پست ها

تفاوت کت و شلوار در مقابل لباس عروس

کت و شلوار

وقتی به عروسی دعوت می‌شوید یا خودتان ازدواج می‌کنید، چالش کت و شلوار ظاهر می‌شود. بله، ممکن است در مورد لباس پوشیدن گیج شوید و این کاملا طبیعی است!

ما می‌توانم به شما کمک کنم تا تمام اجزای هر دو نوع لباس را درک کنید و زمان تصمیم‌گیری را آسان‌تر کنید. نیازی به انتخاب استرس زا نیست.

اصول اولیه

زمانی در زندگی هر مردی پیش می آید که با یک معضل مهم روبرو می شود. وقتی به عروسی دعوت می شوید یا اگر خودتان داماد هستید باید کت و شلوار بپوشید یا تاکسیدو؟

برای تصمیم گیری آگاهانه، باید تفاوت بین این دو را بدانید.

تاکسیدوها کت و شلوار نیستند

مشخصات تاکسیدو ها

قوانین سختگیرانه ای وجود دارد که همراه با پوشیدن لباس مجلسی است. به سختی جایی برای تکان دادن سبک وجود دارد. در حالی که لباس‌های تاکسی جای زیادی در قوانین سبک نمی‌گذارند، کت و شلوارها برای تفسیر بسیار بازتر هستند.

کت و شلوار در مقابل تاکسیدو: تفاوت چیست؟

ساتن جزئیات تر و تمیز آسانی شناسایی کت و دامن در ژاکت یقه، دکمه ها، و شلوار. کت و شلوارها هرگز شامل جزئیات ساتن نیستند.

شما می توانید انتظار اکسسوری های استاندارد را با لباس تاکسیدو و یک مدل پیراهن لباس خاص داشته باشید. برای پوشیدن کفش‌های چرمی مشکی با تاکس خود نیز برنامه‌ریزی کنید. به طور کلی، انعطاف پذیری چندانی با تاکسیدو وجود ندارد.

کت و شلوار کفش، پیراهن لباس و انتخاب اکسسوری بیشتری ارائه می دهد.

سطح رسمیت کت و شلوار در مقابل کت و شلوار

شکی نیست که می توان کت و شلوار را برای رویدادهای فانتزی پوشید. با رنگ، برش و مدل مناسب، کت و شلوار می تواند بسیار شیک باشد. می تواند براق و شیک به نظر برسد.

پوشش نیمه رسمی

با این حال، حتی زیباترین کت و شلوار نیز هرگز به اندازه یک تاکسیدو شیک نخواهد بود.

پوشیدن کت و شلوار مجلسی

تاکسیدو رسمی ترین لباسی است که یک مرد می تواند بپوشد. بنابراین، آنها استاندارد در تمام رویدادهای کراوات سیاه هستند .

کت و شلوار در مقابل لباس عروس به عنوان لباس عروسی

خواه مال خودت باشد یا دوست، لباسی که برای عروسی انتخاب می کنی به رسمی بودن آن بستگی دارد. تشریفات بر اساس زمان روز رویداد، فصل و طبیعتاً به خواست میزبان تعیین می شود.

برای سرنخ به دعوت عروسی نگاه کنید. ممکن است مستقیماً به شما بگوید که این یک رویداد سیاه و سفید است. آسان-پیزی. حالا شما می دانید که لباس پوشیدنی بپوشید.

تفاوت کت و شلوار و تاکسیدو

آیا می گوید “نیمه رسمی” یا “لباس کوکتل”؟ ادامه دهید و کت و شلوار عروسی رسمی را انتخاب کنید . با این حال، در صورت امکان، با تاکسیدو ادامه دهید. توصیه می‌شود که در سمت کمد اشتباه کنید.

کت و شلوار در مقابل کت و شلوار: گزینه های رنگی مختلف

کت و شلوارها در رنگ های بسیار متنوع هستند .

رنگ هایی مانند مشکی، سرمه ای و خاکستری زغالی رسمی ترین رنگ های کت و شلوار هستند. این رنگ‌ها برای پوشیدن عروسی‌های شبانه، مصاحبه‌های شغلی یا جلسات کاری مهم هستند.

رنگ‌های روشن‌تر مانند خاکستری روشن، آبی و خرمایی بسیار زیبا به نظر می‌رسند و برای موقعیت‌های غیررسمی‌تر مناسب هستند. آن‌ها برای محیط‌های حرفه‌ای، عروسی‌های روزانه، یا بیرون از شب مناسب هستند.

اگر برای یک رویداد روزانه بیرون می روید و می خواهید شیک به نظر برسید، یک کت و شلوار بسیار سبک مانند برنزه ایده آل است.

 

هنگام انتخاب یک تاکسیدو، گزینه های رنگی بسیار کمتری وجود دارد. تنها انتخاب سنتی مشکی است. این بالاترین سطح رسمی و تنها رنگ قابل قبول در بیشتر موارد است.

با این حال، می‌توان لباس‌های تاکسیدو را در رنگ‌های مختلف مانند آبی نیمه‌شب ، سرمه‌ای یا بورگوندی یافت.

این گزینه های جایگزین برای اکثر تنظیمات کراوات مشکی مناسب نیستند. با این حال، اگر به یک رویداد “کراوات سیاه خلاقانه” دعوت شده اید، در آن شرکت کنید! (و بله، «کراوات سیاه خلاقانه» یک چیز است!)

کت و شلوار در مقابل ژاکت تاکسیدو

در نگاه اول به یک کت مشکی، باید بتوانید بلافاصله تشخیص دهید که کت و شلوار است یا کت تاکسیدو.

حتی قبل از اینکه این مقاله را بخوانید یا حتی به تفاوت های بین این دو فکر کنید، می دانید. یقه و دکمه ها برای سرنخ کردن شما کافی است. بیایید آن را تجزیه کنیم.

پارچه

در اکثر کت و شلوارها و کت و شلوارها یک وجه مشترک وجود دارد. آنها معمولاً هر دو از پارچه پشمی ساخته می شوند. با این حال، تفاوت های پارچه دیگری نیز وجود دارد که ظریف تر هستند.

تاکسیدوها معمولاً از مخمل ساخته می‌شوند (اگرچه تاکسیدوهای ترکیبی پشمی نیز معمولاً استفاده می‌شوند) و جزئیات ساتن یا گروس‌گرین روی کت دارند.

در قسمت های مشخص کت تاکسیدو، باید انتظار داشته باشید که تریم یا آستر ساتن را ببینید. این چیزی نیست که در یک کت کت و شلوار پیدا کنید. در واقع، ساتن بخشی از چیزی است که سطح رسمی کت را بالا می برد.

برگردان

وجود دارد سه سبک استاندارد یقه ژاکت : درجه یک، اوج، یا شال. یک کت و شلوار یکی از دو مورد اول را خواهد داشت و یک لباس تاکسیدو یکی از دو مورد آخر را خواهد داشت.

انواع یقه یقه ای (از چپ به راست): یقه ی برگردان در مقابل یقه ی اوج در مقابل یقه ی شال.

یقه ی ناچ یک برش یقه معمولی است، به همین دلیل است که به سختی روی یک کت تاکسیدو قرار می گیرد. در بسیاری از کت و شلوارهای استاندارد یافت می شود. اکثر لباس‌های اداری دارای یقه‌های بریدگی هستند. شما می‌توانید یک یقه بریدگی را از طریق شباهت آن به یک برش V جانبی از یقه تشخیص دهید.

یقه های اوج رسمی ترین هستند. تاکسیدوها و کت و شلوارهای پیچیده اغلب از این سبک برگردان استفاده می کنند. بنابراین، برای لباس های اداری در روز بسیار شیک است.

با این حال، اگر برای یک مراسم شیک به کت و شلوار نیاز دارید، یک ژاکت برگردان اوج انتخاب عالی است. یک برگردان اوج با نقطه ای مشخص می شود که به سمت خط یقه به سمت بالا زاویه دارد.

یقه شال روی ژاکت فقط روی تاکسیدو یافت می شود. ظاهری نسبتاً آرام و رسمی ایجاد می کند. با لبه گرد پیوسته آن مشخص می شود. هر پهنی روی یقه شال مناسب است. پهن‌تر، لباس‌پوش‌تر است و شال نازک مد روزتر است.

دکمه ها

یکی دیگر از واریانس های اصلی کت و شلوار در مقابل کت و شلوار در دو سبک کت، تفاوت دکمه ها است. دکمه ها بسیار متفاوت هستند.

دکمه های کت و شلوار از مواد مختلفی ساخته شده اند. آنها می توانند پلاستیکی، استخوانی یا پارچه ای باشند. علاوه بر این، جنس پارچه مانند بقیه دکمه های ژاکت خواهد بود.

همچنین، کت و شلوارها از یک تا سه دکمه بسته می شوند. گزینه دو دکمه رایج ترین انتخاب است. اکثر کارشناسان مد توصیه می کنند که فقط دکمه وسط را برای بسته شدن با سه دکمه ببندید.

بخوانید:  کت و شلوار مردانه طرح دار

از طرف دیگر کت های تاکسیدو دارای دکمه هایی با روکش ساتن هستند. آنها فقط یک دکمه برای بسته شدن دارند.

استایل جیبی

یک کت کت و شلوار یکی از دو نوع جیب دارد : سبک پچ یا سبک فلپ. اما معمولا، آنها جیب های فلپ دارند.

جیب وصله پارچه ای است که مستقیماً روی قسمت بیرونی کت دوخته می شود (یا روی آن وصله می شود). اگر بخواهید چیزی را در جیب خود نگه دارید، برآمدگی ایجاد می کند و با سیلوئت براق شما تداخل پیدا می کند.

یک جیب فلپ در پشت ژاکت دوخته شده است که در قسمت جلوی ژاکت باز می شود. این دهانه توسط یک فلپ بسته شده است. این سبک جیب، حمل چیزی را در جیب خود بدون ایجاد توده های ناخوشایند آسان تر می کند.

یک ژاکت تاکسیدو دارای جیب های جت دار است. اینها شکاف های ساده ای هستند که روی ژاکت بریده شده اند.

همچنین هیچ فلپ یا پوششی وجود ندارد. آنها جیب های مجزا و بدون هیچ گونه پارچه بیهوده هستند و به ایجاد خطی براق کمک می کنند.

شلوار کت و شلوار در مقابل شلوار تاکسیدو

تشخیص تفاوت بین شلوار تاکسیدو و شلوار کت و شلوار دشوارتر از کت است.

قابل توجه ترین تفاوت این است که شلوار تاکسیدو دارای یک نوار ساتن در امتداد درز بیرونی است. این نوار ساتن یا گروسگرین به ایجاد خط براقی که از یک تاکسیدو انتظار دارید کمک می کند. همچنین دارای بند ساتن است.

بزرگترین تفاوت آن نیست که هنگام پوشیدن شلوار خیلی به چشم بیاید. شلوار تاکسیدو بدون حلقه کمربند است. ممکن است تعجب کنید که چگونه شلوار خود را بالا نگه دارید!

ناتوانی در بستن کمربند باعث می شود که شلوار شما بسیار مناسب باشد. از این جنبه، ممکن است ایده بسیار خوبی باشد که تاکسیدو خود را سفارشی کنید.

اگر این امکان وجود ندارد، یا نمی‌توانید تناسب کامل داشته باشید، می‌توانید آویز بپوشید . آویزها به خوبی زیر ژاکت شما پنهان شده اند. وقتی کاپشن خود را در می آورید نیز بسیار شیک به نظر می رسند.

شلوارهای کت و شلوار دارای حلقه های کمربند هستند و توصیه می شود با کت و شلوار خود از کمربند استفاده کنید. ظاهر شما را کامل می کند. برخی از شلوارهای کت و شلوار دارای دکمه هایی در داخل کمر برای آویز هستند.

پیراهن لباس در مقابل پیراهن تاکسیدو

شاید وسوسه انگیز باشد که فکر کنید پوشیدن هر پیراهن قدیمی با لباس تاکسیدو کاملاً خوب است. اشتباه! تفاوت های عمده زیادی بین این دو مدل پیراهن وجود دارد.

پیراهن های تاکسیدو و کت و شلوار متفاوت ساخته می شوند. هر کدام دارای اجزایی هستند که در سبک دیگر یافت نمی شوند. حتی اگر آنها را می توان از یک پارچه درست کرد، بیشتر شباهت ها به همین جا ختم می شود.

من می دانم به چه فکر می کنید: چگونه یک پیراهن می تواند به شدت تغییر کند؟ و زیر یک ژاکت پنهان شده است. چه کسی حتی متوجه پیراهن می شود؟ برخی از افراد متوجه جزئیات می شوند.

رنگ پیراهن

پیراهن تاکسیدو سفید برای تاکسیدو غیر قابل مذاکره است. این رسمی ترین رنگ برای لباس و پیراهن تاکسیدو است.

بسته به رنگ کت و شلوار شما و تنظیمات، تقریباً هر رنگی با کت و شلوار مناسب است. با این حال، همانطور که پیراهن سفید رسمی ترین رنگ با کت و شلوار است، رسمی ترین رنگ پیراهن با کت و شلوار نیز می باشد.

رنگ های دیگر با کت و شلوار جلوه های متفاوتی ایجاد می کنند. یک پیراهن با رنگ روشن هنوز هم می‌تواند حرفه‌ای باشد، اما زمانی که به رنگ‌های تیره‌تر تبدیل می‌شوید، معمولی‌تر می‌شود.

مدل پیراهن

یقه پیراهن تاکسیدو به طور شگفت انگیزی با یقه پیراهن کت و شلوار متفاوت است. یقه تاکس دارای نوک بال است. نقاط کوچکتر هستند و دور گردن نمی پیچند. برای قرار دادن پاپیون به این شکل طراحی شده است.

نقاط یقه به سمت پایین جمع نمی شوند. در غیر این صورت مانع از پاپیون می شدند.

پیراهن لباس برای کت و شلوار دارای یقه پهن یا نیمه پهن است. تا می شود و نوک های بزرگتری دارد. چین دور گردن بیشتر کراوات را پنهان می کند، به جز گره و مواد زیر آن.

یک پیراهن تاکسیدو شامل چیزی است که به آن پلاکت می گویند. این یک نوار در مرکز پیراهن است تا میخ های تاکسیدو را به جای دکمه های استاندارد قرار دهد.

گاهی اوقات پلاکت برای استایل بیشتر چین دار می شود.

تفاوت کت و شلوار در مقابل لباس تاکسیدو در لوازم جانبی

این جزئیات کوچک است که اغلب می تواند لباس شما را بسازد یا آن را خراب کند. اگر لمس های کوچک را درست انجام دهید، به سبک اوج رسیده اید. با این حال، آنها را اشتباه بگیرید، و تمام تلاش شما ممکن است از بین برود.

در اینجا چند نکته برای کامل کردن جزئیات کوچک وجود دارد، چه با کت و شلوار یا کت و شلوار.

کراوات در مقابل پاپیون

یک پاپیون مشکی برای تاکسیدو استاندارد است . منظورم این است که کل کد لباس نام خود را از این تکه پارچه کوچک گرفته است! اگر با نحوه گره زدن آشنا نیستید، می ترسم زمان یادگیری فرا رسیده باشد.

شایان ذکر است که پاپیون گیره دار در 8 سالگی زیباست. در هر زمان دیگری قابل قبول نیست.

کت و شلوار تطبیق پذیری در بخش کراوات ارائه می دهد . اکثر مردان با کت و شلوار خود کراوات می پوشند. برخی ترجیح می دهند پاپیون بپوشند. شخصیت و فردیت را نشان می دهد.

هرکدام عالی هستند و رنگ ها طیف گسترده ای دارند. اگر پاپیون را انتخاب می کنید فقط از رنگ مشکی دوری کنید.

چه زمانی کمربند بپوشیم

کمربند معمولی است، بنابراین هرگز نباید آن را به تاکسیدو اضافه کرد. جدا از این واقعیت که روی شلوارهای تاکسیدو حلقه کمربند وجود ندارد، فقط ظاهر را خراب می کند.

پوشیدن کمربند

با این حال، اگر آویز نپوشیدید، کت و شلوار همیشه باید دارای کمربند باشد. این سبک بدون کمربند یا آویز ناقص به نظر می رسد.

دکمه سرآستین

اگر پیراهنی با سرآستین فرانسوی می پوشید (به شدت برای لباس های تاکسیدو توصیه می شود)، به دکمه سرآستین نیاز خواهید داشت. دلیلش این است که سرآستین های فرانسوی دکمه ندارند. دکمه سرآستین سرآستین ها را می بندد.

دکمه سر آستین

اگر یک پیراهن تاکس با گل میخ می پوشید، می توانید دکمه سرآستین خود را با میخ ست کنید. در غیر این صورت، مواد محبوب گره های ساتن، فلز یا نگین های خوش ذوق هستند.

سرآستین و دکمه سرآستین فرانسوی نیز با کت و شلوارهای رسمی بسیار زیبا به نظر می رسند. شما بدون آنها از ظاهر خود کم نمی کنید، اما اگر آن را بگنجانید قطعا به آن اضافه خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *