پست ها

چگونه سایز مناسب کت و شلوار را پیدا کنیم

چگونه سایز مناسب کت و شلوار را پیدا کنیم

اندازه کت و شلوار

در برچسب اکثر کت و شلوارهای مردانه ، معمولاً می توانید یک عدد و یک نامه توصیفی را پیدا کنید که اندازه را نشان می دهد. به طور خلاصه، سایز مناسب کت و شلوار شما بر حسب اینچ است و حرف طول است.

به عنوان مثال ، پس از شماره قفسه سینه (34 ، 40 ، 44 ، یعنی) ، حرفی مانند S ، R یا L وجود خواهد داشت منظور آنها چیست؟

این حروف مخفف عبارت "کوتاه" ، "معمولی" یا "طولانی" است. آنها طول کل کت و طول آستین را توصیف می کنند. از آنجا که شماره کت و شلوار نشان دهنده اندازه سینه است ، حرف طول کت و شلوار را تعیین می کند.

در حقیقت ، تفاوت می تواند بسیار زیاد باشد. حتی عرض یقه به طول کت و شلوار بستگی دارد.

چگونه سایز مناسب کت و شلوار را پیدا کنیم

قبل از خرید کت و شلوار جدید، انجام چند اندازه برای کمک به شما برای پیدا کردن اندازه مناسب، بسیار حیاتی است و این امر باعث می شود تا هنگام ورود به فروشگاه ها صدها کت و شلوار را امتحان کنید.

اگر دوستی برای کمک دارید، اندازه گیری خود را بسیار ساده تر می کند. اگر نه، در اینجا یک مرجع سریع در مورد چگونگی پیدا کردن سایز مناسب کت و شلوار و نحوه ظاهری آن برای شما آورده شده است:

سایز مناسب کت و شلوار

ابتدا اندازه سینه خود را با اندازه گیری در کامل ترین قسمت سینه و زیر بازوها تعیین کنید. مراقب باشید نفس خود را حبس نکنید. نوار باید محکم در اطراف تنه قرار گیرد.

کت و شلوار سایز خودتو پیدا کن !

کت و شلوار خاویاری رنگ خاکستری کد 1343

5,800,000 تومان
کت و شلوار خاویاری رنگ خاکستری
پارچه : EARL.tex درصد الیاف : 65% wool 35% poly وزن پارچه : 360 G/M برش اسلیم فیت مدل : دو دکمه دو چاک یقه کنت مدل ژیله : دبل برست شش دکمه کد رنگ : - سایز بندی : ۴۸ تا ۵۸

کت شلوار راه راه سرمه ای تیره کد 1432

5,880,000 تومان
کت شلوار راه راه سرمه ای تیره کد 1432 : یک انتخاب فوق العاده برای موقعیت های رسمی و حرفه ای شما. این کت و شلوار با استفاده از طرح راه راه عمودی خود، می تواند قد شما را  کشیده تر نشان دهد.
  • برش اسلیم فیت
  • دو دکمه
  • دو چاک
  • یقه انگلیسی
  • سایز 48 تا 58

کت شلوار مردانه خاویاری کد ۱۳۴۵

قیمت اصلی 6,800,000 تومان بود.قیمت فعلی 5,800,000 تومان است.
کت شلوار مردانه خاویاری پارچه : EARL.tex درصد الیاف : 65% wool 35% poly وزن پارچه : 360 G/M برش اسلیم فیت مدل : دو دکمه دو چاک یقه کنت مدل ژیله : دبل برست شش دکمه کد رنگ : - سایز بندی : ۴۸ تا ۵۸

کت و شلوار مردانه مشکی solid کد 1336

5,800,000 تومان
کت و شلوار مردانه مشکی
پارچه : Gentelman.tex درصد الیاف : 65% wool 35% poly وزن پارچه : 360 G/M برش اسلیم فیت مدل : دو دکمه دو چاک یقه کنت مدل ژیله : دبل برست شش دکمه کد رنگ : - سایز بندی : ۴۸ تا ۵۸

کت و شلوار لوپیناس رنگ دودی کد 1405

قیمت اصلی 5,200,000 تومان بود.قیمت فعلی 4,200,000 تومان است.
کت و شلوار لوپیناس رنگ دودی
برش : اسلیم فیت سایزبندی : 46-48-50-52-54-56 پارچه : یونسا الیاف : 55% پلی استر و 45% پشم مدل : دو دکمه دو چاک یقه کنت

کت و شلوار ژیله دار اسلپ کد 1414

4,880,000 تومان
کت و شلوار ژیله دار اسلپ کد 1414 تولید شده با پارچه اسلپ مدل جودون و رنگ خاکستری می باشد. این رنگ نشان از جدیت و حرفه ای بودن در کار می باشد.
  • پارچه اسلپ ترک
  • برش اسلیم فیت
  • یقه انگلیسی
  • دوخت تمام صنعتی
  • دو دکمه
  • دو چاک
  • سایز 48 تا 58

کت و شلوار طوسی تیره CROSSHATCH کد 1325

5,800,000 تومان
کت و شلوار طوسی تیره
پارچه : silver.tex درصد الیاف : T / R /SP 86/12/2 وزن پارچه : 300 G/M برش اسلیم فیت مدل : دو دکمه دو چاک یقه کنت مدل ژیله : دبل برست شش دکمه کد رنگ : - سایز بندی : ۴۸ تا ۵۸

کت و شلوار لوپیناس رنگ مشکی کد 1402

4,200,000 تومان
کت و شلوار لوپیناس رنگ مشکی
برش : اسلیم فیت سایزبندی : 46-48-50-52-54-56 پارچه : یونسا الیاف : 55% پلی استر و 45% پشم مدل : دو دکمه دو چاک یقه کنت

 

طول کت و آستین: کوتاه، معمولی یا بلند

پس از آن، قد خود را اندازه بگیرید. این تعیین می کند که از کت “کوتاه” ، “معمولی” یا “بلند” استفاده کنید.

انتخاب مناسب برای شما بستگی زیادی به قد شما دارد:

اگر قد شما 172 یا کوتاه تر است ، کت را انتخاب کنید که روی آن نوشته شود” کوتاه “. اگر قد شما بین 175 و 185 است ، “معمولی” و اگر 187 یا بیشتر هستید ،” بلند “را انتخاب کنید.

اگر آستین پیراهنی بین یک چهارم و نیم اینچ در زیر کت نمایان است، طول آستین مناسب است.

سایز مناسب آستین کت و شلوار

طول کل کت باید کل باسن شما را بپوشاند.

اگر اندازه سینه بیش از 7 اینچ از اندازه سینه شما بیشتر است، بهتر است یک کت با اندازه مناسب از سینه خود انتخاب کنید.

سایز مناسب قد کت و شلوار

برای شلوار خود، باید کمر خود را اندازه بگیرید (با خم شدن به پهلو) و طول داخلی پای خود را اندازه بگیرید.

کت و شلوار مناسب برای مردان کوتاه قد

چند روش هوشمندانه وجود دارد که مردان کوتاه قد می توانند کت و شلوار بپوشند تا قد کمی بیشتر به نظر برسد. اولین اشتباه رایج مردان کوتاه این است که از لباس های خیلی بزرگ استفاده کنند.

همچنین، سعی کنید از رنگهای بسیار تیره مانند آبی تیره و سیاه دور شوید. در عوض سایه های کمی روشن تر انتخاب کنید. رنگهای تیره تمایل دارند ظاهر کلی را کوچک کنند.

همیشه، صرف نظر از اندازه شما، یک کت و شلوار متناسب با هیکلتان بپوشید. در واقع، این امر در مورد همه لباس ها صادق است. این به این دلیل است که لباس های گشاد ظاهر شما را به صورت افقی کشیده و باعث می شوند کوتاهتر و پهن تر به نظر برسید.

بخوانید:  آیا برای مهمانی باید کراوات یا پاپیون زد؟

با استفاده هوشمندانه از اکسسوری مانند: ساعت مچی، دستمال جیب و عینک آفتابی چشم را به سمت بالا بکشید. از بستن کمربندها که به صورت افقی بدن را به دو نیم کرده و از نظر نوری کوتاه می کند، خودداری کنید.

مردان کوتاه قد نیز باید از پوشیدن جلیقه با کت و شلوار خود خودداری کرده و یا توجه خود را از طول عمودی کلی جلب کنند. کت هایی را انتخاب کنید که دکمه های آنها بالاتر قرار دارد. این باعث می شود پاها کشیده شده و چشم به سمت بالا کشیده شود.

مردان کوتاه قد می توانند با خیال راحت قانون قدیمی پوشیدن کت را که کاملاً باسن را می پوشاند، زیر پا بگذارند. در عوض، آنها باید یک کت کوتاه تر انتخاب کنند، زیرا این امر باعث افزایش قد ظاهری پا می شود.

همین امر را می توان با اطمینان از شکستگی دمپای شلوار روی کفش خود بدست آورد. به عبارت دیگر، وقتی شلوار روی کفش های شما می نشینند، هیچ تاشویی ندارند.

دمپا کت و شلوار

پیراهنی در زیر کت شما که دارای خطوط عمودی است نیز جلوه ای طولانی خواهد داشت. سعی کنید از رنگهای تک رنگ مانند پیراهن آبی با کت سرمه ای استفاده کنید.

پیراهن های تک رنگ نیز بر بلند تر دیده شدن بدن تأثیر می گذارد زیرا به صورت بلوک های رنگی تجزیه نمی شوند.

بهترین انتخاب

سراغ یک کت و شلوار باریک بروید که قد شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. آن را با پیراهن راه راه ترجیحاً آبی روشن ست کنید. آنها را با یک کراوات باریک زیبا به انتخاب خود مخلوط کنید.

فراموش نکنید که نوع “کوتاه” اندازه کت و شلوار را انتخاب کنید. به هر حال، آنچه من برای شما انتخاب کرده ام این است:

کت و شلوار اسلیم فیتپیراهن مردانه
کراوات قهوه ای راه راهکراوات قهوه ای

کت و شلوار مناسب مردان قد بلند

افراد قد بلند که بیش از 185 سانتی متر قد دارند باید از نسخه “بلند” کت و شلوار استفاده کنند. همچنین، آنها باید مراقب باشند که لباس های خارج از رک که برای آنها بزرگتر اند نخرند.

برای رسیدن به طول مناسب، آنها می توانند چیزی با عرض کمی بیشتر بخرند. این کار برای یک خیاط خوب به اندازه کافی ساده است که آن لباس های گشاد را یک یا دو اینچ در خود بگیرد و به نظر نرسد که وزن خود را کم کرده اید یا لباس کسی را قرض گرفته اید.

از نوارهای عمودی خودداری کنید، زیرا آنها باعث افزایش طول بدن شما می شوند. این بدان معناست که کت و شلوارهای راه راه باید جای خود را به پارچه های معمولی بدهد، که برای پیراهن هایی که زیر آنها می پوشید صدق می کند.

کت و شلوار مشکی

مطمئن شوید که طول کراوات شما نیز درست است. نوک آن باید به بالای کمربند شما برسد. و بله، مردان قد بلند همیشه باید کمربند ببندند تا احساس تنه کوتاهتر ایجاد شود.

بهترین انتخاب

توصیه من این است که پیراهن های تمیز و تک رنگ، مانند سفید را انتخاب کنید. خرید کراوات نیز خوب است. در مورد کت و شلوار، با رنگی سرد، مانند سرمه ای، ست شود.

انتخاب نسخه “بلند” کت و شلوار اجباری است. پیشنهادات من عبارتند از:

کت و شلوار سرمه ایپیراهن مردانه سفید
کراوات قهوه ای کراوات قرمز

کت و شلوار مناسب مردان درشت اندام

مخصوصاً مردان درشت اندام باید کت و شلوار خود را به صورت سفارشی تهیه کنند. دلیل این امر این است که حتی اگر وزن اضافی را روی شکم یا سینه خود حمل می کنید ، اندازه بازو و قد کلی شما تغییر نمی کند.

کت و شلوارهای آماده برای اندازه ها اندازه گیری می شوند. اگر اندازه سینه افزایش می یابد، اندازه بازو، طول آستین و غیره نیز افزایش می یابد که خرید کت و شلوار با تناسب مناسب را بسیار چالش برانگیز می کند.

خیاط کت و شلوار

این بدان معناست که بهترین گزینه شما این است که از یک کت و شلوار سفارشی و یا حتی بهتر، در حد بودجه خود استفاده کنید.

اگر به هر حال تصمیم به خرید کت و شلوار خارج از منزل دارید، توصیه می کنم از کت و شلوار معمولی استفاده کنید. قفسه سینه و شکم بازتر هستند و می توان آنها را به راحتی با تغییر تنظیم کرد.

نمونه سایز بندی کت و شلوار ها

در اینجا می توانید نمونه سایزبندی کت و شلوار های اسلیم فیت در جامه سرا را مشاهده کنید.

راهنمای سایز جامه سرا

اندازه شلوار چگونه کار می کند؟

شلوارهای کت و شلوار معمولاً طبق محاسبه ای به نام “قطره یا دراپ” ، که معمولاً 6 اینچ است، فروخته می شوند.

تفاوت 6 اینچی بین اندازه شلوار و کت به این معنی است که یک کت با اندازه 40R با شلوار 34R همراه می شود. با این حال ، برخی از مارک ها دراپ بیشتری را ارائه می دهند.

همچنین، شلوار استاندارد 6 اینچی ممکن است مناسب شما نباشد. اگر چنین است، می توانید جداگانه خرید کنید یا تغییرات را در نظر بگیرید.

ایجاد تعدیلات

به جای این که به سراغ کت و شلوار آماده بروید که آنطور که باید با بدن شما تناسب ندارد، ارزش آن را دارد که خیاط لباس را برای شما تنظیم کند.

معمولاً تولیدکنندگان کت و شلوار حدود یک اینچ پارچه را روی درزها می گذارند تا بتوان آن را گشاد تر کرد. شلوار را نیز می توان به راحتی تنگ تر کرد.

امیدوارم که این اطلاعات برای شما سودمند باشد تا بتوانید دقیقاً کت و شلوار مناسب بعدی خود داشته باشید. یک خیاط حرفه ای خوشحال می شود که به شما مشاوره دهد و می تواند یک کت و شلوار متناسب با نیازهای شما ایجاد کند.

سوالات متداول

FAQ

برای یافتن سایز مناسب کت و شلوار، باید سینه، کمر و باسن خود را اندازه بگیرید. از یک نوار اندازه گیری انعطاف پذیر استفاده کنید و به نمودار اندازه ارائه شده توسط برند یا خرده فروش مراجعه کنید. اندازه گیری های خود را با نمودار مقایسه کنید تا اندازه مناسب را تعیین کنید.

اگر اندازه های شما بین دو اندازه قرار می گیرد، به طور کلی توصیه می شود که اندازه بزرگتر را انتخاب کنید. سپس می توانید کت و شلوار را برای دستیابی به تناسب دقیق تری طراحی کنید. به یاد داشته باشید، تنظیم یک کت و شلوار بزرگتر برای تناسب مناسب آسانتر از بزرگتر کردن یک کت و شلوار کوچکتر است.

بله، طول کت کت و شلوار برای تناسب مناسب بسیار مهم است. ژاکت باید باسن شما را بپوشاند و سجاف باید درست زیر منحنی پشت شما بیفتد. از کت های خیلی کوتاه یا خیلی بلند خودداری کنید، زیرا می توانند ظاهر کلی و تناسبات کت و شلوار را تحت تاثیر قرار دهند.

طول آستین کت کت و شلوار باید اجازه دهد که حدود نیم اینچ از سرآستین پیراهن شما نمایان شود. هنگامی که با بازوهای خود در پهلوهایتان می‌ایستید، آستین‌ها باید درست بالای انگشت شست شما ختم شوند. خیاطی ممکن است برای رسیدن به طول آستین ایده آل ضروری باشد.

بله، در مورد تناسب شلوار، کمر، درز و ساق پا را در نظر بگیرید. بند کمر باید به راحتی در خط کمر طبیعی شما قرار گیرد بدون اینکه خیلی سفت یا شل باشد. طول درز باید متناسب با قد شما باشد و عرض پا باید متناسب با تناسب بدن و استایل شخصی شما باشد.

3 دیدگاه در “چگونه سایز مناسب کت و شلوار را پیدا کنیم

  1. ناصر رهبر گفت:

    سایت خوب با مقالاتی بسیار بی نظیری دارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *