پست ها

راهنمای خرید کت و شلوار زنانه | همه چیز درمورد استایل رسمی بانوان

کت و شلوار زنانه

کت و شلوار زنانه، انتخابی خاص در میان خانم‌ ها و به خصوص بانوان شاغل، گزینه‌ ای منحصر‌ به‌ فرد که اگر درست انتخاب شود، قطعا تاثیر بسیار جذابی در تیپ و استایل شما خواهد داشت. اما باید بدانید که در انتخاب یک کت و شلوار زنانه نکات بسیار مهمی را باید مد نظر قرار دهید که از جمله مهم‌ ترین آنها می‌توان به: رنگ، جنس، برش، فرم بدن و… اشاره داشت؛ در این میان مهم‌ ترین فاکتوری که برای خرید کت زنانه باید به آن توجه داشته باشید، احساس راحتی است…! در واقع بسیار مهم خواهد بود که بدن شما در لباس راحت باشد.

ویژگی های کت و شلوار زنانه

همانطور که گفته شد برای خرید کت و شلوار زنانه به چندین نکه مهم باید توجه داشت تا بتوان یک خرید مناسب را تجربه کرد. بی توجهی به این نکات می تواند باعث خرج اضافی برای محصول نا مناسب برای شما بشود. پس برای بررسی این نکات و داشتن یک خرد خوب با جامه سرا همراه باشید.

 

کت و شلوار راه راه زنانه

 

راحتی، مهم ترین فاکتور برای خرید کت و شلوار زنانه

همان قدر که باید به اندازه بودن کت و شلوار مجلسی روی بدنتان اهمیت بدهید به راحتی آن هم باید توجه کنید. قرار است این کت و شلوار زنانه، روی تن شما نشسته و در مهمانی با آن راحت باشید. اگر غیر این باشد مسلما اعتماد به نفستان را از دست خواهید داد و این کت روی تن شما غیرحرفه ای نشان داده خواهد شد.

شلوار نباید آنقدر تنگ باشد که موجب کشیده شدن حین نشستن شما شود. برای شلوار پیشنهاد ما این است که یک سایز بزرگتر از کمرتان انتخاب کنید یا آنقدر بزرگ باشد که ۲ انگشت شما را بین پوست و کمر شلوار بتوان قرار داد. این کار به بلوز شما اجازه راحت تر قرار گرفتن در شلوار را نيز می دهد و همچنین خود شما هم به هنگام استفاده از این شلوار راحت خواهید بود. کت شما باید اندازه باشد ولی تنگ نباشد.

آستین های آن باید تا زیر مچ شما باشند ولی تا زیر انگشت شست شما نرسند. همچنین حین پوشیده شدن کت وقتی آرنج خود را خم می کنید نباید احساس ناراحتی یا پیچیده شدن جسمی سخت به دور بازویتان را داشته باشید.

کت و شلوار راحت

رنگ، یک انتخاب مهم برای بانوان

در انتخاب رنگ باید خوش سلیقگی و ریز بینی دو چندانی را بکار گیرید. بانوان اغلب در انتخاب رنگ لباس‌ های خود حساس هستند، در واقع تمامی انتخاب‌ های آنها بر نوع طیف رنگی است که در کمد خود از آن بهره می‌برند. همچنین در این میان باید توجه داشته باشید کت ‌و شلوار زنانه، از نظر رنگ، گستردگی بسیاری نسبت به دیگر لباس‌ ها ندارد اما با این حال به عنوان یکی از اصلی‌ ترین پوشش‌ های زنانه عنوان می‌ شود.

اگر میخواهید کت و شلوار زنانه خود را با دیگر لباس های دیگر که بر تن دارید ست کنید، به دنبال رنگ‌ های خنثی مثل مشکی، خاکستری و یا طوسی بگردید. انواع  کت و شلوار‌ زنانه دارای رنگ های متنوعی هستند ولی رنگ های خنثی مثل : مشکی، طوسی، خاکستری و… یکی از بهترین انتخاب ها می‌ تواند باشد برای آن دسته از خانم هایی که قصد دارند کت و شلوار را با سایر لباس ها و به همراه دیگر الزامات با یکدیگر ست کنند. لذا به دنبال یک کت و شلوار زنانه تک رنگ بگردید.

اگر کت و شلوار شما تک رنگ نیست و یا حتی الگویی هم روی خودش دارد این الگو باید آنقدر ریز باشد که از دور کت شما شبیه به کت تک رنگ دیده شود. حال فرض کنیم که شما کت های طرح دار راه راه انتخاب کرده‌اید، مشکلی ندارد ولی باید خیلی دقت کنید. به درز های کت نگاه کنید. راه راه های روی کت باید در هر دو طرف درز ها به هم هماهنگ باشند.

کت و شلوار چهارخانه زنانه

جنس پارچه، اصلی ترین عامل برای ماندگاری لباس

پارچه‌ های مختلفی در بازار برای کت‌ و شلوار زنانه موجود هستند؛ شما بسته به نوع و زمانی که قرار است از کت و شلوار خود استفاده نمایید، انتخاب خود را انجام دهید. نکته قابل گوشزد این است که در زمان خرید و یا دوخت کت‌ و شلوار زنانه حتما با یک خیاط مشورت نمایید؛ سعی کنید تمامی علایق خود را به آن توضیح دهید. برای خرید حتما باید اطلاع داشته باشید که چه نوع پارچه‌ای، با در نظر گرفتن نوع استایل بدنی شما و علایقی که به طرز دوخت کت‌ و شلوار خود دارید مناسب خواهد بود!

برای انواع کت و شلوار زنانه و دختران و یا دخترانه مجلسی و یا اسپرت پارچه‌ های مناسبی بسته به موقعیت زمانی و مکانی وجود دارد. برای مثال می توان در دورهمی های در بخش دوم سال که در محیط‌های سر باز مانند باغ ها برگذار می‌گردد از پارچه نوع فاستون استفاده کرد. در نیمه اول سال و در ایام گرم سال با انتخاب پارچه های نخی و یا بلیزر برای شلوار های زنانه پیشنهاد می‌شود.

کت و شلوار خاکستری زنانه

به راحتی می‌ توان بهترین پارچه ها را برای دوخت کت و شلوار از پارچه فروشی‌ های معتبر تهران و یا مراکز استان ها یافت. بهتر است از یک خیاط سوال کنید، زیرا خیاط با توجه به شناختی که از فرم بدن و سایز بندی و علایق شما با توجه به آشنا بودن بیشتر نسبت به یک فروشنده عادی در سطح شهر دارد می‌ تواند به شما کمک کند. بانوانی که فرمشان چاق یا لاغر است و یا کوتاه قد و یا بلند قد هستند می توانند به انتخاب پارچه‌ های خوب و با کیفیت تاثیر زیادی در خوش استایل نشان دادن خود داشته باشند.

فاستونی‌ های با جنس طبیعی بر خلاف پلی استری نرم تر هستند و به نظر گران تر می‌ باشند. هر قدر درصد پشمی که در پارچه فاستون استفاده شده، بیشتر باشد، پارچه لطیف تری خواهیم داشت. چگالی بیشتری نیز نسبت به نمونه های ویسکوزی دارند. دقت کنید که کت و شلوار فاستون از جنس الیاف طبیعی خیلی راحت تر چروکیده می‌ شود و نیاز به مراقبت بیشتری دارد و قیمت آن ها نیز گرانتر می‌ باشد.

اگر کت و شلوار زنانه خود را برای محیط های رسمی و یا اداری می خواهید، پارچه ای که برای دوخت آن مورد استفاده قرار می گیرد نیز باید شق و رق باشد. به همین دلیل بهترین نوع پارچه برای کت و شلوار زنانه، کرپ است. البته طراحان لباس می توانند این ست را با پارچه های دیگر نیز بدوزند، اما بهتر است شما پارچه ای را برای این لباس انتخاب نمایید که محکم و ثابت روی تنتان بنشیند. اگر می خواهید کت و شلواری مخصوص اداره برای خود تهیه کنید پیشنهاد می کنم مقاله مربوط به انتخاب کت و شلوار اداری زنانه را مطالعه کنید.

بخوانید:  شلوار خاکستری و کفش مجلسی قهوه ای

برش و دوخت، تعیین کننده نحوه قرار گرفتن کت و شلوار روی بدن

توجه داشته باشید که هر کت و شلوار زنانه ای زیبا و جذاب نخواهد بود، پس حین خرید این لباس می بایست حتما به نوع برش و دوختی که روی آن اعمال شده توجه نمایید. بعضی از برش های کت و شلوار، شما را چاق تر و کوتاه قد تر از آنچه که هستید، نشان می دهند، پس بهتر است دوخت این لباس را بسیار مهم تلقی کنید.

در طراحی یک کت و شلوار مناسب دوخت از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ دوخت کت و شلوار نیازمند دقت و ظرافت بالایی است، زیرا طرح و برشی که بر روی پارچه زده می‌ شود در نگاه دیگران تاثیر‌گذار است! در بازار امروزه مد و پوشاک شما شاهد طرح های متنوع بسیاری در بحث کت و شلوار زنانه هستید؛ این تنوع می‌ تواند هر علاقه‌ مندی را مجاب به خرید کند.

اکثر کارشناسان در زمینه مد بر این باور هستند که کت و شلوار به علت کلاسیک بودن نیازمند طرح های ساده است و برای مراسم و مجالسی استفاده خواهد شد که در آنها نیاز به طرح‌ های شلوغ نخواهید داشت. همین علت سبب شده خیلی از عاشقان این سبک به دنبال هماهنگی خنثی و ساده از طرح‌ های این پوشش باشند.

کت و شلوار رسمی زنانه

فرم بدن، کت و شلوار و بدنتان باید هماهنگ باشند

استفاده از یک کت و شلوار زنانه متناسب با فرم بدن، اندازه یکی از مهمترین پارامتر‌ هایی است که هر خانمی باید به آن دقت کتد، حال سوالی که به وجود می‌ آید این است که باید چگونه یک کت و شلوار زنانه را بر اساس فرم بدن انتخاب کرد؟ در ادامه با ذکر نکاتی شما را در انتخاب کت و شلوار اداری زنانه با توجه به نوع اندام، راهنمایی می کنیم.

کت و شلوار زنانه راحت

  • خانم هایی که اندام مستطیلی دارند: اگر اندام شما به گونه ای است که پهلو ها، سینه و باسن در یک خط قرار دارد برای اینکه خوش فرم تر دیده شوید لازم است کت و شلوار هایی را انتخاب کنید که کمر آنها کرستی شکل است. استفاده از پارچه های گیپور نیز برای اینکه خوش فرم تر دیده بشوید کمک زیادی می کنند. همچنین پوشیدن کت و شلوار زنانه با پارچه های طرح دار و رنگی نیز پیشنهاد می‌ گردد.
  • افرادی که اندام گلابی شکل دارند: در اینجور افراد، باسن نسبت به بالا تنه بزرگتر دیده می‌ شود، برای همین باید از کت‌ هایی که روی باسن قرار می‌گیرد دوری کنید؛ زیرا باعث بزرگتر دیده شدن باسن می‌ شود لذا برای اینکه چاقی شما در قسمت باسن کمتر به چشم بیاید از کت هایی استفاده کنید که لبه بزرگی دارند.
  • خانم هایی که اندام مثلث برعکس دارند: افراد با سر شانه پهن در این دسته قرار دارند. اگر جز این دسته از کسانی که سرشانه پهنی دارید یک خبر ناخوشایند برای شما داریم! یافت کت مناسب برای شما اندکی سخت می‌ باشد. شما باید از کت هایی دارای اپل هستند استفاده کنید.
  • بانوانی که اندام سیبی شکل دارند: اگر شکم به نسبت سینه و باسن خیلی بزرگ باشد شما در این دسته قرار گرفتید و باید از پارچه‌ های ظریف و نرم و لخت به جای پارچه‌ های ضخیم و حجمی استفاده کنید. شما باید سعی کنید از یک کتی استفاده کنید که بر روی باسن شما قرار بگیرد تا خوشتیپ تر به نظر برسید.
  • خانم های بلند قد: بانوان با قد بلند باید توجه داشته باشند از کتی استفاده کنند که کمی بلند بوده و تعداد دکمه‌ های آن ها بیشتر از دو عدد می‌ باشد. استفاده از کت‌ هایی با آستین بلند نیز در اولویت است. این گونه از افراد می‌ توانند از یک شومیز مناسب همراه با کت و شلوار زنانه خود، استفاده کنند.
  • خانم های کوتاه قد: بانوان قد کوتاه بهتر است به سراغ کت و شلوار های تک رنگ بروند. استفاده از کت و شلوار با طرح راه راه عمودی برای اینکه قد بلند تر به نظر برسید نیز مناسب است. زمان خرید یا دوخت کت و شلوار به دنبال مدلی باشید که دکمه اول در پایین ترین وضعیت قرار گرفته باشد، با این کار یک خط بلندی ایجاد می‌ شود که باعث می شود بدن شما کشیده تر نشان داده شود.
  • افراد چاق: اولین نکته ای که باید در انتخاب و خرید کت و شلوار باید توجه کرد انتخاب رنگ تیره می‌ باشد. همانطور که در قبلا در مقاله‌های قبلی نیز گفته شد، زیرا این کت و شلوار ها نور را به خود جذب می‌ کنند و باعث لاغر تر دیده شدن می‌ گردد. همچنین استفاده از کت‌ های که برش دار هستند نیز برای اینکه لاغر به نظر برسید مناسب هستند. برای مثال می‌ توانید از پارچه هایی که در اطراف پهلو ها به رنگ مشکی و به صورت نیم دایره برش خوردند نیز استفاده کنید. با این کار می توانید کاری کنید که پهلو هایتان باریکتر به نظر برسد.
  • بانوان لاغر اندام: بانوانی که دارای اندام لاغری هستند در انتخاب کت و شلوار دست بازتری دارند، ولی لازم است به چند نکته دقت کنند تا شیک تر و زیباتر به نظر بیایند. مثلا می توانید از مدل هایی استفاده کنید که طرح دار و چهار خانه هستند. با این کار باعث پر دیده شدن بدن می‌ شود. استفاده از کت و شلوار های مجلسی با رنگ روشن و با پارچه‌ های ضخیم تر می تواند تاثیر زیادی در متناسب نشان دادن بدن داشته باشد.

 

جمع بندی

کت و شلوار زنانه پوششی رسمی است که خانم ها در میهمانی ها و محیط های کاری می توانند از آن استفاده کنند. با توجه به تنوع بسیار در پارچه و سبک، بهتر است کت و شلواری را انتخاب کنید که مناسب اندام شما باشد، محیطی که برای آن کت و شلوار می پوشید را در نظر داشته باشید و با توجه به آن، کت و شلوار خود را انتخاب کنید. به طور کلی می توان نکات مهم برای خرید کت و شلوار زنانه را اینطور خلاصه نمود:

  • راحت بودن کت و شلوار در تن شما بسیار مهم است پس حتما به آن دقت کنید.
  • ترجیحا بهتر است از کت و شلوار تک رنگ استفاده کنید.
  • اگر به دنبال ست کردن کت و شلوار زنانه با بقیه لباس ها و کفش ها هستید، از رنگ های خنثی مانند خاکستری، طوسی و مشکی کمک بگیرید.
  • هنگام خرید کت و شلوار باید آن را متناسب با فرم بدنتان انتخاب کنید.
  • هر کت و شلوار زنانه ای را می توانید با شومیز و بلوز های متنوع و کفش های مختلف ست کنید و از هزینه های اضافی خرید جلوگیری کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *