پست ها

راهنمای خرید کت تک | کدام مدل را بخریم

کت تک

راهنمای خرید کت تک مردانه مدت‌ ها است که به یکی از قسمت های مهم استایل شیک آقایان تبدیل شده ولی مسئله‌ ای که وجود دارد این است: ممکن است بعضی مردان نه اصول انتخاب کت تک مردانه  را بدانند و نه خبر داشته باشند که این کت را باید با چه لباس‌ هایی بپوشند. این مقاله به شما کمک می‌کند از این نکته‌ ها مطلع شوید و یک استایل مردانه شیک با استفاده از کت جدیدتان بسازید. سعی کرده‌ ایم تمام نکات مهم را در نظر بگیریم با وجود این اگر باز هم سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

راهنمای خرید کت تک : کت تک چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

خرید کت‌ تک، فاکتور مهمی در استایل مردانه هست. استفاده از کت تک، محدودیت‌ های استفاده از کت و شلوار را ندارد و این شما هستید که می‌ توانید تصمیم بگیرید، کت تک یقه بلیزر خود را با یک پیراهن ساده ست کنید و یک استایل نیمه رسمی داشته باشید یا آن را با یک تیشرت یقه گرد ست کنید و استایلی اسپرت‌ بسازید. رنگ‌ ها و طرح‌ های کت‌ های تک بسیار متنوع است.

این گستردگی به شما این امکان را می‌ دهد که تیپ‌ های متنوع‌ تری داشته باشید و در هزینه‌ های خود هم صرفه‌ جویی کنید. شما با خرید یک کت تک مناسب، همراه با کمی خلاقیت، می‌ توانید تیپ‌ های متفاوت و به روزی بپوشید و در میان اطرافیان خود بدرخشید.

 

راهنمای خرید کت تک کت اسپرت

 

کت اسپرت

کت اسپرت در اصل یک نماد برای تجمل گرایی بوده و به‌ طور خاص برای ورزش‌ هایی مانند تیراندازی استفاده می‌ شد. در طول زمان، سبک و هدف کت اسپرت تغییر کرده است و در حال حاضر با سبک کلاسیک و غیررسمی هم همراه می‌ شود. نشانه اصلی آن داشتن چاک و شکاف در پشت لباس و همچنین آرنج تیکه دوزی شده است. البته این نشانه‌ ها در همه کت‌ های اسپرت دیده نمی‌ شوند اما رواج زیادی دارند.

 

کت بلیزر

 

کت بلیزر

بلیزر نسبت به کت و شلوار رسمیت کم تری دارد اما نسبت به کت اسپورت رسمی‌تر است. تفاوت اساسی کت تک با کت رسمی است که این کت همراه با شلوار ست خود ارائه نمی‌ شود و نازک‌ تر و نرم‌ تر از کت رسمی است. به طور کلی استایل نیمه رسمی یا غیررسمی با این کت‌ها رایج‌ تر است.

پر کاربرد ترین رنگ برای این کت‌ ها طیف‌های آبی ارتشی هستند چون اولین بار این کت‌ها برای نیروی دریایی بریتانیا در اوایل قرن نوزدهم طراحی شدند. اما پس از مدتی که این کت‌ها محبوب شدند و در رنگ‌های متنوع‌ تری مثل مشکی، خاکستری، زرشکی و سبز هم ارائه شدند. تفاوت این کت‌ها با کت اسپورت در جنس آن است، این کت‌ها معمولا از پشم، سرژ، کشمیر، پلی استر و فرسک تهیه می‌شوند و همه آن‌ ها یک ردیف دکمه در یقه دارند.

کت رسمی

کت رسمی

کت‌های رسمی همانطور که از نامشان مشخص است رسمی‌ ترین و ساده‌ ترین نوع در بین کت‌ ها هستند. این کت‌ ها تقریباً طولانی‌ترین سابقه را داشته و بدون شک سنتی‌ترین و محبوب‌ ترین نوع نیز هستند. کت‌های رسمی که امروزه می‌شناسیم، ریشه در قرن های 18 و اوایل قرن 19 دارد. کت رسمی پس از مدت کوتاهی منحصراً توسط افراد طبقه بالا برای امور رسمی در سال 1800 مورد استفاده قرار گرفت.

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای کت رسمی این است که دارای یک جفت شلوار و جلیقه مطابق با پارچه کت است. به عبارت دیگر، کت رسمی مهم‌ترین بخش از یک مجموعه می‌ باشد. یک کت رسمی تا حدودی جذب بوده و مناسب پوشیدن با لباس‌های ضخیم نمی‌ باشد و همچنین فاقد جیب‌ های فانتزی و جزئیات بیشتر است. دکمه‌ های کت‌ های امروزی معمولاً پلاستیکی می‌ باشد. با این حال، کت‌های گران‌تر ممکن است دارای دکمه هایی از جنس شاخ یا مروارید باشند.

بخوانید:  استایل مناسب برای فضای باز | در طبیعت چه بپوشیم

جنس کت تک

راهنمای خرید کت تک :جنس کت های تک مردانه

فاستونی: رسمی‌ ترین نوع کت تک از جنس فاستونی است و برای هوای سرد مناسب است. این جنس دوام بالایی دارد و سنگین‌ تر از جنس‌های دیگر است. فاستونی بافت زیبایی دارد که حالتی شیک به استایل شما می‌ دهد و مدرن‌ تر و کلاسیک‌ تر است اما در رنگ‌ های محدودی تهیه می‌ شود.

فلانل یا پشم: مشابه فاستونی کت پشم یا فلانل هم یک کت پاییزی و زمستانی است ولی با این تفاوت که وزن سبک، آن را به گزینه‌ ای مناسب برای هوای سرد تبدیل می‌ کند. این جنس تنوع رنگی بیشتری نسبت به فاستونی دارد و اگر اهل رنگ‌ های غیر رسمی‌ تر هستید فلانل را امتحان کنید.

کتان: وقتی در هوای گرم مجبور باشید کت بپوشید کت کتان بهترین گزینه است چون قابلیت تنفس دارد و رطوبت را از پوست شما جذب کرده و شما را خنک می‌ کند. این نوع کت تک غیر رسمی‌ تر از جنس‌های دیگر است و نرم و نازک است اما به سادگی چروک می‌ شود.

پارچه‌ های طرح‌دار: این جنس پارچه دارای الگوی پرنقش و نگار و شلوغ است، بنابراین برای هر لباسی مناسب نیست، اما به‌عنوان یک سبک کاملا انگلیسی شناخته می‌شود.

ابریشم: احتمالاً لوکس‌ ترین و گران ترین پارچه‌ ای که می‌ توانید خریداری کنید. کت رسمی ساخته شده از 100٪ ابریشم بسیار نرم و بسیار تنفس پذیر است.

پیراهن مناسب برای کت تک

اگر دوست دارید استایل رسمی‌ تری داشته باشید پیراهن‌های آکسفورد را همراه با کت تک و شلوار پارچه‌ ای نیمه رسمی بپوشید. کت‌ های تک را می‌ توان با تیشرت، پیراهن آستین کوتاه و پولوشرت هم پوشید که برای هوای گرم‌ تر انتخاب مناسب‌ تری است. با توجه به غیر رسمی و نیمه رسمی بودن کت تک شما در انتخاب طرح و رنگ پیراهن آزاد تر هستید و می‌ توانید از طرح‌ های مختلف مثل چهارخانه اسپورت و چند رنگ و رنگ‌ های متنوع‌ تر استفاده کنید.

ست کردن کت تک

ست کردن کت تک مردانه

یکی از دلایل محبوبیت کت تک در میان آقایان این است که با پیروی از چند تکنیک ساده می‌توانند ظاهر استایل خود را از رسمی به اسپرت تغییر دهند. مثلاً یکی از این تکنیک‌ ها استفاده از شلوارهای متنوع برای ایجاد تنوع در ظاهر است. درهرحال چندین عامل مهم برای ست كردن كت تك مردانه وجود دارد که این عوامل به شرح زیر است:

  • جنس کت
  • رنگ کت
  • مدل دوخت و برش‌ ها
  • انتخاب کت برای مراسم‌ ها و محافل متنوع
  • هماهنگی کت با لباس زیر آن
  • انتخاب کت برای ست کردن با اکسسوری خاص

توجه به‌ تمامی موارد گفته‌ شده برای تناسب ظاهر شما مهم و ضروری است. در حالت کلی دو مدل کت تک مردانه از محبوبیت بیشتری به نسبت دیگر مدل‌ ها بهره‌ مند هستند.

 

جمع بندی

شیک‌ پوشی نشانه‌ ای از موفقیت و جایگاه بالای اجتماعی هر فردی است. کت تک یکی از پوشش‌ های منحصر به‌ فردی است که هر آقایی را جذاب و شیک نشان می‌دهد. ست کت تک مردانه به روش‌های مختلفی انتخاب می‌ شود که بسته به لباس‌ های متنوع با یکدیگر متفاوت است. اگر قصد ست كردن كت تک مردانه برای محیط‌ های رسمی یا دوستانه را دارید، استفاده از کمربند و کفش چرم را فراموش نکنید.

‌امید‌واریم این مطالب کمکی باشد تا زمانی که برای خرید کت مردانه وارد فروشگاه می‌شوید، بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. گرچه می‌ توانید از این سه کت در مدل‌ های مختلف داشته باشید اما توجه به تفاوت‌ های کلیدی آنها مهم است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *