پست ها

کت و شلوار در مقابل تفاوت های تاکسیدو

کت و شلوار

هنگامی که به عروسی دعوت می شوید یا خودتان ازدواج می کنید ، چالش کت و شلوار و لباس مجلسی ظاهر می شود. بله ، ممکن است در مورد اینکه کدام را بپوشید دچار سردرگمی شوید و این کاملاً طبیعی است!

من می توانم به شما در درک همه اجزای هر دو نوع لباس کمک کنم ، و زمان تصمیم گیری را آسان تر می کند. نیازی نیست که یک انتخاب استرس زا باشد.

اصول اولیه

در زندگی هر انسانی زمانی خواهد بود که با یک تصمیم فوق العاده مهم روبرو می شود. وقتی به عروسی دعوت می شوید یا اگر خودتان داماد هستید ، آیا باید کت و شلوار بپوشید یا تاکسیدو؟

نکات مهم کت و شلوار

برای تصمیم گیری آگاهانه ، باید تفاوت این دو را بدانید.

 

تاکسدو مناسب نیست

بگذارید دوباره برای افراد پشت بگویم: تاکسیدو کت و شلوار نیست! تفاوت های عمده ای بین این دو وجود دارد. تاکسیدوها فقط برای لباسهای شب هستند. کت و شلوار برای روز یا شب است.

تاکسیدو کت و شلوار نیست

قوانین سختگیرانه ای وجود دارد که همراه با پوشیدن لباس مجلسی است. تقریباً هیچ فضایی برای تکان دادن برای استایل وجود ندارد. در حالی که تاکسدوها در قوانین سبک فضای زیادی نمی دهند ، کت و شلوارها برای تفسیر بسیار بازتر هستند.

کت و شلوار در مقابل تاکسدو: تفاوت چیست؟

ساتن جزئیات تر و تمیز آسانی شناسایی کت و دامن در ژاکت یقه، دکمه ها، و شلوار. کت و شلوار هرگز شامل جزئیات ساتن نمی شود.

کت و شلوار در مقابل تاکسیدو

می توانید از لوازم جانبی استاندارد با تاکسیدو و مدل پیراهن لباس خاص انتظار داشته باشید . برای پوشیدن کفش های چرم مشکی مشکی همراه با لباس شخصی خود نیز برنامه ریزی کنید. به طور کلی ، انعطاف پذیری زیادی با یک تاکسیدو وجود ندارد.

کت و شلوار بیشتر کفش ، پیراهن پیراهن و انتخاب لوازم جانبی را ارائه می دهد.

 

کت و شلوار در مقابل سطح رسمی رسمی تاکسدو

شکی نیست که کت و شلوار را می توان برای رویدادهای فانتزی پوشید. با رنگ ، برش و استایل مناسب ، کت و شلوار می تواند بسیار شیک باشد. می تواند براق و شیک به نظر برسد.

کت و شلوار در مقابل سطح رسمی رسمی تاکسدو

با این حال ، حتی شیک ترین کت و شلوار هرگز به اندازه یک تاکسیدو نخواهد بود.

نحوه پوشیدن تاکسیدو

تاکسیدو رسمی ترین لباسی است که یک مرد می تواند بپوشد. آنها در همه رویدادهای کراوات سیاه استاندارد هستند .

کت و شلوار در مقابل تاکسدو به عنوان لباس عروسی

این لباس شخصی شما یا دوست شماست ، انتخاب لباس پوشیدن در عروسی بستگی به رسمی بودن آن دارد. رسمیت بر اساس زمان روز رویداد ، فصل و طبیعتاً خواسته های میزبان تعیین می شود.

برای یافتن سرنخ به دعوت عروسی نگاه کنید. ممکن است مستقیماً به شما بگوید که این یک رویداد کراوات سیاه است. آسان- peasy. حالا شما می دانید که یک تاکس بپوشید.

کت و شلوار در مقابل تاکسدو به عنوان لباس عروسی

آیا می گوید “لباس نیمه رسمی” یا “لباس کوکتل”؟ پیش بروید و کت و شلوار رسمی عروسی را انتخاب کنید . با این حال ، در صورت امکان ، با تاکسیدو پیش بروید. توصیه می شود در قسمت شیک تر اشتباه کنید.

 

کت و شلوار در مقابل تاکسدو: گزینه های مختلف رنگ

کت و شلوارها دارای تنوع رنگی فوق العاده ای هستند . رنگ هایی مانند مشکی ، سرمه ای و خاکستری زغالی رسمی ترین رنگ کت و شلوار هستند. رنگهای فوق العاده ای هستند که می توانید برای عروسی های عصرانه ، مصاحبه های شغلی یا جلسات کاری مهم بپوشید.

رنگ های روشن تر مانند خاکستری روشن ، آبی و برنزه بسیار زیبا به نظر می رسند و برای موقعیت های معمولی مناسب هستند. آنها برای محیط های حرفه ای ، عروسی های روز یا بیرون از شب مناسب هستند. اگر قصد دارید برای یک رویداد روزانه بیرون بروید و می خواهید ظاهری شیک داشته باشید ، یک کت و شلوار بسیار سبک مانند برنزه ایده آل است.

گزینه های مختلف رنگ

هنگام انتخاب تاکسیدو گزینه های رنگی بسیار کمتری وجود دارد. تنها انتخاب سنتی مشکی است. این بالاترین سطح رسمی و تنها رنگ قابل قبول در اکثر موارد است.

با این حال ، ممکن است تاکسدوهایی در رنگ های مختلف مانند آبی نیمه شب ، سرمه ای یا بورگوندی پیدا کنید.

تاکسیدو های رنگی

این گزینه های جایگزین برای اکثر تنظیمات کراوات مشکی مناسب نیست. با این حال ، اگر به رویداد “کراوات مشکی خلاق” دعوت شده اید ، آن را شرکت کنید! (و بله ، “کراوات سیاه خلاق” یک چیز است!)

کت و شلوار در مقابل ژاکت تاکسدو

در نگاه اول به یک کت مشکی ، باید بتوانید بلافاصله تشخیص دهید که کت و شلوار است یا ژاکت تاکسیدو.

قبل از اینکه این مقاله را بخوانید یا حتی به تفاوت بین این دو فکر کنید ، می دانید. برگردان و دکمه ها به اندازه کافی برای درک شما کافی است. بیایید آن را تجزیه کنیم.

پارچه

در بیشتر کت و شلوارها و لباس های مجلسی یک وجه مشترک وجود دارد. به طور کلی هر دو از پارچه پشمی ساخته شده اند. تفاوتهای پارچه ای دیگری نیز وجود دارد که ظریف تر هستند.

تاکسیدوها معمولاً از مخمل ساخته می شوند (اگرچه تاکسیدوهای مخلوط پشمی نیز اغلب اوقات) و روی کاپشن دارای جزئیات ساتن یا دانه دانه هستند.

پارچه کت و شلوار

در قسمت هایی از ژاکت تاکسیدو ، باید انتظار داشته باشید که روکش یا روکش ساتن را ببینید. این چیزی نیست که در کت کت و شلوار پیدا کنید. در واقع ، ساتن بخشی از چیزی است که سطح رسمی کت را بالا می برد.

لاپل

وجود دارد سه سبک استاندارد یقه ژاکت : درجه یک، اوج، یا شال. کت و شلوار یکی از دو مورد اول و یک تاکسیدو یکی از دو مورد آخر را خواهد داشت.

مدل یقه

انواع مختلف برگردان (از چپ به راست): برگردان شکاف در مقابل برگردان اوج در مقابل برگردان شال.

روپوش ناچ یک برش معمولی یقه است ، به همین دلیل است که به سختی روی کت تاکسیدو قرار می گیرد. در بسیاری از کت و شلوارهای استاندارد یافت می شود. بیشتر لباس های اداری دارای یک برگردان درجه یک هستند. شما می توانید یک برگردان درجه یک را از نظر شباهت به یک ورقه جانبی بریده شده از سطح برگردان تشخیص دهید.

قله های اوج رسمی ترین هستند. تاکسدوها و کت و شلوارهای پیچیده اغلب از این سبک روپوش استفاده می کنند. برای لباس اداری در روز بسیار شیک است. با این حال ، اگر برای یک رویداد زیبا به کت و شلوار احتیاج دارید ، یک ژاکت روپوش یک انتخاب عالی است. اوج یقه برگردان با نقطه ای مشخص می شود که به سمت خط یقه زاویه دارد.

یقه شال روی ژاکت فقط در لباس های مخصوص تاکسیدو یافت می شود. این یک ظاهر نسبتاً عقب افتاده و رسمی ایجاد می کند. با لبه گرد پیوسته آن تعریف می شود. هر عرض بر روی یک روپوش شال خوب است. پهن تر است و شال نازک شیک تر است.

دکمه ها

یکی دیگر از تنوع کت و شلوارهای بزرگ در مقابل انواع تاکسیدو در دو مدل کاپشن تفاوت دکمه است. دکمه ها بسیار متفاوت هستند.

دکمه های کت و شلوار از مواد مختلف ساخته شده است. آنها می توانند پلاستیکی ، استخوانی یا پارچه ای باشند. پارچه از جنس بقیه دکمه های ژاکت خواهد بود.

همچنین ، کت و شلوارها از یک تا سه دکمه بسته می شوند. گزینه دو دکمه رایج ترین انتخاب است. با این حال ، اکثر متخصصان مد توصیه می کنند که قسمت میانی را برای بستن سه دکمه ببندید.

مدل دکمه ها

از سوی دیگر ، کت های تاکسیدو دارای دکمه هایی با روکش ساتن هستند. آنها فقط یک دکمه برای بستن دارند.

یک ظاهر طراحی شده جیبی

یک کت کت و شلوار دارای یکی از دو نوع جیب است : سبک وصله یا سبک فلپ. اما معمولاً جیب فلپ دارند.

جیب وصله ای پارچه ای است که مستقیماً روی قسمت بیرونی کاپشن دوخته شده یا به آن وصله شده است. اگر سعی کنید هر چیزی را در جیب خود نگه دارید ، برآمدگی ایجاد می کند و با شبح زیبا شما تداخل ایجاد می کند.

یک ظاهر طراحی شده جیبی

یک جیب فلپ در پشت کاپشن دوخته شده است ، با یک سوراخ در قسمت جلوی کاپشن. حدس می زنید این دهانه با یک فلپ بسته می شود. این سبک جیب ، حمل چیزی را در جیب خود بدون ایجاد توده های ناخوشایند آسان می کند.

مدل جیب مختلف

یک کت تاکسیدو دارای جیب های جت است. اینها شکاف های ساده ای هستند که درون کاپشن بریده شده اند. فلاپ یا روکش وجود ندارد. آنها جیب های جداگانه ای هستند بدون پارچه بی اهمیت و به ایجاد خطی براق کمک می کنند.

بخوانید:  کروات مشکی مناسب چه لباس هایی است؟

شلوار کت و شلوار در مقابل شلوار تاکسدو

تشخیص تفاوت بین شلوارهای تاکسی و شلوارهای کت و شلوار دشوارتر از کت است.

قابل توجه ترین تفاوت این است که شلوارهای تاکسیدو دارای نوار ساتن در امتداد درز بیرونی هستند. این نوار ساتن یا گراسروین به ایجاد خطی براق که از یک تاکسیدو انتظار دارید کمک می کند. همچنین دارای کمربند ساتن است.

شلوار کت و شلوار در مقابل شلوار تاکسدو

بزرگترین تفاوت آن نیست که هنگام پوشیدن شلوار بسیار قابل توجه باشد. شلوار تاکسدو فاقد حلقه کمربندی است. شاید برایتان سال باشد که چگونه شلوارتان را بالا نگه دارید!

عدم امکان بستن کمربند باعث می شود که شلوار شما بسیار مناسب شما باشد. از این جنبه ، ممکن است ایده ای عالی باشد که تاکسیدو را به صورت سفارشی تهیه کنید.

اگر این امکان وجود ندارد یا نمی توانید تناسب کامل داشته باشید ، ممکن است از جلیقه استفاده کنید. سیستم تعلیق به خوبی زیر کت شما پنهان شده است. هنگام برداشتن کاپشن نیز ظاهر بسیار زیبایی دارند.

شلوار کت و شلوار

شلوارهای کت و شلوار حلقه کمربندی را ارائه می دهند و توصیه می شود کمربند را با کت و شلوار خود بپوشید. ظاهر شما را کامل می کند. برخی از شلوارهای کت و شلوار دکمه هایی در داخل کمر برای آویزها ارائه می دهند.

پیراهن مجلسی در مقابل پیراهن تاکسدو

شاید این وسوسه کننده باشد که فکر کنید پوشیدن پیراهن پیراهن قدیمی با یک تاکسیدو بسیار خوب است. اشتباه! تفاوت های زیادی بین دو مدل پیراهن وجود دارد.

پیراهن های تاکسیدو و کت و شلوار متفاوت ساخته می شوند. هر کدام دارای اجزایی هستند که در سبک دیگر یافت نمی شوند. اگرچه می توان آنها را از یک پارچه تهیه کرد ، اما بیشتر شباهت ها به همین جا ختم می شود.

پیراهن مجلسی در مقابل پیراهن تاکسدو

من می دانم که شما به چه فکر می کنید: چگونه می توان پیراهن را به شدت تغییر داد؟ و زیر یک ژاکت پنهان شده است. چه کسی حتی متوجه پیراهن می شود؟ برخی افراد به جزئیات توجه می کنند.

رنگ پیراهن

پیراهن سفید تاکسیدو برای یک تاکسیدو قابل مذاکره نیست. این رنگ رسمی ترین رنگ برای پیراهن های مجلسی و تاکسی است.

بسته به رنگ کت و شلوار و چیدمان ، تقریباً هر رنگی با کت و شلوار مناسب است. با این حال ، همانطور که پیراهن سفید با تاکسیدو رسمی ترین است ، رسمی ترین رنگ پیراهن با کت و شلوار نیز هست.

رنگ پیراهن

رنگهای دیگر با کت و شلوار جلوه های متفاوتی ایجاد می کنند. یک پیراهن لباس روشن می تواند همچنان حرفه ای باشد ، اما وقتی به رنگ های تیره وارد می شوید ، معمولی تر می شود.

سبک پیراهن

لباس مخصوص مهمانی رسمی یقه پیراهن جای تعجب مختلف است که حلقه های کت و شلوار لباس پیراهن است. یقه تاکس نوک بال است. نقاط کوچکتر هستند و به گردن نمی پیچد. این روش برای قرار دادن پاپیون طراحی شده است.

سبک یقه پیراهن

نقاط یقه جمع نمی شوند. در غیر این صورت ، آنها مانع پاپیون می شوند.

پیراهن پیراهن برای یقه ، یقه ای پهن یا نیمه پهن دارد. جمع می شود و نوک های بزرگتری دارد. چین تا دور گردن بیشتر قسمت گردنبند را به جز گره و مواد زیر آن پنهان می کند.

سبک پیراهنسبک پیراهن

یک پیراهن تاکسیدو همچنین شامل چیزی می شود که به آن چارچوب می گویند. این یک نوار پایین مرکز پیراهن است تا میخ های تاکسیدو را به جای دکمه های استاندارد در آن جای دهد.

پیراهن تاکسیدو

گاهی اوقات این چوب برای استایل بیشتر چین خورده است.

دستبند پیراهن

یک پیراهن تاکسیدو اغلب دارای کاف های فرانسوی است که توسط بندهای کاف به هم چسبیده اند. کاف فرانسوی با تاکسیدو مورد نیاز نیست ، اما به رسمیت رساندن کمک می کند.

آستین فرانسوی

سبک کاف فرانسوی

کت و شلوارها به طور معمول روی پیراهن های لباس خود آستین های بشکه ای دارند. برخی از مردان با شیک ترین و شیک ترین کت و شلوارهای خود دستبند فرانسوی را انتخاب می کنند. این یک گزینه کاملا قابل قبول است.

آستین

سبک کاف بشکه ای

مدل های دیگر پیراهن پیراهن مجلسی وجود دارد که برای کت و شلوارهای کت و شلوار نیز قابل قبول است. یکی را انتخاب کنید که مناسب پیراهن شما باشد.

تفاوت کت و شلوار در مقابل لوازم جانبی تاکسیدو

این جزئیات کوچکی است که اغلب می تواند لباس شما را ساخته یا خراب کند. اگر با لمس های کوچک درست برخورد کنید ، به سبک اوج رسیده اید. با این حال ، آنها را اشتباه بگیرید ، و تمام تلاش شما ممکن است بی نتیجه باشد.

 

در اینجا نکاتی وجود دارد که می توانید جزئیات کوچک را کامل کنید ، چه کت و شلوار بپوشید و چه لباس مجلسی.

گردنبند در مقابل پاپیون

پاپیون مشکی برای یک تاکسیدو استاندارد است . منظورم این است که کل کد لباس نام خود را از این پارچه کوچک گرفته است! اگر با نحوه بستن یکی آشنا نیستید ، می ترسم زمان یادگیری فرا رسیده باشد.

شایان ذکر است که یک پاپیون کلیپ روی 8 سالگی زیبا است و هر زمان دیگر قابل قبول نیست.

مدل پاپیون

کت و شلوار تنوع زیادی در بخش کراوات ارائه می دهد . اکثر مردان با کت و شلوار خود از کراوات استفاده می کنند. برخی ترجیح می دهند از پاپیون استفاده کنند. شخصیت و فردیت را نشان می دهد.

هر دو عالی هستند و رنگها بسیار گسترده هستند. در صورت انتخاب پاپیون فقط از رنگ مشکی دور بمانید.

پوشیدن جلیقه در مقابل کامبربند

اگر از تاکسیدو استفاده می کنید ، این گزینه را دارید که یا کمربند بپوشید یا ژاکت. در اینجا هیچ انتخاب اشتباهی وجود ندارد.

پوشیدن جلیقه در مقابل کامبربند

هیچ گزینه ای برای کت و شلوار وجود ندارد ، اما یک ژاکت امکان پذیر است. این لباس به عنوان جلیقه نیز شناخته می شود  و لباسی است که مجموعه کت و شلوار سه تکه را تکمیل می کند .

چه تفاوتی بین یک جلیقه تاکسیدو با یک کت و شلوار وجود دارد؟ یک جلیقه توکس دارای دهانه عمیق تری است و دکمه ها پایین تر قرار می گیرند. وقتی کاپشن ها بسته می شوند به اندازه کت و شلوار دیده نمی شود.

چه زمانی کمربند ببندیم

یک کمربند معمولی است ، بنابراین هرگز نباید به یک تاکسیدو اضافه شود. گذشته از این که هیچ حلقه کمربندی روی شلوارهای تاکسیدو وجود ندارد ، فقط ظاهر را خراب می کند.

چه زمانی کمربند ببندیم

با این حال ، اگر از جلیقه استفاده نمی کنید ، همیشه باید یک کمربند باشد. این سبک بدون کمربند یا بند بند ناقص به نظر می رسد.

دکمه سر دست

اگر پیراهنی با سرآستین فرانسوی پوشیده اید (برای افراد تاکیدو بسیار توصیه می شود) ، به سرآستین نیاز دارید. دستبندهای فرانسوی دکمه ندارند. دکمه های دستبند کاف ها را می بندد.

دکمه سر دست

اگر از پیراهن تاکسی با میخ های لباس استفاده می کنید ، می توانید گیره های دستبند خود را با ناودانی هماهنگ کنید. در غیر این صورت ، مواد محبوب گره های ساتن ، فلز یا نگین های خوش طعم هستند.

دستبندها و دستبندهای فرانسوی نیز در کت و شلوارهای رسمی بسیار زیبا به نظر می رسند. بدون آنها از ظاهر خود کاسته نخواهید شد ، اما اگر آن را در نظر بگیرید ، مطمئناً به آن می افزایید.

کت و شلوار در مقابل تاکسدو: کفش

قطعه نهایی کمد لباس شما که هنگام مقایسه کت و شلوار و تاکسیدو باید به آن توجه کنید ، کفش است.

کفش های چرم مشکی آکسفورد بیشترین انتخاب کفش برای یک تاکسیدو هستند. اگر رویداد شما دارای قوانین شل تر از کاملاً رسمی است ، مانند یک لباس خلاقانه یا کد لباس نیمه رسمی ، شما فضای زیادی برای تنوع دارید.

کفش تاکسیدو

کفش های گوساله ای یا جیر نیز می توانند کار کنند. احساس می کنید کمی وحشی هستید؟ یک دمپایی مخملی شیک امتحان کنید.

کفش های کت و شلوار حتی انعطاف پذیرتر هستند. چرم رسمی ترین ماده برای پوشیدن کت و شلوار شما با کفش مناسب است . گزینه های آکسفورد ، دربی یا لوفر همه روی میز هستند.

فقط در نظر بگیرید که کت و شلوار خود را چقدر رسمی می خواهید. کفش های آکسفورد برای کارها و مراسم عصرانه بهترین هستند. لوفرها گزینه های عالی برای مناسبت های گاه به گاه و روز هستند.

مهم نیست که کت و شلوار معمولی می پوشید یا تاکسیدو فوق العاده رسمی ، یک قانون اصلی کفش وجود دارد که برای هر دو مورد صدق می کند. کفش های شما باید تمیز و جلا داده شوند ، بدون هیچ گونه خط و خش. اگر کفش های شما فرم خوبی دارند ، می توانید شرط بندی کنید که بقیه لباس های شما نیز همینطور است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *