کوچک را برای اکسسوری ها گذاشت.

تفاوت ساقدوش و داماد

اکسسوری کت و شلوار

مهم ترین اکسسوری مشترک بین ساقدوش داماد و داماد، گردن آذین آن ها است. (مثل پاپیون، کراوات، دستمال گردن و…) در خرید کراوات و پاپیون باید دقت کنید که برای افرادی که به عنوان ساقدوش داماد انتخاب شده اند، این اکسسوری باید یکی باشد. یعنی ساقدوشان باید همگی کراوات یک رنگ بپوشند یا پاپیون یک رنگ در یک طرح واحد. حالا آیا می توان این اکسسوری را با داماد نیز ست نمود؟

بخوانید:  نکات زیبا بودن کت و شلوار مردانه

بله، اما در شرایطی که شما با عنصر دیگری مثل رنگ کت و شلوار داماد را با ساقدوش داماد متمایز کرده باشید. اگر رنگ لباس ساقدوش داماد و داماد یکی می باشد، بهتر است نوع گردن آذینشان متفاوت باشد. یعنی مثلا داماد کراوات ببندد و ساقدوش داماد پاپیون یا برعکس.

اگر در انتخاب اینکه داماد کراوات ببندد یا ساقدوش داماد تردید دارید، این نکته را فراموش نکنید که این عروسی متعلق به عروس و داماد است و نظر آن ها مهم است. از عروس و داماد نظر بخواهید.

یکی دیگر از اکسسوری هایی که می توان به عنوان ساقدوش داماد استفاده کرد، گل می باشد. ساقدوش داماد می تواند روی یقه کت خود یک گل بگذارد. این در شرایطی بهتر می شود که نه تنها ساقدوشان، بلکه داماد هم این کار را بکند.

ساقدوش

نکاتی در زمان انتخاب لباس ساقدوش داماد

در زمان انتخاب لباس ساقدوش داماد توجه به یک سری نکات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است  تا ساقدوش ها استایل جذاب و منحصر به فردی داشته باشند که این نکات عبارتند از :

  1. در صورتی که داماد از پاپیون استفاده می کند بهتر است ساقدوش ها از کروات استفاده نمایند و برعکس.
  2. در هنگام انتخاب ساقدوش داماد از آقایان خوشتیپ استفاده نمایید تا عکس و فیلم عروسی زیباتر شود.
  3. معمولا ساقدوش های داماد از پیراهن سفید با کت یا جلیقه استفاده می کنند.
  4. استفاده از رنگ های مانند طوسی، کرم، سرمه ای، مشکی و زرشکی در انتخاب کت و شلوار ساقدوش داماد گزینه بسیار مناسبی هستند.
  5. بهتر است رنگ کت و شلواری که برای ساقدوش ها انتخاب می کنید همرنگ یا متناسب با دسته گل یا لباس ساقدوش های عروس باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *