پست ها

نحوه پوشیدن تاکسدو

پوشیدن تاکسدو

وقتی می گویم تاکسیدو ، نظر شما چیست؟ متوجه شده اید که کمی با کت و شلوار معمولی تفاوت دارد. اما حدس من این است که شما افراد زیادی را ندیده اید که تاکسیدو بپوشند.

بنابراین ، شاید به یک مهمانی شلوغ و فانتزی پر از لباس رسمی فکر کنید. شاید به جیمز باند فکر کنید که در یک ماموریت مخفی فوق العاده زیبا به نظر می رسد. حتی ممکن است به پنگوئن هایی فکر کنید که تاکسدو طبیعت پوشیده اند.

هر چیزی که به ذهنتان می رسد ، به احتمال زیاد می توانید از یک طراوت دقیقاً در مورد یک تاکسیدو و دستورالعمل های خاصی در مورد پوشیدن آن استفاده کنید.

با جهان در حال تکامل ما ، شما همچنین به احتمال زیاد به نکاتی در مورد پوشیدن آن در قرن 21 نیاز خواهید داشت.

اصول اولیه: تاکسیدو چیست؟

به طور خلاصه ، تاکسیدو یک کت و شلوار رسمی است که اغلب تحت قوانینخاص لباس مورد استفاده قرار می گیرد. پاپیون مشکی آن اغلب آن را مشخص می کند. شما در گردش معمولی شام خود را پیدا نمی کنید ، اما بیشتر در عروسی ها یا مراسم فرش قرمز.

تاکسیدو لباس رسمی است که از دستورالعمل های خاصی مانند رنگ و جنس استفاده می کند. معمولاً مشکی با پیراهن رسمی و سفید تاکسیدو است. پاپیون مشکی که با این نام عرضه می شود ، ناگفته نماند.

 

کاپشن شام مطابق دستورالعمل های مخصوص روپوش و دکمه عمل می کند. علاوه بر این ، شلوار اغلب دارای وار ابریشمی یا  ساتن در امتداد درز خارجی ساق پا است.

تاکسیدو ارتفاع ظرافت است. هنگامی که یک کد لباس به عنوان کراوات سیاه مشخص می شود، این نشان می دهد که این رویداد کاملاً قابل توجه است. انتظار می رود که شرکت کنندگان به سطح کلاس و پیچیدگی برسند.

تاریخچه مختصر پشت تاکسدو

تاکسدوها سبک نسبتاً جدیدی در تاریخ مد هستند. در دهه 1600 در انگلستان ، کت کشیدن بسیار محبوب بود.

مردان آنها را بعد از شام می پوشند تا از دود لذت ببرند ، بدون این که بر لباس شام خود خاکستر بگذارند.

تاریخچه مختصر پشت تاکسیدو

این کت ها تا سال 1865 زمانی رسمی نشد که ادوارد هفتم ، شاهزاده ولز ، یک کت شب آبی را از خیاط خود سفارش داد. برخلاف دیگر کت های شام آن زمان نبود. این کت به غیر از کت های دیگر ، دم نداشت و جابجایی آن را راحت تر می کرد.

این سبک بسیار جا افتاده و اکنون به عنوان جد کت شام رسمی مدرن شناخته می شود.

زمان پوشیدن تاکسدو

اگر دعوت نامه ای برای رویدادی عصرانه دریافت می کنید که به عنوان کراوات رسمی یا مشکی در نظر گرفته شده است ، باید اسکای خود را آماده کنید. کلمات کلیدی که باید به خاطر بسپارید رسمی و عصرگاهی هستند.

تاکسیدوها برای رویدادهای روز مناسب نیستند ، هرچقدر هم که خوب باشند. جایگزین های مناسبی وجود دارد که به همان اندازه زیبا هستند.

نکات مهم کت و شلوار

شایع ترین رویدادهایی که برای آن تاکسیدو می پوشید عروسی و جشن است. اگر از یک رویداد خیریه رسمی دعوت می شوید ، اکثر مردان نیز احتمالاً در تاکسیدو حضور خواهند داشت.

اگر تا به حال به اندازه کافی خوش شانس بوده اید که به رویداد فرش قرمز دعوت شوید ، به یاد داشته باشید که زمانی که تمام نگاه ها به شما دوخته شده است ، یک لحظه راه رفتن روی آن فرش را خواهید داشت.

یک تاکسیدو نه تنها شما را در ظاهر خوب نگه می دارد ، بلکه به شما اطمینان می دهد که آماده دوربین هستید.

نحوه پوشیدن تاکسدو

پوشیدن تاکسیدو ممکن است در ابتدا ترسناک به نظر برسد. قوانین زیادی وجود دارد! با این حال ، زیبایی انتظارات همراه با لباس رسمی است.نحوه پوشیدن تاکسیدو

قوانین برای کمک به شما وجود دارد ؛ آنها آن را بسیار آسان می کنند اگر فقط از دستورالعمل ها پیروی کنید ، در فرم عالی خواهید بود.

به یاد داشته باشید که به جزئیات توجه کنید. این چیزهای کوچک است که باعث می شود لباس شما همه در کنار هم قرار گیرد. با نگاه دقیق به جزئیات ، به هیچ وجه نمی توانید آن را از پارک بیرون نکشید.

ژاکت تاکسدو

ژاکت تاکسدو ستاره گروه شما است. این ژاکت رسمی دارای روپوش ابریشمی یا ساتن است و در یکی از سه مدل متفاوت است. همچنین دکمه های آن باید با مواد برگردان همخوانی داشته باشد.

کت تاکسیدو

ژاکت به طور سنتی تک سینه است ، اما به ندرت می تواند دو نفره باشد. معمولاً جیب دارد ، البته نه همیشه. جیب های جت دار رسمی ترین نوع هستند ، اگرچهزینه های دیگری نیز وجود دارد .

برای بالاترین سطح رسمی ، کاپشن باید مشکی باشد. یک ژاکت رنگی گاهی اوقات قابل قبول است ، اما فقط در سناریوهای خاص. در مورد آن بعداً…

با این حال ، مهمترین جنبه کت توکسیدو این است که باید مناسب باشد . اگر ژاکت خیلی گشاد یا تنگ باشد ، در آن روز نمی توانید از ظاهر خود صرفه جویی کنید.

شلوار تاکسیدو

شلوار شما باید مشکی باشد تا با جنس کت شما مطابقت داشته باشد. شلوار تاکسدو دارای یک نوار (که گاهی اوقات به آن بند می گویند) در زیر درز خارجی ساق پا می باشد. نوار از همان ماده ای که روپوش ژاکت تهیه می کند ، ساخته شده است.

شلوارها کمر بلندی دارند. این کار برای اطمینان از این است که وقتی کت شما باز است ، پیراهن تاکیدو شما از زیر ژاکت یا چرم کمرتان بیرون نمی زند.

شلوار تاکسیدو

همچنین ، انتظار نداشته باشید که حلقه های کمربندی را روی شلوار اسکیدو پیدا کنید! بیشتر شلوارهای اسموکس دارای زبانه های قابل تنظیم در داخل کمر هستند تا به تناسب آنها کمک کند. در غیر این صورت ، بند بند یک راه حل عالی برای شلوارهای گشاد است.

پیراهن تاکسیدو

در مورد رنگ پیراهن تاکسیدو هیچگونه مذاکره ای وجود ندارد: باید پیراهن سفید باشد.استاندارد تی شرت لباس سفید مناسب است برای لباس کسب و کار اما نه برای لباس شب رسمی.

پیراهن تاکسیدو

یک پیراهن معمولی تاکسیدو دارای ناحیه ای در جلو است که به آن ساق پا می گویند. ساقچه ممکن است چین دار یا پیچدار باشد ، که به معنی پلاک سفت در قسمت جلویی است.

روی پیراهن ها میخ هایی وجود دارد که برای رسمیت فراتر می روند تا دکمه های جلو. ظاهر میخ ها نسبت به دکمه های پلاستیکی زیبا تر است.

پیراهن تاکسیدو

آستین ها معمولاً دارای سرآستین فرانسوی هستند که برای این کار نیاز به بستن دستبند است . فردی که به جزئیات توجه دارد ، از مطابقت میخ های سر و گیره های دستبند اطمینان می دهد.

یقه هرگز نباید یقه دکمه دار باشد. در واقع ، یا باید یک بال بال باشد یا شاید یک یقه پهن ساده. این مدل های یقه به شما کمک می کند تا پاپیون شیک خود را نشان دهید.

کفش هاتو پا کن

فضای زیادی برای مذاکره در بخش کفش برای تاکسیدو وجود ندارد.

چرم مشکی مشکی ماده استاندارد کفش های مجلسی است که می توانید با تاکسیدو بپوشید. این سبک معمولاً آکسفورد است ، اگرچه ممکن است لوفر یا پمپ های رسمی نیز باشند.

کفش تاکسیدو

توجه به جوراب هایی که می پوشید را فراموش نکنید! آنها باید جوراب لباس مشکی باشند. مطمئنم برای گذاشتن جوراب های عرق سفید در خانه نیازی به یادآوری ندارید.

پاپیون

با توجه به اینکه کد لباس “کراوات مشکی” نامیده می شود ، منطقی است که پاپیون شما سیاه باشد.

مواد کراوات شما باید مانند برگردان روی کاپشن شام باشد. آن را کمانی در نظر بگیرید که همه چیز را به هم پیوند می دهد.

برای احترام بیشتر در بخش کراوات ، هرگز از پاپیون از پیش بسته استفاده نکنید. این برای یک لباس پیچیده مانند پاپیون هرگز قابل قبول نیست.

مدل پاپیون

اگر نحوه بستن پاپیون را نمی دانید ، فیلم های آموزشی زیادی به صورت آنلاین وجود دارد و می توانید هر یک از چهار سبک را بیاموزید. دو سبک با کمان های بزرگتر پروانه ای و نیمه پروانه ای هستند.

برای کمان های کوچکتر ، می توانید بین پاپیون های مستقیم یا نوک تیز یکی را انتخاب کنید.

کامربوندز در مقابل ویستکوت

کمربند یک ارسی چین دار است که روی کمر بالای شلوار تاکسیدو پوشیده می شود. چین ها رو به بالا قرار می گیرند.

کامبرباند از پارچه ای مشابه روپوش تهیه شده است. این یکی از دو گزینه برای پوشش کمر شما است.

پوشیدن جلیقه در مقابل کامبربند

گزینه دوم برای پوشش کمر تاکسیدو ، جلیقه است. همچنین به عنوان جلیقه شناخته می شود ، اگرچه تفاوت کمی با جلیقه کت و شلوار دارد .

بخوانید:  سالانه ۲ میلیارد دلار پوشاک قاچاق وارد کشور می شود

یک جلیقه پایین در جلو فرو می رود و بیشتر پیراهن تاکسیدو سفید را نمایان می کند. در دو طرف دهانه آن ورقه های کوچکی وجود دارد و از همان پارچه کت ساخته شده است.

یکی از مهمترین عملکردهای جلیقه پوشاندن جلوی کمر شلوار است. پیراهن نیز نباید زیر ژاکت دیده شود.

لوازم جانبی که می توانید با تاکسدو بپوشید

مبادا نگران باشید که شبیه کلون هر مرد دیگری در یک تاکسیدو به نظر برسید ، قلب خود را در نظر بگیرید. لوازم جانبی جایی است که می توانید کمی شخصیت خود را نشان دهید. البته هیچ چیز فوق العاده درخشان نیست

با انتخاب لمس مناسب اینجا و آنجا ، می توانید لباس خود را به سبک خود تبدیل کنید. این جزئیات است که ظاهر را می سازد.

دکمه سر دست

دکمه سر دست یک تماس شخصی عالی است. یک گره ساده ابریشمی همیشه زیبا است اگر با مواد روی لبه ژاکت مطابقت داشته باشد.

دکمه سر دست

اگر می خواهید چیزی کمی برجسته تر باشد ، می توانید دستبند طلا یا نقره ای را انتخاب کنید. شاید یک سنگ قیمتی خوش طعم برای بالا بردن رسمیت و شکاف اضافه کنید. البته ، یک کاف ساده مروارید یا اونیکس بسیار تصفیه شده است.

ساعت مچی لباس

اگر تصمیم دارید ساعتی را به تاکسیدو خود اضافه کنید ، یک ساعت چرمی باریک مشکی ایده آل است. باید با خطوط تمیز ساده باشد. هر فلزی در قسمت دور ساعت باید با فلز روی دستبند و ست های پیراهن شما مطابقت داشته باشد.

ساعت مچی لباس

اما در حالت ایده آل ، بهتر است ساعت را به طور کامل خاموش بگذارید. ممکن است بررسی زمان در رویداد رسمی بد باشد.

میدان جیبی

یک مربع جیبی ابریشمی سفید در جیب سینه شما یک حس کلاس است. کتان یا پنبه قابل قبول است ، اما بدانید که ابریشم پارچه ترجیحی است.

تقریباً یک میلیون روش برای تا کردن مربع جیبی وجود دارد و همه آنها قابل قبول هستند. تا زمانی که مواد را سفید نگه دارید ، ظاهر فوق العاده ای خواهید داشت.

جزئیات دیگر

یک بوتونیر یک روش اختیاری برای افزودن رنگی زیبا به مجموعه سیاه و سفید شما است. یک شکوفه ساده و باکلاس است.

جزئیات دیگر

بندهایی که روی شلوار شما بسته شده است راهی شیک برای کمک به محکم کردن شلوارتان در دور کمرتان است. مطمئن باشید که آنها زیر جلیقه شما پنهان می مانند.

جوراب ها اغلب نادیده گرفته می شوند اما جزئیات ضروری هستند. آنها باید سیاه باشند و تا زانو پیش می روند. پارچه نازک بسیار مهم است به طوری که هر چیزی که بین کفش و کاف شما بیرون می زند حداقل است.

انتخاب رنگ تاکسدو: نحوه و زمان پوشیدن

در حالی که تاکسیدوهای آبی پودری دهه 1970 ممکن است مدت زیادی از بین رفته باشد ، این بدان معنا نیست که همه رنگها از لباس رسمی خارج شده اند. در حقیقت ، رویدادهایی وجود دارد که کمی رنگ کت شب شما می تواند همه چیز را خوش طعم کند!

انتخاب رنگ تاکسدو: نحوه و زمان پوشیدن

در اینجا رایج ترین انتخاب های رنگ تاکسیدو و جایی که می توانید آنها را بپوشید آورده شده است:

تاکسدو سیاه

مشکی رنگ کلاسیک برای لباس شب رسمی است. کت و شلوار شما تیره تر است ، رسمی تر است. بنابراین ، سیاه و سفید نهایی نهایی است.

اگر تا به حال در مورد اینکه چه رنگی را باید بپوشید شک دارید ، فقط با رنگ مشکی همراه باشید. همیشه مناسب خواهد بود.

تاکسیدو سیاه

اگر رویداد کراوات مشکی است ، باید از این رنگ استفاده کنید. پوشیدن یک تاکسیدو مشکی کامل نشان می دهد که شما به اندازه کافی به مناسبت احترام می گذارید تا مطابق انتظارات رویداد باشد.

تاکسدو آبی نیمه شب

آبی نیمه شب یک پیچ و تاب بسیار مدرن در تاکسیدو کلاسیک است و بسیار محبوب می شود. هنوز هم ظاهری فوق العاده باکلاس و زیبا دارد ، هرچند ممکن است به اندازه یک تاکسدو مشکی خالص سفت نباشد.

به طرز عجیبی ، یک تاکسدو آبی نیمه شب می تواند در شب سیاه تر از یک تاکسیدو سیاه به نظر برسد.

این به این دلیل است که نحوه برخورد نور با آن این توهم را ایجاد می کند که سیاه عمیق است. بنابراین می توانید احساس کنید که دو تاکسدو را در یک مورد دریافت می کنید!

نیروی دریایی تاکسدو

تاکسدو دریایی این روزها یکی از انتخاب های شیک عروسی است. در حالی که هنوز سایه ای محترمانه است ، بسیار جذاب تر از تاکسیدوهای تیره است. تاریک است ، اما نه آنقدر تیره که نمی توان از رنگ آن مطمئن بود.

تاکسیدوهای نیروی دریایی در برشی باریک و زیبا به نظر می رسند. برش جوان است. خطوط بی عیب و نقص هستند و رنگ آن آنقدر شاداب است که شبح به وضوح ترد است.

بورگوندی و مارون تاکسدو

آیا به دنبال چیزی سرگرم کننده برای پوشیدن در یک رویداد شیک و فوق العاده جدی هستید؟

من پیشنهاد می کنم با یک رنگ روشن و سرگرم کننده مانند سرمه ای یا بوروندی بازی کنید. پوشیدن در محیط رسمی مناسب نخواهد بود ، بنابراین فقط هر چند وقت یکبار این تاکسیدو را بیرون بکشید.

اگر به دنبال چیزی هستید که در یک کراوات مشکی خلاق یا رویداد نیمه رسمی بپوشید ، در اینجا شانس شما برای درخشش است!

تاکسیدو عاج

اگر به عروسی در مکانی گرمسیری دعوت شوید چه اتفاقی می افتد؟ البته ، اگر عروسی رسمی است ، هنوز هم باید یک تاکسیدو بپوشید.

با این حال ، شما همچنین می توانید همه چیز را با یک تاکسیدوی عاج خنک تر و سبک تر مخلوط کنید.

عاج یک پیچ و تاب کلاسیک به یک تاکسیدو در حال حاضر کلاسیک است. هنوز شیک است ، اما برای هوای گرم کمی آرامش بیشتری احساس می شود. همه قوانین رسمی دیگر باید برای رعایت کد لباس رعایت شوند. تنها تغییر رنگ کت شام است.

رویدادهای رسمی که در آن می توانید تاکسدو بپوشید

تقریباً استاندارد است که وقتی رویدادی رسمی اعلام می شود ، یک تاکسیدو انتظار می رود. اما این نوع رویدادها چیست که معمولاً انتظار این سبک لباس پوشیدن را دارند؟

اگر مطمئن نیستید که یک تاکسیدو در حال زیاده روی است ، فقط دعوتنامه خود را بررسی کنید. اگر از شما انتظار دارند که تاکسیدو بپوشید به شما اطلاع می دهد.

رویداد کراوات سیاه

وقتی کلمات “رویداد کراوات سیاه” را می شنوید ، اغلب مربوط به یک جشن یا مراسم خیریه است. اینها رویدادهایی هستند که برای تحت تأثیر قرار دادن حاضران واقع می شوند. چه چیزی از یک اتاق پر از مهمان هایی که لباس های بی نقص دارند چشمگیرتر است؟

به رنگ کت مشکی ، همراه با پاپیون ابریشمی و مشکی بچسبید. شلوارهای مشکی کراوات مشکی استاندارد نیز دارای یک نوار ساتن در درز بیرونی هستند. در نهایت ، یک پیراهن تاکسی سفید چین دار انتخاب کنید که دارای سرآستین فرانسوی و یقه نوک بال است (اگرچه یقه نیمه پهن نیز خوب است).

کراوات سیاه شامل رویدادهایی مانند اپرا و باله ، تئاتر ، مهمانی های گالا یا سایر مراسم رسمی است.

رویداد خلاقانه کراوات سیاه

اصطلاح “خلاق” فرصتی برای تشویق لباس کراوات سیاه است. اما دعوتي براي خراب كردن آن نيست.

فقط می توانید در مورد رنگ کت تاکسیدو خلاق باشید. فقط خود را درگیر نکنید ؛ نزدیک رنگهای تیره مانند بورگوندی ، سرمه ای ، سرمه ای یا آبی نیمه شب بمانید.

خوب ، شما می توانید یک چیز دیگر را تغییر دهید. می توانید به جای پیراهن تاکسیدو چین دار به سراغ یک  پیراهن لباس استاندارد بروید . اما بقیه چیزها ثابت می مانند.

رویدادهای خلاقانه کراوات مشکی شامل مهمانی ها و رویدادهای خصوصی ، نمایش های عمومی یا مراسم اهدای جوایز خواهد بود.

عروسی

وقتی باس عروسی با عنوان “کراوات مشکی” برچسب گذاری می شود ، صرف نظر از کلمات “خلاق” یا “اختیاری” ، یک لباس مجلسی  مناسب است .

برخی از زوج ها تصمیم می گیرند که روز مهم آنها باید اوج زیبایی باشد تا مشخص شود که این روز چقدر خاص است. این نوع عروسی ها عروسی عصرانه هستند و اغلب در کلیسای بزرگ یا سالن رسمی برگزار می شوند.

صرف نظر از زمان روز ، غیر معمول نیست که کل مهمانی داماد لباس تاکسیدو بپوشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *