پست ها

راهنمای خرید کمربند | کمربند را با چه قسمتی ست کنیم

خرید کمربند

بسیاری از آقایان خرید کمربند را صرفا برای فیکس و ثابت نگه داشتن شلوارشان انجام می دهند.در این مقاله راهنمای خرید کمربند را به شما ارائه خواهیم نمود .کمربند اگر چه این یکی از اصلی‌ ترین کاربرد کمربند است اما امروزه کمربند یکی از اصلی‌ ترین اکسسوری‌ ها در استایل آقایان و حتی خانم‌ ها به حساب می‌ آید. کمربند چرم مردانه یکی از شیک‌ ترین و زیبا ترین اکسسوری‌ هایی است که یک آقا می‌ تواند در استایل خود از آن استفاده کند.

شاید بسیاری از آقایان هیچ ایده خاصی برای خرید کمربند چرم نداشته باشند، اما همانطور که عنوان کردیم، امروزه کمربند نقشی فراتر از نگهدارنده شلوار دارد و یکی از ضروری‌ ترین اکسسوری‌ ها در استایل آقایان به شمار می‌ رود که می تواند ظاهر شما را تغییر دهد.

راهنمای خرید کمربند : کمربند چیست؟

کمربند از یک تسمه یا نوار باریک و انعطاف پذیر ساخته می شود، جنس کمربند معمولا از چرم، پلاستیک و لاستیک و… می باشد که به دور کمر بسته می شود. همانطور که گفته شد وظیفه اصلی کمربند نگه داشتن شلوار و سایر لباس ها به دور کمر است. اگر به تاریخ مراجعه کنیم قدمت استفاده از کمربند به عصر برنز برمی گردد. البته شکل ظاهری کمربند در دوره های مختلف تاریخی دچار تغییراتی شده اما به طور کلی همه از یک اصل پیروی می کنند.

کمربند یک سیستم ساده است که برای نگه داشتن شلوار افراد استفاده می‌شود. اما اغلب کمربندها بیشتر نمایشی هستند.

بیشتر کمربندها دو قسمت دارند: سگک و بند. بسیاری از کمربندها همچنین دارای یک حلقه‌ ی نگه‌ دارنده یا گیره‌ در انتها هستند. گیره‌ی انتها از انتهای کمربند محافظت کرده و می‌ تواند باعث سهولت در بستن آن شود. پس از بستن کمربند، حلقه‌ ی نگهدارنده از حرکت کردن و آویزان شدن کمربند جلوگیری می‌کند. در برخی کمربندها، سگک و بند به صورت کامل به هم متصل هستند اما در مدل‌های دیگر، این دو قطعه می‌ توانند از هم جدا شوند.

 

راهنمای خرید کمربند

 

انتخاب کمربند مناسب

برای خرید کمربند باید توجه داشت باشید که درصدی از خرید شما بستگی به عواملی مانند شلوار همراه، کفش، کلاه، ست لباس و… دارد، ولی درصد بیشتری به سلیقه خود شما بستگی دارد. ضمن اینکه باید توجه داشته باشید برای حضور در چه مکانی قصد دارید کمربند بخرید؟ آیا فقط به دنبال کاربرد آن هستید و یا به تاثیر آن بر روی تیپ و استایل خود اهمیت می دهید؟

مثلا برای سرکار در اکثر مواقع پیشنهاد می شود از کمربند های ساده و بدون طرح استفاده کنید، در مقابل برای مجالس جشن یا رسمی باید از کمربند های چرمی با رنگ های مات استفاده کنید تا بیشتر به چشم بیایید.

اولین نکته در انتخاب یک کمربند مناسب در نظر گرفتن رنگ آن است. هنگام خرید کمربند مردانه رنگ لباسی را که قرار است با آن کمربند را استفاده کنید مد نظر قرار دهید، توجه داشته باشید که اگر تعداد زیادی کفش قهوه‌ای در منزل دارید خرید کمربند قهوه‌ای بهترین گزینه است اما اگر کفش قهوه‌ای ندارید خرید کمربند قهوه‌ای بلااستفاده خواهد بود. اگر برای خرید کمربند از منزل خارج می‌ شوید شلوار محبوبتان را که بیش از بقیه شلوارها می‌ پوشید به تن داشته باشید.

در این صورت بهتر می‌ توانید سایز کمربند را بررسی کنید. تنها با انتخاب اولتان راضی نشوید و چندین سایز و مدل را انتخاب کنید و ببندید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

جنس کمربند

جنس بند کمربند

در راهنمای خرید کمربند برای خرید کمربند چند گزینه مختلف برای جنس آن وجود دارد. کمربند ها از جنس های مختلفی تشکیل شدند از جمله چرم مصنوعی ک شباهت بسیاری به چرم طبیعی دارد. پلاستیک، لاستیک، پارچه و یا اصلی ترین جنس موجود در بازار یعنی چرم طبیعی:

چرم گاو و گوساله

چرم گاو رایج‌ترین چرمی است که برای تهیه‌ ی کمربند استفاده می‌ شود و انواع مختلفی دارد:

  • چرم دانه‌دار کامل بهترین جلوه را دارد و مقاوم‌ ترین است. در حالی که چرم گوساله، نرم‌ ترین و انعطاف‌ پذیرترین است. با کیفیت‌ ترین کمربندهای رسمی از چرم دانه‌دار کامل گوساله‌ تهیه می‌ شوند.
  • چرم بافته شده با سگک قاب‌ دار برای تهیه‌ ی کمربند های قابل تنظیم استفاده می‌ شود. چرم‌ های چند رنگ بافته شده برای استایل غیر رسمی تابستانی مناسب هستند و چرم‌ های تک رنگ بافته شده برای استفاده به همراه کت‌ و‌ شلوار بسیار غیر رسمی بوده و مناسب استفاده به همراه لباس‌ های ورزشی هستند.
  • چرم نقش‌دار چرمی است که با ابزار مخصوص که الگو های مختلف را روی چرم هک می‌ کند تزیین شده است. این مدل از کمربند ها به خوبی با استایل‌ های ساده مانند شلوار جین و پیراهن دکمه‌ای ست می‌ شود.
بخوانید:  راهنمای ساخت ست کت و شلوار کرم | مثل حرفه ای ها ست کنید!

چرم حیوانان کمیاب

چرم‌ های عجیب که از گونه‌ های نادر حیوان‌ ها تهیه می‌شوند، غیر رسمی هستند اما می‌ توانند به شیوه‌ ی رسمی با رنگ‌ هایی مانند مشکی استفاده شوند. کمربند های چرم شترمرغ ظاهری برجسته و نقطه‌ نقطه دارند و گران‌ قیمت هستند. کمربند های چرم تمساح، کروکودیل و سوسمار با الگوها و بافت‌ های مشخص مجلل‌تر هستند.

اگر شما هم به خرید کمربند چرم علاقه مند شدید پیشنهاد می کنم از فروشگاه ما دیدن فرمایید.

 

نگهداری کمربند

 

نگه داری بعد از خرید کمربند

در صورت کثیف شدن کمربند چرم یا جیر، اولین کاری که باید انجام دهید این است که از یک تکه پارچه‌ ی نرم با کمی آب گرم استفاده کرده و سعی کنید لکه را پاک کنید. در صورتی که لکه با آب پاک نشد ممکن است نیاز باشد از کمی پاک‌ کننده‌ ی چرم با پارچه استفاده کنید. پس از پاک شدن لکه، از نرم‌کننده‌ ی چرم برای جایگزین کردن روغن چرم که پاک‌ کننده باعث از بین رفتن آن‌ شده است، استفاده کنید.

برای انجام این کار به سادگی از یک پارچه‌ ی تمیز و نرم استفاده کنید و نرم کننده را روی آن بریزید. سپس اجازه دهید به مدت ۳۰-۱۵ دقیقه تا زمان جذب شدن روی چرم بماند. حال چرم کمربند مثل زمان خرید کمربند نرم شده است.

 

نکاتی برای جمع بندی راهنمای خرید کمربند

  1. کمربند وسیله ای است که نیاز نیست تعداد زیادی در کمد خود داشته باشید، داشتن دو عدد کمربند هم برای شما کافی است. یکی از اصولی که هنگام خرید کمربند باید به آن توجه داشته باشید رنگ کمربند می باشد، رنگ قهوه ای و مشکی معمولا با همه رنگ لباسی ست می شود پس نیازی نیست کمربند را هم رنگ شلوار انتخاب نمایید زیرا با این کار مجبورید فقط آن کمربند را با آن شلوار بپوشید.
  2. هرگز کمربند خیلی نازک نخرید، سایز استاندارد کمربند معمولا بین ۱ تا ۱.۵ اینچ می باشد. این سایز استاندارد همه شلوار ها است. به این مورد هم توجه داشته باشید که عرض کمربند شما خیلی زیاد نباشد. چون کمربند های خیلی پهن ظاهر شما را زیبا نخواهد کرد.
  3. به جنس و رنگ فلز سگک کمربند خود دقت کنید. جنس و رنگ سگک کمربند را می توانید با سایر فلزات مانند ساعت و دسته ساعت و حتی گیره کیف و کفش ست کنید. این کار باعث می شود جذاب تر به نظر برسید.
  4. هنگام خرید کمربند به جنس توجه نمایید مثلا اگر کمربندی می خواهید که برای شما زمان زیادی کار کند به دنبال چرم طبیعی بروید، کمربند های چرمی اگر به درستی استفاده شوند عمری بسیار طولانی دارند تنها ضعفشان قیمت بالای آنها است. می توانید از چرم مصنوعی و بافت و کتان هم استفاده نمایید که به میزان هزینه و سلیقه شما بستگی دارد.
  5. انتخاب سایز مناسب کمربند با شلوار شما، یک کمربند با سایز مناسب باید نوک کمربند به راحتی از اولین پل کمربند شلوار عبور کند. سایز کمربند ها معمولا با سانتی متر روی آن ها مشخص می شود که غالبا اندازه دور کمر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *