پست ها

همه چیز درباره کت و شلوار اداری زنانه

کت و شلوار اداری زنانه

کت و شلوار اداری زنانه چیزهای زیادی در مورد شخصیت یک خانم می گوید. به عنوان یک زن حرفه ای، شما نه تنها باید وجهه کسب و کار خود را حفظ کنید، بلکه باید شخصیتی قوی نیز از خود بروز دهید. یک کت و شلوار اداری مناسب، شما را حرفه ای تر و شایسته تر نشان می دهد. با توجه به اینکه کت و شلوارهای زنانه ماندگاری زیادی در کمد لباس شما خواهند داشت، ایده خوبی است که روی آنها سرمایه گذاری کنید و برای انتخاب کت و شلوارهای مناسب برای کمد خود وقت بگذارید.

برای خرید کت و شلوار اداری زنانه به چه نکاتی باید توجه کرد

رنگ کت و شلوار

کت و شلوار اداری نشان از هویت آن اداره دارد. و این معنا را می دهد که شما نمی توانید کت و شلوار اداریتان را تماما به سلیقه خود بخرید. معمولا رنگ های تیره برای کت و شلوار اداری زنانه مناسب است چرا که رنگ های تیره نماد اعتماد به نفس و نشان حرفه ای بودن است. رنگ هایی مثل مشکی، سورمه ای، خاکستری و… هم برای کت و شلوار اداری زنانه مناسب تر است و هم راحت تر می شود آن ها را با لباس های دیگر ست کرد.

رنگ کت و شلوار زنانه

 

اندازه کت و شلوار

اندازه کت و شلوار سازمانی زنانه شما می تواند یک فاکتور مهم برای انتخاب باشد. با توجه به این که قرار است یک کت و شلوار اداری زنانه تهیه کنید بهتر است کت و شلوار کمی برایتان راحت تر باشد. شما قرار است چندین روز در طول هفته و به مدت چندین ساعت (معمولا 8 ساعت) این لباس را به تن داشته باشید. بنابراین راحتی در انتخاب سایز کت و شلوار یک امر مهم است. بانوان با قد بلند تر باید توجه کنند که از کت و شلواری استفاده کنند که کمی بلند بوده و تعداد دکمه‌های آن ها بیشتر از دو عدد است. استفاده از کت‌های با آستین بلند نیز در اولویت است.

اگر قد کوتاهی دارید بهتر است کت و شلواری را بپوشید که تک رنگ هست. استفاده از کت و شلوار با طرح راه راه عمودی برای اینکه قد بلند تر به نظر برسید نیز مناسب است. زمان خرید یا دوخت کت و شلوار به دنبال مدلی باشید که اولین دکمه آن در پایین ترین وضعیت قرار گرفته باشد، با این کار یک خط بلندی ایجاد می‌ شود که باعث می شود بدن شما کشیده تر نشان داده شود.

برای بانوانی که کمی اندام های درشت تری دارند، اولین نکته ای که باید در انتخاب و خرید کت و شلوار به آن توجه کنند، انتخاب رنگ تیره می‌ باشد. زیرا این کت و شلوار ها رنگ را به خود جذب می‌کنند و باعث لاغرتر دیده شدن شما می‌ شوند. همچنین استفاده از کت‌های که برش دار نیز برای اینکه لاغر به نظر برسید مناسب هستند. برای مثال می‌ توانید از پارچه هایی که در اطراف پهلو ها به رنگ مشکی و به صورت نیم دایره برش خوردند استفاده کنید. با این کار می توانید کاری کنید که پهلوهایتان باریک تر به نظر برسد.

بخوانید:  آقایان قد کوتاه چه بپوشند؟

اگر از دسته بانوان لاغر اندام می باشید در انتخاب کت و شلوار دست بازتری دارید، ولی لازم است به چند نکته دقت کنید تا شیک تر و زیباتر به نظر بیایید. مثلاً از مدل هایی استفاده کنید که طرح دار و چهار خانه هستند. این کار باعث پر دیده شدن بدن می‌ شود. استفاده از کت و شلوارهای مجلسی با رنگ روشن و با پارچه‌های ضخیم تر می تواند تأثیر زیادی در متناسب نشان دادن بدن داشته باشد.

به ابن مورد هم توجه داشته باشید که قد مانتوی شما باید حداقل تا دو بند انگشت بالای زانو باشد.

نوع پارچه در کت و شلوار اداری زنانه

جنس و نوع پارچه در کت و شلوار اداری زنانه

همانطور که گفته شد شما باید چندین ساعت در روز این لباس را به تن خود داشته باشید پس اولویت در راحت بودن است. همانقدر که سایز کت و شلوار اداری زنانه شما می تواند در راحتی شما موثر باشد، جنس پارچه نیز اهمیت دارد. مثلا سعی کنید از پارچه های سنگین استفاده نکنید چرا که وجود یک وزن اضافه روی بدن شما به هنگام کار کردن می تواند طاقت فرسا باشد.

به بافت پارچه استفاده شده در کت و شلوار اداری زنانه خود توجه کنید. بدلیل اینکه مانتو ها و کت و شلوار های اداری سطح زیادی از بدن را می پوشانند، بهتر است پارچه ای را انتخاب کنید که هوا در آن جریان پیدا کند و باعث تعریق بیش از حد نشود.

جنس پارچه می تواند در میزان اتو پذیری لباس موثر باشد. اگر در الیاف لباس بیش از اندازه از پنبه استفاده شده باشد لباس راحت چروک می شود و اگر خیلی کم از پنبه استفاده شده باشد ممکن است باعث تعریق زیاد شود. پس بهتر است یک پارچه با میزان استفاده معقول بین پنبه و الیافی مثل پلی استر انتخاب کنید.

 

برای انتخاب شلوار هم می توانید متناسب با قد و نوع اندامتان آن را انتخاب کنید. مثلا شلوار های دمپا کوتاه یا خیلی راسته در صورتی که قد بلندی ندارید پیشنهاد نمی شود.

 

دیدیم که رعایت یکسری نکات کوچک می تواند بسیار انتخاب را برای ما راحت تر کند. در این مقاله تلاش کردیم تا یک راهنمای جامع برای انتخاب کت و شلوار اداری زنانه برای شما آماده کنیم. امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *