پست ها

سبک های کت و شلوار مردانه: تفاوت ها و انواع

حدس می‌زنم احتمالاً انواع مختلفی از مدل‌های کت و شلوار را دیده‌اید، اما چیزی که آنها را تعریف می‌کند چیست؟

شکی نیست که کت و شلوار مردانه همه کاره ترین و پذیرفته شده ترین لباس در کمد لباس اوست. موارد زیادی وجود ندارد که یک کت و شلوار با کیفیت ظاهری نامناسب داشته باشد.

وقتی کت و شلوار با اعتماد به نفس و دانش مد پوشیده شود، به راحتی می تواند سنگ بنای استایل هر مردی شود.

خرید اولین کت و شلوار او گام اولیه یک مرد به سمت ظرافت از طریق بیان شخصی است.

مقدمه ای بر سبک های کت و شلوار

اولین و مهمترین قانون استایل مردانه این است که در لباس پوشیدن خود احساس راحتی و اعتماد به نفس داشته باشید. شما به هر دو این ویژگی ها نیاز دارید تا تقریباً هر لباسی را با موفقیت انجام دهید.

کت و شلوار که متناسب با اعتماد به نفس خود را افزایش می دهد و باعث می شود شما نگاه خوب است. صرف نظر از اینکه چقدر «با کلاس» یا گران هستند.

پوشیدن درست کت

قوانین کت و شلوار کاملاً تعریف شده ای وجود دارد که نحوه صحیح پوشیدن کت و شلوار را توضیح می دهد . این قوانین باید قبل از پرداختن به لبه‌های جیب، پارچه‌ها، برش‌ها و تعداد بی‌شمار جزئیات مرتبط با کت و شلوار مورد بررسی قرار گیرند.

در حالی که این قوانین اجازه آزادی بیان را می دهند، اما به شما اجازه نمی دهند که به سادگی یک لباس کنار هم بچینید.

ابتدایی ترین تعریف کت و شلوار مردانه، کت و شلواری است که برای پوشیدن به عنوان یک مجموعه در نظر گرفته شده است. بنابراین، آنها برش یکسانی دارند و از همان مواد ساخته می شوند.

اغلب، اما نه همیشه، هر دو ژاکت و شلوار یک رنگ هستند.

با این حال، متوجه خواهید شد که آنچه این تعریف فاقد هرگونه اطلاعاتی در مورد شخصیت کت و شلوار است.

شخصیت کت و شلوار جایگاه خود را در سالهای گذشته مد مردانه تثبیت کرده است. و مطمئناً این کار را برای بسیاری از نسل های آینده انجام خواهد داد.

تفاوت در سبک کت و شلوار

برای تولید بهترین کت و شلوار برای مردی که آن را می پوشد باید عوامل زیادی کنار هم قرار گیرند.

پارچه ای که کت و شلوار از آن ساخته شده است، شامل وزن و رنگ است. سپس سطح سفارشی سازی، تعداد دکمه ها و شکل یقه و غیره وجود دارد.

اما احتمالا مشخص ترین ویژگی کت و شلوار هر مردی برش است. شما هرگز در کت و شلواری که بد بریده شده است، بهترین ظاهر خود را نخواهید داشت. مهم نیست که چقدر جزئیات دارد یا کیفیت مواد.

وقتی در مورد برش صحبت می کنیم، باید دو عامل را در نظر بگیریم:

  1. اندازه و شکل مردی که کت و شلوار پوشیده است.
  2. شبح کلی که هنگام پوشیدن کت و شلوار ایجاد می شود.

هر دو 1 و 2 دلایل اصلی این هستند که چرا یک خیاط خوب ارزش طلا را دارد – اگر بودجه اجازه می دهد.

خیاط می تواند کت و شلوار را بتراشد تا بهترین ویژگی های کت و شلوار را بهبود بخشد و در عین حال هرگونه نقصی را بپوشاند. مهارت‌هایی که با کت و شلوارهای بیرون از قفسه یا لباس‌های سفارشی به دست نمی‌آورید .

مجرد در مقابل دو سینه

انتخاب شما برای پوشیدن کت و شلوار تک یا دو سینه یک موضوع ترجیحی شخصی خواهد بود. کت و شلوار دو سینه می تواند رسمی تر به نظر برسد، اما هر کدام برای اکثر موقعیت ها کاملاً قابل قبول است.

کت های تک سینه معمولا با یک، دو یا سه دکمه عرضه می شوند. تعدادی از آنها با پنج یا شش دکمه وجود دارد، اما این به نظر من زیاده روی می کند.

کت‌های تکی محبوب‌ترین نوع کت‌های مردانه هستند که امروزه پوشیده می‌شوند. این به دلیل سادگی آنها، بلکه به دلیل تطبیق پذیری آنها است.

کت های تک سینه را می توان با شلواری که با آن می پوشید مشخص کرد. شلوارهای همسان ظاهر کت و شلوار راحتی ایجاد می کنند، اما می توان آن ها را به راحتی با شلوار جین یا چینی برای رویدادهای غیررسمی تر پوشید .

کاپشن های دو لنگه اصلی دارای چهار دکمه، دو دکمه در هر طرف هستند. با این حال، امروزه سه عدد در هر طرف رایج تر است.

علاوه بر شکل گیری دکمه، نکته بعدی که با این سبک ژاکت متوجه خواهید شد، بست های اضافی به همراه پارچه اضافی است.

تعداد بست ها نیز می تواند متفاوت باشد، از یک تا سه بسته به ژاکت. وظیفه آنها این است که پارچه اضافی را در جای خود نگه دارند زیرا روی طرف دیگر جلوی ژاکت بسته می شود.

کت و شلوارهای دونفره به اندازه کت و شلوارهای مجرد بخشنده نیستند و برای همه مناسب نیستند. گفته می شود، آنها بسیار شیک و رسمی در نظر گرفته می شوند.

دکمه های کت کت و شلوار

کت و شلوار مردانه همه چیز در مورد جزئیات است. و هیچ جزء بهتر از دکمه ها برای نشان دادن این واقعیت وجود ندارد.

اینکه دکمه‌های شما از چه ساخته شده‌اند نسبتاً مهم است، اما در عین حال یک بودجه نیز در نظر گرفته می‌شود. بیشتر مربوط به این مقاله این است که چند دکمه روی کت و شلوار خود دارید. اکثر مردان کت و شلوار یک، دو یا سه دکمه در کمد لباس خود دارند. در حالت ایده آل، یکی از هر کدام.

دکمه ها ممکن است کوچک باشند، اما می توانند دنیای شما را تغییر دهند. نحوه بستن آنها نیز مهم است.

باز گذاشتن دکمه پایین یکی از آنهاست. اکثر کت و شلوارها برای پوشیدن با بازکردن آخرین دکمه بریده می شوند. یک دکمه پایین بسته شده ظاهر را خراب می کند و می تواند شما را مانند یک شکست خورده مد جلوه دهد.

طراحی کت و شلوار شما همچنین حکم می کند که دکمه های کت را فقط زمانی که ایستاده اید باید ببندید. این بهترین شکل، پرده و ظاهر را ایجاد می کند. با این حال، وقتی نشسته اید، وقت آن است که دکمه ها را باز کنید.

بسته نگه داشتن دکمه های ژاکت زمانی که نشسته اید می تواند باعث کشش و کشیدن ناخوشایند شود. بازکردن دکمه ها فشار روی پارچه ژاکت را از بین می برد.

کت و شلوار تک دکمه

کت کت و شلوار تک دکمه اگر به دنبال ظاهری باحال و شیک هستید ایده آل است. تک دکمه یک V کم از یقه ها ایجاد می کند و بر اثر افزایش طول/لاغری تأکید دارد.

کت تک دکمه

شما می توانید با یک دکمه در بیشتر رویدادها، رسمی و اجتماعی، از خود دور شوید. این استایل برای نشان دادن ترکیب پیراهن/کراوات شما نیز عالی است. با این حال، شما این خطر را دارید که در محیط‌های بیش از حد «محموله» به‌عنوان یک رافش کوچک ظاهر شوید.

کت و شلوار دو دکمه

این برادر بزرگتر از نسخه تک دکمه ای است که کمی بالغ تر است. دو دکمه ظاهری واقعاً کلاسیک ایجاد می‌کند که برای میلیون‌ها مرد در هر مناسبت مورد استفاده قرار گرفته است.

با تاثیر بصری افزایش‌دهنده و لاغرکننده، اشتباه گرفتن این ظاهر واقعاً دشوار است. یک ژاکت دو دکمه تقریباً در هر شکل و اندازه ای به خوبی کار می کند. همچنین پایه ای شیک و جذاب برای ساخت بقیه لباس شما فراهم می کند.

کت و شلوار سه دکمه

در حالی که هنوز هم می تواند شیک باشد، کت کت و شلوار سه دکمه گامی به سوی قلمرو محافظه کارانه تر است. این ظاهر فاقد خاصیت دراز و لاغری پسرعموهای یک و دو دکمه‌ای است که برای پوشنده نابخشودنی است.

همانطور که گفته شد، اگر شما لاغر هستید و قد شما بیش از شش فوت است، سه دکمه می توانند به عنوان لباس امضای شما عمل کنند. اگر «دکمه‌دار» همان چیزی است که می‌خواهید دنبال کنید.

کات آمریکایی در مقابل بریتانیایی در مقابل ایتالیایی

سه نوع اصلی برش کت و شلوار وجود دارد . به ویژه، تغییرات آمریکایی در مقابل بریتانیایی در مقابل ایتالیایی (معروف به اروپایی). همه آنها فضای مخصوص به خود را در مد مردانه ایجاد کرده اند.

و هر کدام جذابیت خود را دارند. دانستن تفاوت می تواند به شما کمک کند ترجیحات کت و شلوار شخصی خود را انتخاب و تعریف کنید.

برش بریتانیایی

سبک بریتانیایی که برگرفته از لباس‌های نظامی انگلیسی است، طولانی‌ترین نسب را دارد. با یک شبح بسیار ساختار یافته و خطوط ریز برش همراه است.

چندین ویژگی با برش همراه است، از جمله پارچه‌های سنگین‌تر، با شانه‌ها، سینه و دور کمر مشخص.

این امر ظاهری کاملاً مردانه ایجاد می کند. کت‌های کت و شلوار بریتانیایی معمولی دارای دریچه‌های دوتایی در پشت هستند که نشان دهنده میراث اسب‌سواری این سبک است. جیب های هک یا مورب یکی دیگر از ویژگی هایی است که به این سبک ظاهری بسیار خاص می بخشد.

برش ایتالیایی

تقریبا برعکس سبک بریتانیایی، برش ایتالیایی بسیار معمولی تر است. دلیل اصلی آن این است که کت و شلوارها برای پوشیدن در آب و هوای گرمتر در نظر گرفته شده اند.

این سبک شامل پارچه های سبک تر و ژاکت های بدون ساختار است که برای تناسب نزدیک طراحی شده اند. خیاطی یک عامل بزرگ با برش های ایتالیایی است.

به عنوان مثال، سوراخ‌های بلند بازو طوری طراحی شده‌اند که کت و شلوار را شبیه پوست دوم می‌کند. بسیاری از سبک‌های ایتالیایی با انتخاب پارچه‌های جالب، ترکیب‌های رنگی ماجراجویانه و برش‌های منحصربه‌فرد، شیک هستند.

کت و شلوارهای ایتالیایی، به ویژه، هنوز هم توسط برخی به عنوان لبه برش مطلق مد مردانه در نظر گرفته می شود.

برش آمریکایی

کت و شلوار گونی معمولی آمریکایی اولین لباسی بود که به تولید انبوه رسید. اما این نباید باعث بی احترامی شما شود.

قبل از رسیدن کت و شلوار گونی، همه چیز باید با دست درست می شد. سیل کت و شلوارهای ارزان از کارخانه ها به این معنی بود که یک مرد معمولی بالاخره می تواند یک کت و شلوار با کیفیت مناسب را بخرد.

برش آمریکایی شانه ها را افزایش می دهد و کمر را باریک می کند. همچنین یک انتخاب عالی برای مردان سنگین‌تر و بزرگ‌تر است که می‌توانند آن را به‌عنوان یک مربع روکش دار بپوشند.

با سوراخ‌های پایین بازو و دکمه‌های نشان‌دهنده روی سرآستین، راحت و برای اکثر رویدادها مناسب است. کت و شلوار برش آمریکایی واقعاً یکی از متنوع ترین لباس ها در مد مردانه است.

ناچ در مقابل اوج در مقابل یقه ی شال

کلمه یقه برگردان به لبه های هر طرف کت درست زیر یقه اشاره دارد. دو فلپ در دو طرف دهانه جلو به عقب تا می شوند.

بسیاری از مردان می‌توانند در مورد یقه‌های برگردان دوسوگرا باشند، اما نوع یقه‌ای که انتخاب می‌کنید می‌تواند چیزهای زیادی در مورد استایل و اعتماد به نفس شما بگوید. به نظر صادقانه من، شما به سادگی نمی توانید یک کت و شلوار بخرید، قبل از اینکه یقه ای را انتخاب کنید.

ناچ، قله و شال سه نوع یقه اصلی هستند . هر یک از آنها در عرض های مختلف، از 5 اینچ عظیم تا فوق باریک می آید. با این حال، معمولاً یقه بین 3 تا 3.5 اینچ خواهد بود.

برگردان بریدگی

به این سبک یقه به دلیل شکل V جانبی در نقطه ای که یقه یقه ی کاپشن را می بندد، «بریده» می گویند. یقه براده دار رایج ترین نوع کت و شلوار است زیرا سنتی و کلاسیک است.

همه کاره است و به خوبی با ظاهر رسمی و غیررسمی مطابقت دارد. همانطور که اگر شک دارید یک پیراهن سفید یکدست باید مورد علاقه شما باشد، یقه برگردان نیز انتخاب مطمئنی است.

سه نکته در مورد یقه بریده بریده وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. ابتدا، بریدگی باید با عرض یقه شما هماهنگ باشد. یعنی یقه ی باریک باید بریدگی کوچک تری داشته باشد اما یقه پهن می تواند بریدگی بزرگ تری داشته باشد.

یقه های براده دار معمولاً روی لباس های تک سینه بهترین کار را دارند. بنابراین اگر قصد دارید دو سینه را انتخاب کنید، احتمالا باید به یک برگردان اوج بچسبید.

یقه های بریده بریده بیش از 4.5 اینچ می توانند ناخوشایند به نظر برسند مگر اینکه سینه واقعاً بزرگی داشته باشید. اگر لاغرتر هستید، می توانید با یک بریدگی باریک ظاهری شاداب و مد روز داشته باشید. یا 3.5 تا 4.25 اینچ برای ظاهری کلاسیک تر بروید.

اوج یا اوج برگردان

ابتدا بیایید سردرگمی در مورد نام را برطرف کنیم. اگر آمریکایی هستید، این تغییر را به عنوان یقه “اوج” می شناسید. اگر بریتانیایی هستید، احتمالاً آن را “اوج” می نامید. در هر صورت، هر دو اصطلاح به یک نوع برگردان اشاره دارند.

با اشاره به سمت بالا، این نوع یقه در لبه یقه به اوج می رسد و تماماً در مورد رسمی بودن است.

یقه اوج لاغر به نظر نامناسب به نظر می رسد، بنابراین از 3.25 اینچ تا 4.5 اینچ استفاده کنید. اما خیلی گشاد نشوید، وگرنه یقه می تواند کل کت و شلوار شما را ببلعد.

یقه های اوج در هر دو کت و شلوار تک و دو سینه عالی به نظر می رسند. با این حال، بریدن قله یک کار ماهرانه است که می‌تواند منجر به گران‌تر شدن کت و شلوار شود.

یک یقه ی برگردان خوش تراش می تواند کلاس و استایل زیادی به لباس شما ببخشد. متاسفانه، یک بد می تواند آن را خراب کند.

اگر قد کوتاه یا بزرگی دارید، نوع اوج انتخاب خوبی است. این اثر باعث می شود شما بلندتر و لاغرتر به نظر برسید. این یک برد-برد است.

یقه شال

شما احتمالاً تا به حال فقط این نوع یقه را روی لباس تاکسیدو خواهید دید. اوج و بریدگی ندارد، بلکه لبه‌ای گرد دارد. در مورد عرض یقه شال هیچ قانون سختی وجود ندارد.

یقه شال

بنابراین در اینجا دوباره باید از قانون سرانگشتی پیروی کرد. هرچه یقه پهن تر باشد، ظاهر رسمی تر است. هر چه نازک تر، مد روز تر است.

مواد کت و شلوار

کت و شلوار شما نماد سطح پیچیدگی شماست، نه فقط چیزی که می پوشید زیرا راحت می پوشد. بنابراین، انتخاب بهترین پارچه برای کت و شلوار مهم است.

بودجه شما در اینجا نقش مهمی خواهد داشت. اما به طور کلی، همیشه خوب است که به دنبال بهترین چیزی که می توانید بپردازید، بروید.

اما این فقط موادی نیست که باید هنگام خرید کت و شلوار به آن نگاه کنید. شما باید قابلیت تنفس پارچه و نرمی آن را نیز در نظر بگیرید.

انتخاب پارچه کت و شلوار مناسب

هنگام انتخاب متریال مناسب برای کت و شلوار خود، فقط باید تعداد انگشت شماری پارچه را در نظر بگیرید. این باعث می شود زمانی که شما تصمیم به خرید لباس مناسب دارید، بسیار آسان تر می شود.

پشم، ترمه، ابریشم و پنبه رایج ترین و احتمالا بهترین پارچه برای کت و شلوار هستند.

پشم پارچه ای بادوام تر است و برای استفاده روزمره مناسب است. از طرف دیگر، مخمل “لوکس” تر است و برای مجالس و مهمانی های پر زرق و برق تر ترجیح داده می شود.

پارچه های مصنوعی زیادی (مانند پلی استر) وجود دارد. با این حال، تقریبا هیچ یک از آنها نمی توانند به خوبی یک پارچه طبیعی نفس بکشند.

وزن کت و شلوار

وزن و تعداد نخ پارچه نیز می تواند بر سطح راحتی، قیمت و ظاهر کلی کت و شلوار شما تأثیر بگذارد:

  • سبک وزن: 7 اونس – 9 اونس. برای تابستان عالی است.
  • سبک تا متوسط: 9.5 اونس تا 11 اونس. ایده آل برای انتقال از بهار به تابستان و تابستان به پاییز.
  • وزن میانی: 11 اونس – 12 اونس. وزن پارچه را برای اکثر روزها تنظیم کنید. انتخاب خوبی برای اولین کت و شلوار شما.
  • متوسط ​​سنگین: 12 اونس – 13 اونس. برای استفاده روزانه رضایت بخش است، اما شاید در اوج تابستان خیلی گرم باشد.
  • سنگین: 14 اونس – 19 اونس. مناسب برای پاییز و زمستان.
بخوانید:  چگونه کفش های خود را با کت و شلوار خود ست کنید

تفاوت جیب

هیچ چیز به اندازه جیب های روی کت کت و شلوار بر استایل کلی و سطح رسمی آن تأثیر نمی گذارد.

سه نوع اصلی جیب وجود دارد. پچ، فلپ و جت شده، و طیفی از معمولی تا رسمی را اجرا می کنند.

Patch Pocket

جیب پچ گاه به گاه برای اولین بار در کت های سبک بلیزر ظاهر شد. آنها در اصل تکه های پارچه جداگانه ای بودند که روی دو طرف ژاکت دوخته می شدند.

جیب پچ

خیاط‌ها بعداً شروع به دوختن آن‌ها به انواع دیگر کاپشن‌ها کردند تا وسیله‌ای برای حفظ اشیای قیمتی از دزدان و جیب‌برها باشد. جیب های فلپ کاملاً متصل، توسعه طبیعی این اقدام امنیتی است.

جیب فلپ

در حالی که فلپ در میان جاده و بسیار محافظه کارانه در نظر گرفته می شود، یک سبک جیبی بسیار همه کاره است. این تطبیق پذیری به این معنی است که جیب فلپ به طور خودکار به یک کد لباس خاص محدود نمی شود.

جیب فلپ

جیب های تاشو روی ژاکت شما زمانی که با شلوار جین و کراوات ست می شوند به همان اندازه مناسب هستند، همانطور که با یک مجموعه کامل و رسمی مناسب هستند.

جیب جت شده

این نوع جیب تقریباً برعکس نسخه پچ است، هم در ساخت و هم در سبک. جیب جت شده برشی در نمای ژاکت است، با یک جیب که در داخل آویزان است .

جیب جت شده

این خطوط ژاکت را براق نگه می دارد و آن را به رسمی ترین نوع جیبی تبدیل می کند. آنها کت و شلوار را تمیز و ایده آل برای یک ژاکت شام هوشمند یا یک تاکسیدوی بی عیب و نقص می کنند.

دکمه های آستین کت و شلوار

کت کت و شلوار شما همیشه با دکمه هایی روی آستین عرضه می شود. اینکه آیا آنها کارکرد عملی دارند یا نه، بحثی است.

کت و شلوارهای آمریکایی همیشه دارای چهار دکمه به صورت استاندارد هستند. ژاکت های اسپرت معمولاً فقط دو عدد دارند. دکمه های آستین کت شما باید نزدیک به هم قرار گیرند و تقریباً همدیگر را لمس کنند.

به طور کلی، تعداد دکمه های روی آستین رسمی بودن کت و شلوار را مشخص می کند. هرچه تعداد دکمه های آستین کمتر باشد، کت و شلوار شما غیررسمی تر به نظر می رسد.

بنابراین، آستین‌های کت و شلوار چهار دکمه رسمی‌ترین ظاهر را دارند.

کت‌های کت و شلوار با دکمه‌های آستین که می‌توانستید آن‌ها را باز و بسته کنید، نشانه‌ای از طراحی برتر بودند. دیگر نه. این روزها تولیدکنندگان کت و شلوار انبوه از این سبک کپی می کنند تا به محصولات خود کیفیت بیافزایند.

Single vs. Double Vents در مقابل No-vents

کت کت و شلوار شما احتمالاً دارای یک شکاف است که به عنوان دریچه در قسمت پایین کمر شناخته می شود. یا ممکن است نباشد. این به این دلیل است که دریچه های کت و شلوار سه گزینه دارند:

بدون دریچه

این سبکی است که اروپایی ها ترجیح می دهند و ظاهری متناسب تر ایجاد می کند. اما یک نقطه ضعف است. وقتی می‌نشینید یا دست‌هایتان را در جیب می‌گذارید، ژاکت تمایل دارد تا چروک یا جمع شود.

تک دریچه

یک دریچه منفرد کم هزینه ترین گزینه است. پوشیدن یک ژاکت تک تهویه شما را در معرض خطری نامطلوب قرار می دهد. هنگامی که دستان خود را در جیب می گذارید، نشیمنگاه شلوار خود را آشکار می کنید.

دریچه های دوتایی

دریچه دوگانه باعث آزادی حرکت بیشتر می شود. همچنین می تواند شکل شما را بهبود بخشد. فلپ ایجاد شده توسط دو شکاف زمانی که شما می نشینید یا دستان خود را در جیب قرار می دهید بالا می رود. از چروک شدن ژاکت جلوگیری می کند و پشت شما را پوشانده نگه می دارد.

کت کت و شلوار تمام خط در مقابل کت و شلوار نیمه خط در مقابل بدون خط

برای ثبت، یک کت کت و شلوار با آستر فیبر طبیعی نشانه کیفیت است. Bemberg از الیاف پنبه ای ساخته شده است. نسبتا ارزان، قابل تنفس، بادوام و به راحتی تهیه می شود، به همین دلیل است که Bemberg به عنوان پادشاه آسترها شناخته می شود.

ابریشم یکی دیگر از پارچه های محبوب برای آستر کت و شلوار است. البته ابریشم یک پارچه لوکس است، بنابراین گران است.

علیرغم اینکه کت و شلوارهای ابریشمی برای آسترهای ژاکت مورد توجه هستند، تمیز کردن آنها دشوار است . همچنین در صورت پاره شدن و نیاز به تعویض، تعمیر آن غیرممکن است. با این حال ابریشم بسیار قابل تنفس است، بنابراین در آب و هوای گرم یک انتخاب عالی است.

کاپشن های کت و شلوار ارزان قیمت و تولید انبوه معمولاً با روکش پلی استر یا روغن مصنوعی عرضه می شوند. این دوباره یک موضوع بودجه است، اما اگر می توانید سعی کنید از آنها اجتناب کنید. آنها نه تنها چسبناک هستند، بلکه به خوبی نفس نمی کشند.

آستر داخلی ژاکت معمولاً با رنگ ژاکت مطابقت دارد. می‌توانید به سراغ آستری با رنگ متضاد بروید، اما این گزینه را فقط برای رویدادهای غیررسمی باید بپوشید.

آستر ژاکت دوام را فراهم می کند و به حفظ شکل آن کمک می کند. یک کت کت و شلوار بدون خط می تواند بیش از یک کت و شلوار کاملاً آستر قیمت داشته باشد. دلیلش این است که دوخت داخلی دیگر پنهان نیست و باید از بالاترین کیفیت و کاردستی برخوردار باشد.

ترکیبی از کت و شلوار، پیراهن و کراوات

دانستن اینکه چگونه یک کت و شلوار، پیراهن و کراوات را برای زیباتر کردن ظاهر خود ترکیب کنید، می تواند سطح کاملی از ظرافت را به استایل شما اضافه کند. رنگ‌ها و رنگ‌هایی که می‌پوشید همان چیزی است که مردم ابتدا متوجه آن می‌شوند، بنابراین مهم است که آن را به درستی انجام دهید.

به جز چند استثنای نادر، رنگ های کت و شلوار، پیراهن و کراوات شما باید با هم ترکیب شوند تا ظاهری را ایجاد کنند که به سادگی کنار هم قرار نگرفته باشد. این لازم نیست سخت باشد، اما نیاز به تفکر دارد.

هماهنگ سازی رنگ

اول از همه، ترکیب بیش از چهار رنگ در یک لباس، شکل وحشتناکی در نظر گرفته می شود.

اما این بدان معنا نیست که ظاهر شما باید خسته کننده باشد. ما به اندازه کافی رنگ و سایه کت و شلوار داریم که بتوانیم بدون استفاده از پالت های رنگی بیش از حد پر زرق و برق با آنها بازی کنیم.

راز اینکه رنگ‌ها، تن‌ها و رنگ‌های کت و شلوار به بهترین نحو برای شما کار کنند، در چیزی به نام هماهنگی رنگ نهفته است.

به عنوان مثال، کت و شلوار آبی با کراوات قرمز یا شرابی و یک پیراهن سفید به خوبی کار می کند و تضاد جالبی به ظاهر شما می بخشد.

همانگی رنگ

کت و شلوار سرمه ، پیراهن سفید، و کراوات آبی تیره خواهد ترفند اگر شما با هدف برای یک نگاه نرم و صاف. پیراهن بژ، کت و شلوار قهوه ای تیره و کراوات قهوه ای روشن یا نارنجی نیز همینطور است.

در واقع، هر ترکیب مشابهی از رنگ ها و سایه ها ظاهری خوش پوش به شما می دهد.

اگر در مورد طرح رنگ لباس خود به کمک نیاز دارید، برای راهنمایی به چرخه رنگ مراجعه کنید. به یاد داشته باشید، کمتر، بیشتر است.

البته، شما می خواهید مورد توجه قرار بگیرید و استایل و حس لباس پوشیدن شما مورد توجه قرار گیرد. دست کم گرفتن ظریف عموما بهتر از فریاد زدن نگاهتان از روی خروار است.

انواع مختلف سبک کت و شلوار

بر اساس تفاوت هایی که در بالا در مورد آنها صحبت کردیم، دنیای مد مردانه این نوع کت و شلوارها را متمایز می کند:

لباس پایه

کت و شبوار پایهکت و شلوار اصلی اغلب دو تکه است و از پشم مخلوط یا خالص ساخته می شود. Basic همچنین به معنای معمولی است، به این معنی که شما در مراسم رسمی از این نوع کت و شلوار استفاده نخواهید کرد.

معمولاً یقه‌های بریده‌ای دارد، گاهی اوقات اوج‌دار، و در مدل‌های تک سینه‌ای عرضه می‌شود. جیب های تاشو، یک جیب بلیط کوچک، و سرآستین های ساده، ظاهر را تکمیل می کنند.

ژاکت کت و شلوار اصلی به بهترین وجه با شلوارهای تخت یا چین دار ست می شود. اما ظاهر عمداً کم رنگ است، بنابراین می توانید آن را با شلوارهای مجلسی یا چینی نیز ست کنید.

رنگ های پیراهن لباس مکمل مانند آبی، خاکستری و سفید با این برش ساده به خوبی کار می کنند. اما از یک کت و شلوار ساده به رنگ مشکی خودداری کنید، زیرا این رنگ برای شب های رسمی و مراسم عزاداری اختصاص دارد .

ویژگی ها : تک سینه، ترجیحا دو دکمه با برگردان و جیب های فلپ.

کت و شلوار تجاری

کت وشلوار تجاریخود بروید به کت و شلوار برای دفتر باید تیره یا آبی باشد. زغال چوب همچنین برای محیط های شرکتی محافظه کارانه تر کار می کند. از ترکیب پشم یا پشم برای پارچه و یقه های بریده بریده استفاده کنید، نه برای جلوه کلاسیک نهایی.

پیراهن‌های آبی و کفش‌های قهوه‌ای ظاهر تجاری بی‌معنا را تقویت می‌کنند. بسیاری از مردان میانسال فکر می کنند که یک کراوات وحشی کت و شلوار تجاری جدی آنها را تعریف می کند. این کار را نمی کند.

به هر حال، یک خط رنگ اضافه کنید، اما به جای کنتراست، با سایه ها بازی کنید.

مدل های تک و دو سینه هر دو قابل قبول هستند. با این حال، دوبل احتمالاً تأثیر بیشتری در اتاق هیئت مدیره خواهد داشت. و اگر نگران هستید که رئیس جدیدتان به جزئیات علاقه داشته باشد، چهار دکمه روی آستین و جیب های جدی و تجاری را انتخاب کنید.

چیزی که در مورد کت و شلوار تجاری عالی است، تطبیق پذیری آن است. بعد از کار، می‌توانید به سادگی کراوات را گم کنید، کفش‌های مشکی بپوشید و برای هر موقعیت اجتماعی آماده باشید.

ویژگی ها : تک یا دو سینه. اگر تک باشد باید دو سه دکمه باشد. این می تواند یک لباس کلاسیک یا مدرن باشد ، معمولاً یقه بلند، جیب های تجاری و چهار دکمه آستین.

کت و شلوار رسمی

کت و شلوار رسمیکلمه “رسمی” برای توصیف یک کت و شلوار نباید با همان کلمه اشتباه شود که در مورد کد لباس اعمال می شود .

کد لباس رسمی تعیین می کند که چه زمانی باید دم، کت و شلوار صبح، مراسم کراوات سفید یا مشکی و غیره بپوشید . اما این یک فصل کاملا متفاوت است.

در اینجا، ما در مورد آن ظاهر زیبا و کاملاً مشخص صحبت می کنیم که یک پله بالاتر از کت و شلوار اصلی است. کت و شلوارهای رسمی را می توان به عنوان کت و شلوار عروسی ، در هر موقعیتی که گاه به گاه آن را کاملاً برش نمی دهد، یا برای آن دسته از مراسم های نیمه رسمی که در آن شما عمداً می خواهید سبک همسالان خود را تغییر دهید.

ویژگی ها : تک یا دو سینه، مدرن و باریک ، شال یا برگردان بریده، جیب های بالدار یا جت دار، آستین های چهار دکمه ای.

تاکسیدو

تاکسیدوتاکسیدو که به عنوان کت و شلوار شام نیز شناخته می شود، یکی از شناخته شده ترین لباس های بیرونی است. این لباس مناسب برای مراسم عروسی و دیگر مراسم رسمی است.

تاکسیدوها همیشه مشکی یا سرمه‌ای هستند و یقه‌های یقه‌ای از شال ساتن دارند. جیب ها به صورت جت هستند و اگر تاکسیدو دارای فلپ است، باید آن ها را داخل آن قرار دهید.

دکمه های یک تاکسیدو خوب با پارچه ای مشابه با یقه پوشیده می شوند. از تاکسدوهای بی کیفیت با دکمه های فلزی، بوق یا پلاستیکی خودداری کنید.

این ظاهر با شلوارهای تاکسیدو مناسب بهترین کار را دارد. اینها یک نوار ساتن در قسمت بیرونی پاها دارند و گاهی اوقات با دستبند بسته می شوند.

پوشاندن کمر با بند و آویز مجاز است، اما هرگز از کمربند استفاده نکنید. پیراهن تاکسیدو بافت دار یا چین دار ، پاپیون مشکی یا سفید، و کفش مجلسی براق برای تکمیل ظاهر.

ویژگی ها : معمولاً سرمه ای یا مشکی، با برگردان شال و جیب های جت دار.

ژاکت گاه به گاه (ورزشی).

کت اسپرتترکیب ژاکت اسپرت غیررسمی برای مردانی است که بیشتر به تنفس و راحتی لباسشان اهمیت می دهند تا ظاهر. کاپشن‌های اسپرت نیم‌خط‌دار هستند و از پارچه‌های نرم پنبه‌ای، پشمی یا کتان تولید می‌شوند.

فقدان روکش شانه به کت اسپرت ظاهری آرام می بخشد و آنها راهی عالی برای تزریق رنگ به کمد لباس شما هستند. این لباس همچنین شما را تشویق می کند تا با انواع مختلف جیب ها و تکه های آرنج بازی کنید.

زیاد نگران هماهنگی شلوار با ژاکت اسپرت خود نباشید. با شلوار چینی یا شلوار جین برای جلوه ای زیبا و یا شلوارهای کت و شلواری منظم برای دفتر استفاده کنید.

یک مربع جیبی می‌تواند حس خوبی به این لباس آرام اضافه کند.

ویژگی ها : دارای یقه برگردان و جیب های تکه ای یا وصله ای، معمولاً آستین های یک یا دو دکمه ای. کت کت و شلوار تک سینه است و می تواند یک یا دو دکمه بسته شود.

بلیزر

کت بلیزربلیزرها که از فرزندان یونیفرم های نیروی دریایی هستند، همیشه در رنگ آبی تیره یا سرمه ای به نظر می رسند. به یونیفرم های مدرسه در اینجا فکر کنید که سبکی بالغ تر و ساختارمندتر از یک ژاکت ورزشی دارند.

بلیزرها دارای بالشتک‌های پهن و مربعی شکل، جیب‌های وصله‌دار و یقه‌های بریدگی هستند. پارچه معمولاً متراکم است، مانند پشم‌های فرسوده، و لمس‌های طلایی مانند دکمه‌ها، سردوش‌ها و راه‌راه‌ها غیر معمول نیست.

می‌توانید بلیزر خود را با چینی‌های رنگ روشن یا شلوارهای چک‌رنگ و کفش‌های بلند قهوه‌ای هوشمند بپوشید. در حالی که در نهایت کت و شلوار بیشتر غیر رسمی است تا رسمی ، اما باید به عنوان یک نسخه مجلل از کت اسپرت در نظر گرفته شود.

ویژگی ها : تک سینه، معمولاً بسیار باریک با یقه های بریده. کت می تواند بسته شدن یک یا دو دکمه و جیب های وصله دار داشته باشد.

بسته بندی آن

یک کت و شلوار خوب یک سرمایه گذاری مالی قابل توجه است. با برنامه ریزی از قبل می توانید از ناامیدی جلوگیری کنید. بدانید چه زمانی می خواهید آن را بپوشید.

همچنین ممکن است در لباس‌های ترکیبی و هماهنگ خود احساس اطمینان کنید. با این حال، همیشه به این معنی نیست که شما در نمودارهای سبک امتیاز بالایی کسب می کنید.

همچنین نوع بدن خود و سطح راحتی مورد نیاز خود را از قبل شناسایی کنید. این گزینه‌های شما را محدود می‌کند و امیدواریم تصمیم درستی برای خرید بگیرید.

ابتدایی ترین تعریف کت و شلوار مردانه، کت و شلواری است که برای پوشیدن به عنوان یک مجموعه در نظر گرفته شده است. بنابراین، آنها برش یکسانی دارند و از همان مواد ساخته می شوند. اغلب، اما نه همیشه، هر دو ژاکت و شلوار یک رنگ هستند.

کت و شلوارهای مختلف با مجموعه ای از جزئیات ارائه می شوند که نشان می دهد به کدام دسته از لباس ها تعلق دارد. این جزئیات شامل برش و پارچه کت و شلوار، نوع برگردان، شکل جیب، تعداد دکمه ها و دریچه ها و حتی مواد آستر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *