پست ها

کراوات مردانه: پارچه، سبک و نحوه بستن کراوات – راهنمای کامل

کراوات مردانه

کراوات های مردانه جزئی جزئی در لباس کلی هستند!؟ یا شاید فکر کنید…

در واقع، هیچ چیز بیشتر از یک کراوات خوب انتخاب شده با گره ای که کاملاً مناسب آن موقعیت است، در مورد مرد صحبت نمی کند.

کراوات مناسب می تواند تفاوت زیادی در ظاهر و احساس شما ایجاد کند. مطمئناً کفش‌ها ، کمربند و سایر لوازم جانبی کت و شلوار شما به ظاهر کلی شما کمک می‌کنند.

اما، بدون کراوات، کت و شلوار شما فاقد آن «چیز خاصی» است که شما را به عنوان یک جنتلمن بداخلاق نشان می دهد. یا همیشه دوست داشتم…

این راهنمای عمیق کراوات مردانه به هر یک از این سوالات و بسیاری موارد دیگر پاسخ خواهد داد. وقتی کراوات می‌خرید و می‌پوشید، به شما کمک می‌کند اطلاعات بهتری داشته باشید و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

ما با اصول اولیه شروع می‌کنیم و موضوعی را بررسی می‌کنیم که از زمانی که کراوات‌ها برای اولین بار وارد صحنه شدند، بسیاری از مردان جوان را گیج کرده است. بهترین گره کدام است و چگونه می توان کراوات را گره زد؟

چگونه میشود یک کراوات را بست؟ چگونه میشود یک کراوات را گره زد

راه های زیادی برای بستن کراوات (کراوات) وجود دارد، اما ما پرکاربردترین و محبوب ترین گره ها را در نظر خواهیم گرفت:

گره ساده

این گره آسان به گره شرقی نیز معروف است. در غرب چندان رایج نیست اما در کشورهایی مانند چین مرسوم است.

روش شرقی از کمترین تعداد مراحل استفاده می کند و برای کراوات لاغر ایده آل است زیرا گره را کوچک نگه می دارد. همچنین برای مردان قد بلندتر که برای متعادل کردن ظاهر خود به قد نیاز دارند مفید است.

چگونه یک گره ساده ببندیم

 

  1. با انتهای پهن کراوات در سمت راست و انتهای باریک در سمت چپ شروع کنید.
  2. نوک انتهای کوچک را درست بالای ناف خود قرار دهید.
  3. قسمت وسیع‌تر را در زیر انتهای باریک به سمت چپ بپیچید، سپس به سمت راست برگردید.
  4. نوک پهن را به سمت بالا به سمت گردن بگیرید، سپس از طریق حلقه ای که در جلو ایجاد شده است، به پایین برگردید.
  5. گره را با کشیدن انتهای عریض به سمت پایین سفت کنید و همزمان گره را به سمت بالا بکشید. خودشه؛ شما خوب هستید که بروید!

از معایب این گره این است که باز کردن آن دشوار است و نتیجه آن نامتقارن است. باعث می شود گره به یک طرف خم شود. گفته می‌شود، اگر به مینیمالیسم صرفه‌جویی در زمان علاقه دارید یا کراوات تنگ می‌پوشید، این گره برای شما مناسب است!

گره چهار در دست

 

این یک کلاسیک واقعی است. نام آن برگرفته از یک باشگاه معروف جنتلمن در لندن است و گاهی اوقات به آن گره بچه مدرسه ای نیز گفته می شود.

این احتمالاً محبوب ترین گره در غرب است و دلایل خوبی نیز دارد. گره زدن ساده، پوشیدن همه کاره، فقط کمی نامتقارن، و از همه بهتر این است که خود رها می شود.

Four-in-Hand گره روزمره شماست، چه پسر مدرسه ای باشید و چه مدیر شرکت پرمشغله.

چگونه گره چهار دست را ببندیم

  1. دور گردن قرار دهید و قسمت پهن را از قسمت جلوی قسمت باریک کراوات عبور دهید.
  2. پشت قسمت باریک بپیچید و از طرف مقابل به جلو بیاورید تا از جلو به صورت افقی عبور کنید.
  3. برای بار دوم زیر قسمت باریک تا کنید، سپس گره را از پشت بالا بکشید.
  4. نوک پهن را پشت پاس افقی به سمت پایین بکشید و بکشید تا گره سفت شود.
  5. گره را به سمت بالا و به سمت گردن بلغزانید تا جایی که منسجم اما راحت باشد. خوب به نظر می رسد!

گره کامل ویندزور

گره ویندزور

این گره کلاسیک به افتخار دوک ویندزور نامگذاری شده است. به اندازه کافی خنده دار، دوک بزرگ هرگز این گره را نپوشید. او چهار در دست را با یقه های بسیار پهن ترجیح می داد.

با وجود این واقعیت، جامعه ظاهر را دوست داشت و به زودی مردان از همه طبقات از سبک او الگوبرداری کردند. با استفاده از اتصالات عرضی منظم، آنها در نهایت به چیزی رسیدند که ما امروز آن را فول ویندزور می نامیم.

این یک گره منظم، متقارن و مثلثی ایجاد می کند که به ویژه با پیراهن های یقه پهن به خوبی کار می کند. هاف ویندزور معروف نسخه کمتر رسمی این کلاسیک بی‌انتها است.

منصفانه است که بگوییم فول ویندزور متعلق به یکی از گره های پیشرفته تر است. اما هرگز نترسید، با کمی تمرین، شما نیز می توانید مانند خانواده سلطنتی به نظر برسید!

نحوه گره زدن کامل گره ویندزور

 

  1. دور گردن قرار دهید و انتهای پهن را از جلوی قسمت باریک تر عبور دهید.
  2. انتهای پهن را پشت قسمت باریک فشار دهید و آن را به سمت بالا و از طریق حلقه فشار دهید.
  3. انتهای پهن را دو بار دور گره بپیچید.
  4. از جلو، انتهای پهن را از بالای گره به عقب و پایین بکشید.
  5. دوباره دوبار دور گره بپیچید.
  6. از پشت، انتهای پهن را از بالای گره بالا بیاورید. نوک را به داخل حلقه فشار دهید.
  7. هر گونه چین و چروک را صاف کنید و اطراف گردن را محکم بکشید. اگر کاملاً درست به نظر نمی رسد، با تنظیم طول قسمت های پهن یا باریک، آن را لغو کرده و دوباره شروع کنید. و به یاد داشته باشید، یک گره کامل ویندزور تنها با تمرین ایجاد می شود!

گره بالتوس

 

اگر می خواهید کراوات شما به جای ترکیب شدن، بیانیه ای داشته باشد، این یکی برای شماست. بالتوس هنری، بزرگ است و پوشیدن آن به درجه ای از اعتماد به نفس نیاز دارد.

اولین بار در دهه 1930 توسط هنرمند لهستانی-فرانسوی بالتاسار کلوسوفسکی پوشیده شد و سر و صدای زیادی به پا کرد. دلیل بزرگی آن این است که انتهای پهن آن بارها به دور انتهای باریک پیچیده می شود.

در نتیجه، کراوات بسیار کوتاه می شود. اگر جرات دارید آن را بپوشید و مطمئناً مورد توجه قرار خواهید گرفت.

چگونه گره Balthus را ببندیم

 

  1. با انتهای پهن در سمت راست، آن را در اطراف گردن قرار دهید به طوری که پشت کراوات رو به جلو باشد.
  2. به سمت چپ، انتهای پهن زیر انتهای باریک را فشار دهید.
  3. از وسط به سمت حلقه بالا بکشید.
  4. حلقه را فشار دهید و به سمت راست برگردید.
  5. دوباره نوک پهن را به سمت مرکز و به سمت حلقه بکشید.
  6. از طریق حلقه به پایین فشار دهید، این بار به سمت چپ.
  7. به سمت مرکز حلقه به سمت بالا بکشید.
  8. نوک پهن را داخل حلقه بلغزانید و به سمت راست پایین بکشید.
  9. آن را در جلوی قسمت باریک به سمت چپ تا کنید.
  10. داخل حلقه به سمت بالا بکشید.
  11. آن را به داخل حلقه‌ای که در جلو ظاهر می‌شود، برگردانید.
  12. به سمت پایین بکشید تا سفت شود و به سمت بالا بلغزانید تا در اطراف گردن قرار گیرد. بستن گره Bathus کار بدی نیست، پس اگر بار اول درست انجام دادید، خوب است!

پارچه کراوات

هنگام ست کردن کراوات با کت و شلوار، پارچه کراوات ضروری است.

ابریشم

ابریشم پارچه کراوات کلاسیک است و نسل‌ها در تولید آن‌ها استفاده می‌شود. این کراوات های مردانه را می توان در هر فصلی و تقریباً در هر مناسبتی پوشید. اما اگر می خواهید بهترین نتیجه را داشته باشید، رنگ و طرحی که می پوشید باید با دقت انتخاب شود.

حدود 150 کرم ابریشم برای تولید مواد خام کافی برای ساختن یک کراوات لازم است، به همین دلیل است که کراوات ابریشم برای طرفداران حقوق حیوانات گران و مشکل ساز است.

ترمه

ترمه پارچه ای نرم و طبیعی است که گره زیبایی را ایجاد می کند. این بهترین در فصل زمستان پوشیدن است و ظاهری واقعا مجلل به لباس های شما در هوای سرد می دهد.

پنبه

پنبه بیشتر برای فصل بهار و تابستان مناسب است. ظاهری کمتر رسمی ایجاد می کند، بنابراین پوشیدن کراوات نخی با کت و شلوار تجاری توصیه نمی شود. کراوات های نخی خود را برای پوشیدن آخر هفته با کت و شلوارهای کتان معمولی تر نگه دارید.

کتانی

کراوات کتانی را فقط در روزهای گرم تابستان باید پوشید. آنها سبک و راحت هستند اما به راحتی چروک می شوند. کراوات کتانی با یک کت و شلوار سبک وزن و یک پیراهن لباس نخی به خوبی ست می شود.

پشم

کراوات های پشمی اغلب از همان مواد کت و شلوار شما ساخته می شوند. آنها برای روزهای سرد پاییز و زمستان بهترین هستند. کراوات های پشمی ممکن است کمی حجیم باشند، بنابراین برای کاهش حجم گره، کراوات بدون آستر تهیه کنید.

از پوشیدن کت و شلوارهای سنگین خودداری کنید. برای مثال، کراوات پشمی که به عنوان اکسسوری با یک کت و شلوار نخی پوشیده می شود، به متعادل کردن ظاهر کلی شما کمک می کند.

بافتنی

کراوات بافتنی چندان رایج نیست و بسیاری از مردان نمی دانند چگونه آن را به درستی بپوشند. آنها مستقیماً در امتداد لبه پایینی و در امتداد طرفین قرار دارند نه مخروطی.

کراوات های بافتنی مردانه بیشتر غیررسمی و راحت هستند و نباید در مجالس رسمی استفاده شوند. آنها می توانند به خوبی با یک کت و شلوار تجاری کار کنند ، اما ممکن است بخواهید به جای آن از یک کراوات بافتنی ابریشمی استفاده کنید. کراوات‌های بافتنی مانند کراوات‌های مردانه دیگر چروک نمی‌شوند، بنابراین اگر در سفر هستید، ایده‌آل هستند.

مصنوعی

برای کسانی که ترجیح می دهند از کراوات های ابریشمی صرف نظر کنند، پارچه های مردانه کاملا قابل قبولی در دسترس هستند. بسیاری از آنها احساس و ظاهری بسیار شبیه به ابریشم واقعی دارند.

کراوات‌های مصنوعی ارزان و گیاه‌پسند هستند، طیف رنگی زیادی دارند و در برابر چروک شدن مقاوم هستند. کراوات های پلی استر معمولاً مقرون به صرفه ترین هستند، اما می توانند ارزان نیز به نظر برسند. من به جای آن میکروفیبر را توصیه می کنم . تقریباً از ابریشم و نصف قیمت قابل تشخیص نیست.

الگوهای کراوات

سعی می کنم همه سبک ها و الگوهای کراوات های مختلف را بر اساس سودمندی مرتب کنم، که لزوما پاسخگو نیست. نکته این است که هر نوع کراواتی نقش خود را روی صحنه دارد.

بخوانید:  ست کردن کراوات طرح دار با کت و شلوار

پیوندهای جامد

کراوات های جامد، یعنی کراوات های مردانه یک رنگ یا تک طرح، از اجزای ضروری مد هستند. کمد اصلی هر مردی باید حداقل یک کراوات قرمز و دیگری در سایه آبی تیره داشته باشد.

خیلی از اینها را نداشته باشید و قبل از خرید یک کراوات مشکی محکم دو بار فکر کنید. یعنی واقعا لازمه؟ ترکیب کراوات مشکی با پیراهن سفید دژاوویی بیش از حد است و شما را از بین نمی برد.

تساوی های مکلسفیلد

کراوات مکلسفیلد نیز یک گزینه عالی است. آنها به طور سنتی بریتانیایی هستند و با الماس هندسی یا طرح های مربعی خود متمایز می شوند – یک تطابق کامل با کت و شلوار کلاسیک شما .

در واقع، Macclesfield به دلیل درخشش نقره ای که رنگ خاکستری یا سفید آنها را افزایش می دهد، “کراوات عروسی” نامیده می شد. آنها ذاتا رسمی هستند و با لباس صبح به خوبی کار می کنند.

روابط فولارد

یک کراوات کلاسیک، اگر بتوانم بگویم، برای هر موقعیتی مناسب است. کراوات فولار دارای یک الگوی هندسی تکراری و به احتمال زیاد است. بلوک ها در اندازه (و نه شکل) تغییر نمی کنند، که بیانگر جدیت پوشنده است.

الگوها می توانند هر شی هندسی، اشکال با دقت طراحی شده یا حتی گل باشند. اجازه دهید این شما را نترساند، زیرا آنها می توانند در عین حال شیک و رسمی به نظر برسند.

روابط باشگاهی

علیرغم هدف اصلی خود، امروزه، روابط باشگاهی با یک سری نمادها مشخص می شود. در آن روزگار، پیوندهای باشگاهی نماد عضویت در یک باشگاه خصوصی بود.

بنابراین نام “روابط باشگاه”. رنگ با بصیرت باشگاه مشخص می شد و ورود به امکانات باشگاه الزامی بود.

کراوات راه راه

کراوات های بدون نوار برای مناسبت های رسمی، جلسات کاری یا هر رویداد کاری مناسب هستند. سه زیر شاخه اصلی کراوات راه راه وجود دارد:

کراوات راه راه بریتانیا

این کراوات‌ها که در ابتدا به عنوان کراوات‌های راه راه هنگ بریتانیا شناخته می‌شدند، به‌خاطر خطی که از شانه چپ کاربر تا شانه راست او به سمت پایین می‌رود، معروف هستند. آنها می توانند در رنگ ها و متریال های مختلف وجود داشته باشند و جزء ضروری مجموعه کراوات های مردانه به حساب می آیند.

کراوات راه راه آمریکایی

در نظر گرفته می شود که یک تنوع مدرن از کراوات های راه راه بریتانیا است. تنها تفاوت این است که نوارهای آنها از شانه راست پوشنده تا شانه چپ او به سمت پایین کشیده می شود.

کراوات راه راه رپ

کراوات های راه راه رپ یکی از پرطرفدارترین کراوات های طرح دار مردانه است. نوارهای مورب یک بافت هستند، نه یک الگو. بنابراین، یک کراوات همه کاره ایجاد کنید که می تواند هم در دفتر و هم در یک قرار شام استفاده شود.

کراوات نقطه دار

روزی روزگاری، خال ها و خال ها صرفاً لباس زنانه بود. اما امروز برای مردان کاملا قابل قبول است. آنها به خوبی با یک کت و شلوار راه راه کار می کنند و به یک لباس رسمی در غیر این صورت لبه بازی می بخشند.

کراوات‌های نقطه‌دار می‌توانند انتخاب مناسبی برای جلسات گاه به گاه بیشتر باشند. سعی کنید آنها را با یک پیراهن و کت و شلوار زیبا ست کنید. با این حال از استفاده بیش از حد آنها خودداری کنید. داشتن یک کراوات خال خالی برای کمد لباس شما می تواند کافی باشد.

کراوات شطرنجی

کراوات چهارخانه ریشه اسکاتلندی دارد. الگوی راه راه ها و مربع های منظم آنها بسیار قابل تشخیص است. این الگو از هر دو طرف با زاویه پایین می رود و در محل عبور آنها الماس تشکیل می شود.

این نوع کراوات های مردانه بیشتر برای مجالس غیر رسمی مناسب هستند . آنها به خوبی با کت و شلوار یا پیراهن راه راه ست می شوند. از رنگ های زیاد در آنها اجتناب کنید، و شما خوب هستید.

کراوات پیزلی

آنها با یک الگوی منشأ فارسی منحنی مکرر مشخص می شوند. کراوات های پیزلی عمدتاً طرح های انتزاعی دارند و به عنوان یک کمد لباس غیررسمی عمل می کنند. هرگز آنها را با کت و شلوار یا در هیچ مراسم رسمی نپوشید.

کراوات ظاهر و لوازم جانبی

شما زمان صرف کرده اید تا شلوار و کت کت و شلوار خود را کاملا مناسب کنید . شما حتی پیراهن لباس خود را به درستی تنیده اید . بنابراین منطقی است که به تناسب کراوات خود نیز فکر کنید.

پوشیدن کراوات

بسیاری از مردان هنگام انتخاب کراوات ممکن است گیج شوند. کدام الگوها بهتر به نظر می رسند؟ کدام رنگ ها با کدام کت و شلوار ست می شوند؟ چگونه متوجه می شوید که کراواتی که می خرید کیفیت خوبی دارد یا خیر؟

انتخاب عرض و طول مناسب برای اندازه و شکل بدن شما نیز می تواند مشکل ساز باشد. و این همه قبل از شروع به فکر کردن در مورد گره است.

نسبت های کراواتی

اگرچه پهنای کراوات بسته به روند مد و ترجیح شخصی متفاوت است، چند دستورالعمل وجود دارد که هر مردی باید از آنها پیروی کند. به عنوان مثال اندازه کراوات شما.

 

به عنوان یک قانون کلی، پهن ترین قسمت کراوات شما باید با پهن ترین قسمت  یقه کت و شلوار مطابقت داشته باشد. همچنین باید با عرض یقه پیراهن همخوانی داشته باشد.

کراوات برای مردان کوتاه قد

اندازه کراوات شما، درست به اندازه کت و شلوار شما اهمیت دارد . هدف هر مد برای مردان کوتاه قد این است که چشم را به صورت عمودی بکشند تا افقی. تناسب در اینجا بسیار مهم است.

 

مردان کوتاه‌تر باید از کراوات‌های بزرگ و پهن با الگوهای بزرگ و پررنگ اجتناب کنند. کراوات های لاغرتر در رنگ هایی که خیلی زرق و برق دار یا زیاد نیستند بهترین هستند.

نحوه بستن کراوات

وقتی صحبت از بلندی به میان می‌آید، بسیاری از مردان کراوات‌های خود را خیلی کوتاه می‌پوشند. مگر اینکه بیانیه ای بنویسید، نوک کراوات شما فقط باید مرکز کمرتان را لمس کند.

 

باید نوع گره را تنظیم کنید و همیشه از خرید طول کراوات مناسب با قد خود اطمینان حاصل کنید. طول تیغه پشتی باید قبل از ایجاد گره با جلو مطابقت داشته باشد. اگر اینطور نیست، باید کراوات بلندتری بخرید.

به سادگی می توان گفت: پهن ترین قسمت یقه شما و پهن ترین قسمت کراوات شما باید یکسان باشد. نتیجه باید بند کمر شما را لمس کند.

ترکیب رنگ کراوات مردانه

چند ترکیب رنگ استاندارد وجود دارد که هر مردی باید بداند. به عنوان مثال، کت و شلوار خاکستری تیره یک کت و شلوار کلاسیک است که به خوبی با کراوات مشکی برای آن مجالس رسمی ست می شود.

فقط مطمئن شوید که یک پیراهن روشن زیر آن بپوشید. آبی یا سفید کم رنگ همیشه در ترند هستند. کراوات قرمز در سایه های مختلف نیز با کت و شلوارهای خاکستری، به خصوص با یک پیراهن لباس سفید زیر آن، عالی به نظر می رسد.

 

سرمه ای یکی دیگر از کت و شلوارهای رنگی است که هر مردی باید داشته باشد. این رنگ شما را از دفتر کار به عروسی می برد. این شیک و کاملا کلاسیک است، بنابراین کراوات هایی را انتخاب کنید که یکسان هستند. سرمه ای را می توان با چندین رنگ کراوات مردانه – از قهوه ای تیره تا صورتی روشن استفاده کرد.

مانند هر لباس دیگری، اگر ترکیب رنگ خاصی شما را ناراحت می کند یا مطمئن نیستید، آنها را از دست بدهید.

گیره کراوات

گیره های کراوات برای تزئین کت و شلوارهای رسمی عالی هستند. آنها معمولاً به شکل یک میله فلزی کوچک هستند و هم تزئینی و هم کاربردی هستند. آنها کراوات شما را با ثابت کردن آن بر روی بند پیراهن در جای خود نگه می دارند.

باز هم، شیطان در جزئیات است، و اگر می‌خواهید گیره کراوات بپوشید، درست کردن آن بسیار مهم است.

 

گیره را به صورت افقی از چپ به راست بین دکمه های سوم و چهارم پیراهن خود بچسبانید. به یاد داشته باشید، کم‌گفتن مهم است و گیره کراوات شما باید طراحی ساده و ظریفی داشته باشد. رنگ نقره ای در اینجا انتخاب خوبی است.

برای لباس‌های غیررسمی‌تر، می‌توانید به دنبال رنگ‌ها و طرح‌های دیگری باشید که شخصیت شما را بیان می‌کند. مردان قد کوتاه باید از گیره کراوات های پر زرق و برق و واضح اجتناب کنند. اینها به جای کشیده شدن، بدن را به صورت بصری نصف می کنند.

پاپیون در مقابل کراوات

پاپیون ها متفاوت است و اگر بگم نوع خاصی از کراوات های مردانه است. دور یقه پیراهن به صورت متقارن بسته می شود.

سه نوع پاپیون وجود دارد: پاپیون از قبل بسته شده، پاپیون گیره دار و پاپیون خود بند. آنها به اشکال مختلفی از جمله پروانه، batwing، پروانه بزرگ (جامبو)، نقطه الماس و نقطه الماس باریک وجود دارند.

 

پاپیون ها به خودی خود موضوعیت دارند. آنها مجموعه ای از قوانین رسمی مناسبت خود را دارند که مردان باید از آنها آگاه باشند. جدای از آن، می توانید با یک پاپیون بسیار سرگرم شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پاپیون، این راهنما را به شدت توصیه می کنم .

چند کلمه پایانی در مورد کراوات

هیچ شکی در آن وجود ندارد. کراوات رنگ نهایی را به لباس هر مردی می‌افزاید و به بهترین شکل ظاهری آن‌ها کمک زیادی می‌کند. در واقع، کراوات می تواند اعتماد، شایستگی و اقتدار را منتقل کند.

همچنین، می تواند به سادگی این واقعیت را پخش کند که شما می دانید چگونه با سبک لباس بپوشید . پوشیدن کراوات مناسب نشان می دهد که شما در داخل پوست خود راحت هستید و می دانید که در داخل کت و شلوار خود عالی به نظر می رسید.

اما برای اینکه کراوات را خوب بپوشید، باید برای یادگیری هنر درست پوشیدن آن وقت بگذارید. شما باید بر گره های اساسی تسلط داشته باشید و نسبت ها و ترکیب رنگ ها را درک کنید.

پس از انجام این کار، می توانید از کراوات برای بیان سبک شخصی خود استفاده کنید. کراوات را می‌توان به‌عنوان بیانیه‌ای پر زرق و برق، جسورانه یا یک عنصر کلاسیک کم حرف و ساکت و شایستگی استایلی پوشید.

انتخاب باشماست. و با پیروی از دستورالعمل های جامع ما، می توانید مطمئن باشید که همیشه کراوات مناسب، روش درست و در زمان مناسب را می پوشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *